Ga naar inhoud

Verse groenten + hooi vraagje


Newby1981

Aanbevolen berichten

Ik hoor het al, dat zijn kandidaten voor boerenhooi! Dikker en langer kun je ze niet krijgen! En goedkoper... voor een hele baal betaal je iets van 6 euro. Daar doe je wel een aantal maanden mee! Is wat anders dan die pakjes voor een week voor 5 euro ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hier Krijgen Onze Bunny's ook veel groenvoer

ze zijn Razend op de stronk van de bloemkool ik koop ook wel eens een zak andijvie en dan geef ik ze daar wat handjes van nou zijn ze gek op

elke ochtend krijgen ze een ontbijtje van Wortel met Verse groentes zoals Broccoli vinden ze ook heerlijk hier

en soms krijgen ze ook een hart sneetje brood dan laat ik het brood drogen en dat vinden ze heerlijk 

27332223_1536235703159913_6499837741776610091_n.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

M'n konijnen krijgen nu iedere dag verse groenten. Vind de hoeveelheid nog steeds moeilijk te bepalen omdat ik snel bang ben dat ik ze te veel geef. (Ik hou wel hun keutels goed in de gaten)

Ik heb nu weer een kruidenvraagje: Ik geef ze bijna dagelijks verse kruiden. (meestal 1 soort of hooguit 2 soorten per dag) maar is het niet slecht om ze dagelijks kruiden te geven? Ik geef ze vrij weinig; bijvoorbeeld 2 takjes peterselie en 2 blaadjes munt per konijn per dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is bij kruiden (eigenlijk net als bij al het groenvoer) aan te raden om het wat af te wisselen. Dus pak niet elke dag naar hetzelfde, maar geef een bepaalde periode (een week of een maand) een bepaald kruid, en wissel dan weer een tijdje naar iets anders. Groenvoer geven is een hele fijne manier om variatie in het menu te brengen. Door veel te wisselen zorg je ook voor een goed verdeeld pakketje voedingsstoffen voor de konijnen.

 

Qua kruiden wordt vaak het advies gegeven om niet langer dan een maand een bepaald kruid te geven als je het gebruikt om medische redenen. Als je altijd hetzelfde gebruikt kan het lichaam er aan wennen en wordt de werking minder. In dat geval wordt aangeraden om bijv. twee kruiden te kiezen met soortgelijke werking. Dan geef je dus één maand het ene kruid, en de andere maand het andere kruid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe het nu zo wat kruiden betreft; ik geef bijvoorbeeld 2 dagen achter elkaar peterselie en munt, de volgende 2 dagen selderij en oregano enz enz.

Wat groenten betreft doe ik het ook zo. Het is al zo erg dat mijn menu is afgesteld op de groenten die ik ook aan de konijnen kan geven :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-2-2018 at 23:41 zei Bunny-Girl:

Hier Krijgen Onze Bunny's ook veel groenvoer

ze zijn Razend op de stronk van de bloemkool ik koop ook wel eens een zak andijvie en dan geef ik ze daar wat handjes van nou zijn ze gek op

elke ochtend krijgen ze een ontbijtje van Wortel met Verse groentes zoals Broccoli vinden ze ook heerlijk hier

en soms krijgen ze ook een hart sneetje brood dan laat ik het brood drogen en dat vinden ze heerlijk 

27332223_1536235703159913_6499837741776610091_n.jpg

 

Mooi om zoveel konijnen samen te zien eten! 

Gaat het altijd goed samen?

 

(Off topic, maar ach)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .