Ga naar inhoud

Konijn laten aankomen


Huntingmiew

Aanbevolen berichten

Gisteren hebben we onze Nijntjes Goku (gecastreerde ram) en Chichi (voedster) bij de opvang opgehaald. 

Chichi is aardig mager en we kregen het advies mee om haar wat meer voer momenten aan te bieden. Ze is daar verder onderzocht en lijkt verder wel gezond gelukkig. 

Los van wat extra brok voor haar en onbeperkt hooi. Wat kunnen we haar nu het beste geven waar lekker veel vezels in zitten om haar weer een beetje op gewicht te krijgen? 

Ze hebben vanmorgen al wat nieuwe hooi en brok gekregen (Supreme selective). Gisteren wat vers voer in de vorm van gras en witlof. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geen expert, maar vind haar er een beetje tussenin hangen. Zou haar nog niet extreem mager noemen, maar het neigt wel die kant op. 

Het lastige aan bijvoeden is dat haar maatje juist al lekker "vol" is om zo maar te zeggen 😂 waar zij het juist kan gebruiken, hij liever niet. 

Vooral gisteren heb ik haar eigenlijk alleen maar zien eten, dus dat deed me dan wel weer goed. 

Dat artikel had ik ook net voor m'n neus inderdaad. Het ging mij er vooral even om er een beetje de meest voedzame dingen ertussen uit plukken van de groente en kruiden. Daar kon ik niet echt wijs uit worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou ook bijvoorbeeld een Burgess Dual Care brok bij kunnen voeren, dat is echt aansterk voer. Je kan dan een deel van de normale brok vervangen door dat voer. Wel opletten dat je het apart geeft zodat niet het "volle"  maatje er van mee eet 😉 Maar die brok uit de hand geven als extratje kan bijvoorbeeld ook prima. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ligt eigenlijk de grens met betrekking tot wanneer ga je naar de dierenarts? 

Ze heeft overduidelijk ondergewicht, maar ze eet en keutelt goed gelukkig. In de dagen dat ze nu bij ons zijn heb ik in elk geval het idee dat ze beter in haar vacht zit en met aaien heb ik het idee dat ze wat "voller" voelt. 

Maar ondanks dat ze gewoon goed alert reageert vind ik haar wel erg lusteloos voor een jong konijn. 

Logisch als je herstellende bent, zelf zit je dan ook laag in je energie. Maar hoe lang kun je zoiets aankijken en op zijn beloop laten en wanneer toch langs de dierenarts? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen ochtend voor ik naar het werk moet afgesproken dat ik ze naar de opvang breng. Dan haal ik ze uit mijn werk weer op. Just to be sure. 

Dus dat wordt een vroege ochtend 😅

 

Ze hebben nu de hele tuin tot de beschikking tot we naar bed gaan. En ze vind het heerlijk! Haar eerste binkie! 

 

Ik hoop eigenlijk dat ik gewoon wat overbezorgd ben en we gewoon door moeten gaan zoals we al doen met bijvoeren en er verder niks is. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Huntingmiew:

Net telefoon gehad van de opvang. Ze houden haar een week daar (samen met Goku) Ze heeft koorts en gaan haar daar antibiotica geven ☹️

Blij dat ze behandeld wordt en dat ik het niet heb laten modderen, maar wel even zuur. 

Zeker heel goed dat je actie hebt ondernomen! Wel heel erg vervelend. Hopelijk gaat het snel weer wat beter met haar. Strekte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Lienappelsien:

Wat sneu dat je ze nu al even ‘kwijt’ bent. Maar wel fijn dat ze (samen) in de opvang verzorgd worden. Weet je verder wat ze heeft?

Nee helaas niet, alleen dat ze koorts heeft en ze haar goed in de gaten gaan houden. Tijd zal het leren denk ik. 

Maar het is wel stil zo, ze waren er nog maar krap aan een week en toch is het al een groot gemis. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-5-2020 at 00:17 zei Mira11:

Heb je al wat van Chichi gehoord?

Ik heb ze echt net opgehaald weer ❤️ 

Ze is stukken opgeknapt gelukkig! Er zit weer wat pit in, weer netjes in de vacht en de oren weer overeind.

Wat het nu uiteindelijk de oorzaak is geweest ga ik niet achter komen ben ik bang, maar de antibiotica heeft zijn werk goed gedaan gelukkig! 

aangepast door Huntingmiew
Te snel getypt
  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Huntingmiew:

Ik heb ze echt net opgehaald weer ❤️ 

Ze is stukken opgeknapt gelukkig! Er zit weer wat pit in, weer netjes in de vacht en de oren weer overeind.

Wat het nu uiteindelijk de oorzaak is geweest ga ik niet achter komen ben ik bang, maar de antibiotica heeft zijn werk goed gedaan gelukkig! 

Fijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .