Ga naar inhoud

heel vaak ze hik


Moon68

Aanbevolen berichten

Mijn vlaamsereus van 9 maanden heeft echt vaak de hik.

Vooral als hij vaak flink door de woonkamer heeft gestuiterd :-)

Is dit iets " normaalste"?

 

En ik word er niet goed van, van zijn gelik.

Hij blijft aan mijn kussens op de bank likken tot deze gewoon echt nat zijn en ik heb een loveseat, en de leuningen en zit vlak blijft hij likken, ik jaag hem er vaak af maar hij is snel terug en begint weer van voor af aan.... En ik heb het over een half uur zeker.

Waarom doet hij dit toch?

 

Dank je wel voor je antwoord 

 

Monique 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hikken herken ik eigenlijk niet bij een konijn, ik zou dat eens navragen bij de dierenarts. 

Likken doen konijnen normaal gesproken onderling, konijnen zijn groepsdieren en bij wijze van acceptatie en waardering likken ze elkaars kopje/oren/rug. Jouw konijn heeft niks te likken, dus hij zoekt iets anders op, jouw meubels in dit geval. Eigenlijk dat is heel zielig, want ik denk dat hij heel eenzaam is. Mensen of andere dieren zijn geen compensatie. 

Als je een ram hebt, laten castreren en een leuke voedster voor hem uitzoeken bij een opvang. Heb je een voedster, dan een leuke gecastreerde ram bij de opvang uitzoeken. 
Samen leven ze dan (nog lang en) gelukkig en zullen ze je meubels met rust laten en elkaar gaan likken. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Noujah, of ze doen het om het doen? Tobias heeft een heel lief vriendinnetje Sandy, maar hij likt echt alles af. Mn  bank, kussen, vloeren, muur, plinten, kleedjes... 

Nu is een konijn alleen eenzaam en het zou kunnen helpen. Dus wat @Rian zegt over castreren en een maatje bij een opvang er bij laten zoeken (om te kijken wat matched met jou konijn) is sowieso een goed plan.

 

Hikken ken ik ook niet, probeer het eens op te nemen, zodat je het aan de dierenarts kan laten zien (en aan ons natuurlijk, ik ben wel benieuwd)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herken de hik wel! Van beide konijnen ook nog, gek genoeg. Ze deden het wel alleen toen ze echt nog wat jonger waren, ik heb het hier al weet ik hoe lang niet meer gezien ondertussen. Toen Mississippi het voor het eerst deed, dacht ik dat ie een toeval kreeg ofzo. Schrok me kapot. Maar hij keek er zo rustig bij... Heel bijzonder. Ik heb er nog wel een filmpje van, zal eens kijken of ik die nog kan vinden en uploaden. Goed, het punt is: volgens mij komt het niet heel veel voor maar bestaat de hik wel bij konijnen.

 

Wat betreft het likken ben ik het zowel met Rian (kan dat in de krant? ;)) als Michelle eens. Konijnen likken allemaal in meer of mindere mate. Mijn Dakota wast soms ons eventjes en verder alleen Mississippi. Maar Mississippi... Die vindt echt alles lekker. Vooral de originele stof van mijn hele oude sofa als de dekentjes in de was zitten, dan is de bank kletsnat. Ik ben bang dat het enerzijds een beetje bij je konijn hoort. Maar anderzijds hoort likken niet zo dwangmatig te zijn en is het ook voor mij duidelijk dat het konijn eenzaam is. Konijnen zijn sociale dieren en horen gewoon lekker met z'n tweetjes. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden zei Lienappelsien:

@Mississippi ik heb het filmpje bekeken en kan me goed voorstellen dat je daar in eerste instantie van schrikt! Zeker omdat het zo snel gaat, maar de ademhaling van een konijn gaat natuurlijk veel sneller dan bij een mens.

Ja het ziet er bizar uit he. Mississippi heeft het alleen in de eerste paar weken dat ie hier was een paar keer gedaan, en Dakota heb ik het ook maar een keer of twee zien doen. Daarom denk ik dat het misschien iets is van jongere konijnen, maar ik heb eigenlijk geen idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei MichelleloveElmo:

Noujah, of ze doen het om het doen? Tobias heeft een heel lief vriendinnetje Sandy, maar hij likt echt alles af. Mn  bank, kussen, vloeren, muur, plinten, kleedjes... 

Nu is een konijn alleen eenzaam en het zou kunnen helpen. Dus wat @Rian zegt over castreren en een maatje bij een opvang er bij laten zoeken (om te kijken wat matched met jou konijn) is sowieso een goed plan.

 

Hikken ken ik ook niet, probeer het eens op te nemen, zodat je het aan de dierenarts kan laten zien (en aan ons natuurlijk, ik ben wel benieuwd)

 

Zoals je in mijn bericht leest.....is mijn konijn al heel lang gecastreerd en vaak gekoppeld en tot bloedens toe...nooit meer, stuk uit zijn oor... Gat in zijn nek, en de andere natuurlijk ook veel schade, mijn Beer blijft alleen, na 3 x fout en veel veel veel verdriet riskeer ik het nooit meer

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Moon68:

 

Zoals je in mijn bericht leest.....is mijn konijn al heel lang gecastreerd en vaak gekoppeld en tot bloedens toe...nooit meer, stuk uit zijn oor... Gat in zijn nek, en de andere natuurlijk ook veel schade, mijn Beer blijft alleen, na 3 x fout en veel veel veel verdriet riskeer ik het nooit meer

Kalmte kan je redden :)

 

Hoe heb je de vorige keren geprobeerd te koppelen? Had je samen met een opvang gekeken welk konijn eventueel bij Beer zou kunnen passen? Daarnaast: dat het niet gelukt is met koppelen (wat natuurlijk heel verdrietig is), wil niet zeggen dat jouw konijn zich niet eenzaam voelt en daarom zo extreem likt. Ook al zijn de koppelingen mislukt, dat wil natuurlijk niet zeggen dat jouw konijn blij is in zijn eentje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Mississippi:

Kalmte kan je redden :)

 

Hoe heb je de vorige keren geprobeerd te koppelen? Had je samen met een opvang gekeken welk konijn eventueel bij Beer zou kunnen passen? Daarnaast: dat het niet gelukt is met koppelen (wat natuurlijk heel verdrietig is), wil niet zeggen dat jouw konijn zich niet eenzaam voelt en daarom zo extreem likt. Ook al zijn de koppelingen mislukt, dat wil natuurlijk niet zeggen dat jouw konijn blij is in zijn eentje.

 

Tja daar kan ik natuurlijk niks aan veranderen.

Hij ligt wel altijd lekker bij mij en wil net als een hond geaaid gekust en gekroelt worden, echt geweldig....maar als ik stop dan gaat hij dus over aan likken.

Ja ik heb het via de opvang gedaan, en het probleem is ook dat ik geen neutraal gebied heb, Beer komt in mijn tuin Beer is beneden in de huiskamer.

Dus dat is al een probleem ...

Ik weet het gewoon echt niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vroeger ook een hikkend konijn gehad, Bruintje. Hij is helaas niet oud geworden en waarschijnlijk aan een hartstilstand overleden. Ik wil je niet bang maken hoor, ik weet niet of dat met de hik te maken had of toeval was. Hij had ook wat overgewicht (niet extreem, maar hij was in de groep altijd "de dikste").

 

Wat het koppelen betreft, ik weet niet of je het verhaal van Charlie gelezen hebt? Zij is pas na een poging of 10 gelukkig gekoppeld. Niet te snel opgeven dus, rustig rondkijken naar een geschikte partner bij een opvang en eventueel uitbesteden (koppelvakantie) als je het zelf eng vind. Koppelingen horen niet in ernstige verwoningen uit te lopen, dus ik vermoed dat er bij de vorige pogingen te lang is geprobeerd of echt een verkeerde match was. Konijnen krijgen samen opeens hele leuke sociale bezigheden (zoals een maatje om te wassen!) dus het kan goed zijn dat dat helpt voor jouw probleem.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden zei Moon68:

 

Tja daar kan ik natuurlijk niks aan veranderen.

Hij ligt wel altijd lekker bij mij en wil net als een hond geaaid gekust en gekroelt worden, echt geweldig....maar als ik stop dan gaat hij dus over aan likken.

Ja ik heb het via de opvang gedaan, en het probleem is ook dat ik geen neutraal gebied heb, Beer komt in mijn tuin Beer is beneden in de huiskamer.

Dus dat is al een probleem ...

Ik weet het gewoon echt niet meer.

Ja het is ook lastig hoor. Soms heb je van die lastige gevallen. Maar problemen zijn er om opgelost te worden en zoals je in het topic over Charlie kunt lezen, past écht op elk potje een dekseltje ;) 

 

Als ik dit zo lees, vind ik het idee van Evee om een koppelvakantie te organiseren helemaal niet zo'n gek plan (en opvangen vinden dat ook een hele normale vraag). Dan zou je Beer daar kunnen brengen en heeft zo'n opvang rustig de tijd om een geschikt maatje te zoeken en te zorgen dat ze ook echt helemaal goed gekoppeld zijn voor jij ze mee naar huis neemt. En dan zou je thuis eventueel goed schoon kunnen maken en wat spulletjes van Beer kunnen verplaatsen enzo zodat hij niet meteen weer helemaal thuis is. Maar ik zou dat, gezien je verhaal, dan wel met echt een goede opvang doen waar je zelf ook vertrouwen in hebt. Hier op bunnybunch zijn een aantal dames actief met een opvang, maar er staat ook een lijst online met alle goede opvangen in Nederland. Misschien zit er eentje bij jou in de buurt en kun je ze je probleem voorleggen en kijken wat zij vinden? Wil je vertellen in welke regio je woont?

 

54 minuten geleden zei Evee:

Ik heb vroeger ook een hikkend konijn gehad, Bruintje. Hij is helaas niet oud geworden en waarschijnlijk aan een hartstilstand overleden. Ik wil je niet bang maken hoor, ik weet niet of dat met de hik te maken had of toeval was. Hij had ook wat overgewicht (niet extreem, maar hij was in de groep altijd "de dikste").

Hopelijk toeval, anders heb ik twee konijnen met een zwak hart... Heeft Bruintje het altijd gedaan of had ie het ook een bepaalde periode?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Mississippi:

Kalmte kan je redden :)

 

Hoe heb je de vorige keren geprobeerd te koppelen? Had je samen met een opvang gekeken welk konijn eventueel bij Beer zou kunnen passen? Daarnaast: dat het niet gelukt is met koppelen (wat natuurlijk heel verdrietig is), wil niet zeggen dat jouw konijn zich niet eenzaam voelt en daarom zo extreem likt. Ook al zijn de koppelingen mislukt, dat wil natuurlijk niet zeggen dat jouw konijn blij is in zijn eentje.

Hoi hoi..ik zou het echt graag willen maar ik had een vrouwtje voor hem gekocht en zij hebben ruim 3 maanden naast elkaar gestaan en veel gesnuffeld, maar Beer was natuurlijk veel uit zijn kooi, deze staat gewoon open, dan sprong hij op haar kooi en keutelde dan vanaf boven vieze stinkende keutels in haar kooi, stonken harder dan de gewone keutels. En als ze dan via de trailers naar hem toe kwam deed hij zijn kop scheef en probeerde haar echt te bijten, echt vals.

Ik heb 1x mee gemaakt dat Beer sneller was dan ik met het schoon maken van haar kooi en ineens was Beer er en sprong in haar kooi en viel haar aan, ze was toen pas 5 maanden jong, ik kon met haar naar de dierenarts, hij heeft haar moeten hechten, ze stopte met eten, waardoor zij 11 dagen bij de dierenarts heeft gelegen, keutelde niet meer, ze deed niks meer, hij heeft alles gedaan om haar uit haar shock te krijgen. 

Maar zij is uiteindelijk overleden en koste mij 289€ aan de dierenarts voor de operatie röntgenfoto en 2 weekenden kosten.......

En toen was ik er klaar mee, kan je dat een beetje begrijpen

 

Beer likt mijn kussens erg erg erg vaak maar het neppe bontje van de action wat op mijn bank ligt voor de sier, die killed hij echt, zet zijn tanden erin, en duwt zijn kop meerdere malen in het stof, als een wilde hond die iets dood.

 

Bij de laatste koppeling kreeg hij het een keer terug en een vrouwtje beet van haar af want het eerste wat Beer deed hij snuffelde aan haar en ineens ging hij haar dominant berijden, dit tollereerde zij niet en beet hem de haren vlogen in het rond.

Uiteindelijk werd Beer zo gek en wild dat hij een stuk uit haar oor trok.

Ik heb die kosten natuurlijk betaald.

Maar ik word hier echt verdrietig van 1 omdat Beer alleen is en 2 omdat hij gewoon echt dominant is naar alles wat in zijn buurt komt.

En ik wil perse een Vlaamsereus of Duitse reus, Beer is ook een Vlaamsereus.

 

Groetjes Monique 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen koppelen is iets wat je op karakter doet. Zomaar zelf een vrouwtje uitkiezen heeft een hele grote kans dat het mis gaat. Daarom wordt er hier echt aangeraden naar een opvang te gaan voor een partner. Daar kun je namelijk een korte speeddate doen. Daaraan is vaak al te zien of het wel of niet klikt en is de kans groter dat je met een goede match thuis komt. Zelf wil jij toch ook niet uitgehuwelijkt worden, en is de kans dat je het dan goed treft ook niet groot. Konijnen zijn net zo, het moet klikken willen ze met een ander konijn samen willen leven.

 

In konijnenopvangen zitten ook heel erg veel vlaamse reuzen en duitse reuzen. Die konijnen hebben vaak grote nesten en komen helaas ook vaak in asielen terecht, omdat mensen voor zoveel konijntjes geen huisje kunnen vinden. Ik weet niet in welke omgeving je woont, maar ik wil best helpen zoeken naar een goede opvang waar vlaamse reuzen zitten.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Evee:

Konijnen koppelen is iets wat je op karakter doet. Zomaar zelf een vrouwtje uitkiezen heeft een hele grote kans dat het mis gaat. Daarom wordt er hier echt aangeraden naar een opvang te gaan voor een partner. Daar kun je namelijk een korte speeddate doen. Daaraan is vaak al te zien of het wel of niet klikt en is de kans groter dat je met een goede match thuis komt. Zelf wil jij toch ook niet uitgehuwelijkt worden, en is de kans dat je het dan goed treft ook niet groot. Konijnen zijn net zo, het moet klikken willen ze met een ander konijn samen willen leven.

 

In konijnenopvangen zitten ook heel erg veel vlaamse reuzen en duitse reuzen. Die konijnen hebben vaak grote nesten en komen helaas ook vaak in asielen terecht, omdat mensen voor zoveel konijntjes geen huisje kunnen vinden. Ik weet niet in welke omgeving je woont, maar ik wil best helpen zoeken naar een goede opvang waar vlaamse reuzen zitten.

 

Erg aardig van je....dat je helpt.

Ik woon in Eindhoven ik heb hier al veel contact gehad maar niet één opvang hier wil mij helpen met koppelen.

Bij mij thuis heeft gaat echt niet.

En in kan niks vinden in Brabant voor uitbesteden koppelen.

 

Groetjes Monique 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden zei Moon68:

En toen was ik er klaar mee, kan je dat een beetje begrijpen

Ja dat begrijp ik helemaal. Het klinkt vreselijk :(

 

Maar! Ik denk, en dat zullen de meeste kenners hier beamen, dat er heel wat mis is gegaan bij de koppeling. Dit hoort niet zo te gaan en vooral met de eerste voedster is het niet zo slim aangepakt. Dat is helemaal niet naar bedoeld, want koppelen is heel lastig (ik kan dat zelf verder ook niet haha), maar meer om aan te geven dat als je naar een goede opvang gaat, het jou en Beer waarschijnlijk heel anders zal vergaan. Misschien is het een idee om een opvang bij jou in de buurt te contacten en vrijblijvend je verhaal voor te leggen. Dan kun je eens rustig, face to face overleggen wat de opties met Beer zijn. Een lijst met opvangen vind je hier: https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnenopvang-asiel-lijst/ Lief aanbod van @Evee om mee te kijken, ik zou het aannemen ;)

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou kunnen kijken of je ze voor een koppelvakantie ergens heen kan brengen.

 

Bij knijn en ko is dat in ieder geval mogelijk, een koppelvakantie (zit bij breda) . Zij hebben wel 2 voedsters die een kruising vlaam zijn op de site staan. Maar je kan altijd mailen met de vraag of ze nog grote konijnen verwachten. Ook niet alles staat op de website, er zit meer in de opvang. Sommige konijntjes zijn nog niet plaatsbaar omdat ze bijv. nog ingeënt moeten worden of staan op de wachtlijst om binnen te mogen komen als er plek is. 

 

En @Deeskuh88 heeft haar konijnengroep laten koppelen door iemand, ik vergeet steeds wie dat is, was dat deze? http://www.dieroppas.nl/ 

Maar daar kun je je konijnen rustig tijdens een koppelvakantie laten koppelen, en als het dan goed klikt en een stabiel koppel is ze weer ophalen. Ondertussen kun je thuis dan rustig poetsen en het zo neutraal mogelijk maken voor als ze samen terug komen.

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Evee:

Ik weet niet of ze via messenger snel reageren, maar via het contactformulier op de website / via de mail reageren ze vrij snel is mijn ervaring. Ik heb van knijn en ko zelf twee konijnen zitten.

 

2 minuten geleden zei Evee:

Ik weet niet of ze via messenger snel reageren, maar via het contactformulier op de website / via de mail reageren ze vrij snel is mijn ervaring. Ik heb van knijn en ko zelf twee konijnen zitten.

 

Volgens messenger reageren ze binnen 1 uur staat er...

Als ik niks hoor zal ik het hele verhaal copieeren en in de mail zetten.

Dank je wel 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een nare ervaring met die arme voedster :( Ik kan me voorstellen dat je het daardoor niet meer zo ziet/zag zitten... Zoals Mississippi al aangaf is die koppeling niet handig aangepakt. Dat is niet verwijtend bedoeld, maar juist om aan te geven dat je bij een betere aanpak veel meer kans hebt dat het wél goed gaat, of in ieder geval niet zo dramatisch als het toen ging. Er is dus nog zeker hoop voor Beer :) 

 

Super dat je open staat om naar een opvang te gaan en zelfs al contact hebt opgenomen met K’nijn&Ko! Ik heb zelf ook een konijn van hen gehad en heb heel goede ervaringen met ze. Ze denken erg met je mee. En via de mail reageren ze altijd zo snel, daar heb ik me vaak over verbaasd! Via messenger zal je vast ook binnenkort een reactie krijgen.

 

Zij hebben heel veel ervaring met koppelen en hebben ook veel konijnen zitten waarmee Beer mogelijk gekoppeld kan worden. Van te voren zullen ze al een inschatting kunnen maken met welke voedsters het wel of niet klikt, op basis van jouw karakterbeschrijving van Beer, en van hun ervaringen met de voedsters. Je neemt Beer dan mee naar de opvang. Klikt het met een kandidaat toch niet, dan kunnen ze kijken of het met een andere voedsters wel klikt, enz. Dat is echt een groot voordeel van een opvang. Zij hebben veel ervaring met koppelen én veel konijnen die mogelijk geschikt zijn voor Beer.

 

Hou je ons op de hoogte?

 

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Lienappelsien:

Wat een nare ervaring met die arme voedster :( Ik kan me voorstellen dat je het daardoor niet meer zo ziet/zag zitten... Zoals Mississippi al aangaf is die koppeling niet handig aangepakt. Dat is niet verwijtend bedoeld, maar juist om aan te geven dat je bij een betere aanpak veel meer kans hebt dat het wél goed gaat, of in ieder geval niet zo dramatisch als het toen ging. Er is dus nog zeker hoop voor Beer :) 

 

Super dat je open staat om naar een opvang te gaan en zelfs al contact hebt opgenomen met K’nijn&Ko! Ik heb zelf ook een konijn van hen gehad en heb heel goede ervaringen met ze. Ze denken erg met je mee. En via de mail reageren ze altijd zo snel, daar heb ik me vaak over verbaasd! Via messenger zal je vast ook binnenkort een reactie krijgen.

 

Zij hebben heel veel ervaring met koppelen en hebben ook veel konijnen zitten waarmee Beer mogelijk gekoppeld kan worden. Van te voren zullen ze al een inschatting kunnen maken met welke voedsters het wel of niet klikt, op basis van jouw karakterbeschrijving van Beer, en van hun ervaringen met de voedsters. Je neemt Beer dan mee naar de opvang. Klikt het met een kandidaat toch niet, dan kunnen ze kijken of het met een andere voedsters wel klikt, enz. Dat is echt een groot voordeel van een opvang. Zij hebben veel ervaring met koppelen én veel konijnen die mogelijk geschikt zijn voor Beer.

 

Hou je ons op de hoogte?

 

 

Hoi hoi.

 

Ja ik hou jullie zeker op de hoogte...ik hoop het zo hé.

Ben echt heel benieuwd.

 

Groetjes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .