Ga naar inhoud

Konijn nog niet gevaccineerd, kan ik met hem wandelen?


NikkiW

Aanbevolen berichten

Bedoel je wandelen met een tuigje?
Ik weet dat veel dierenwinkels ze verkopen, maar het  is heel gevaarlijk voor konijnen. Ze kunnen buiten altijd schrikken en door het tuigje kunnen ze dan enorme klappen op hun rug krijgen.  Wat je beter kunt doen is je konijntje thuis een ruime ren geven en lekker bij hem/haar gaan zitten. Is een stuk veiliger :)
En ongevaccineerd loopt je konijn sowieso meer risico.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb een dwergkonijn. Ben er al paar keer mee buiten geweest zonder vaccinatie. Hij is niet ziek geworden. Maar ben toch van plan om morgen toch een afspraak te maken voor de zekerheid. Wandelen doet ie nu niet echt. Maar we zoeken ons een mooi plekje. Hij heeft 10m metalen kabel met harnasje en hupt rond in het gras. Het is een park dus soms wel last van loslopende honden.. maar het is een konijn. Die pak je zomaar niet. Komt supersnel terug naar ons voor bescherming. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook vind ik dat een konijn lekker 'vrij' moet kunnen rennen en niet aan een tuigje in een parkje.. het is tenslotte geen hond. En daarbij is het ook nog eens super stressvol voor een konijn, daar je op voor hem onbekend terrein bent, met allemaal andere mensen en dieren. Laat ze lekker in hun eigen omgeving rondhuppelen daar voelen ze zich veel gelukkiger bij..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Nee, dat is niet veilig voor het konijn. In de natuur lopen konijnen rond, mogelijk met bacteriën en virussen die jou konijn kan krijgen. Ook moet je kijken of het konijn überhaupt in een tuigje wil. Voor de meesten is dat geen natuurlijke gewoonte, waardoor ze dit niet willen en er verstrikt in zullen raken (gevaarlijk).

Als je uiteindelijk toch besluit een tuigje te gebruiken, laat hem of haar er eerst aan wennen. Ook zal het niet zo zijn dat jij, zoals bijvoorbeeld een hond, met het konijn loopt. Jij zult achter je konijn aan moeten lopen.

 

Het lijkt me geen goed idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .