Ga naar inhoud

Hoe snel eenzaam


Knuffeltje

Aanbevolen berichten

 

Het ergst denkbare is gistermorgen gebeurd.

En moest ik vernemen dat terwijl ik naar mijn werk was een flinke hond de tuin binnen gedrongen is en het konijnenhok heeft omgegooid.

Achteraf, hoorden wij vanmorgen, was het een jachthond die ontsnapt was van oud soort van buren die even een weekje terug uit Oostenrijk waren.

Het moet voor mijn 2 konijntjes vreselijk zijn geweest. De sporen staan diep in het hout alvorens het hok is omgeworpen.
De hele tuin is omgeploegd. Overal sporen. Ja ****, en toen vond mam eerst Woezel, die is er in gebleven. Wel een kwijlafdruk in de nek. Of een infarct of toch het nekje gebroken...  Na uren zag mijn moeder, die er al van uit ging dat Kruimel was meegenomen ineens een bruin kontje.

Het arme diertje is nog steeds doodsbang, kruipt haast weg bij alles wat ze hoort en eet niet. Mondjesmaat wat hooi. Alleen water gaat er door de stress flink in. Ik heb Kruimel gevonden met 5 weekjes, ze is nu 2. Sinds ze 5 maanden was heeft ze altijd samen met Woezel gezeten.
Ze snapt het nu gewoon echt niet. Waar is haar vriendinnetje dan?

Nu komt voor mij de moeilijke beslissing, hoe snel moet ik haar toch maar weer koppelen aan een maatje?

Ik ben er zelf nog helemaal niet aan toe. Woez was mijn alles, mijn meisje en ik hoef maar naar Kruimel te kijken en de tranen schieten weer in mijn ogen maar ik wil ook aan het welzijn van Kruimel denken en die weet niet beter altijd samen te zijn geweest.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat erg! Veel sterkte.

 

Ik zou niet gelijk overhaast voor een nieuw maatje gaan. Ik zou zorgen dat Kruimel eerst weer een beetje tot rust komt, zich veilig voelt en dat de stress een beetje weg is. Misschien de tuin beter afsluiten zodat er geen honden meer in kunnen komen? Ik weet niet of dat mogelijk is? Overigens kun je schade verhalen op de eigenaren van de hond, denk dus aan reparatiekosten van het verblijf en dierenartskosten als je Kruimel een check wil laten geven na dit hele gebeuren.

 

Als jullie er allebei aan toe zijn, dan rustig op zoek naar een nieuw maatje gaan. Je merkt vaak snel genoeg wanneer een konijn er aan toe is. Bij het ene konijn is het na een week, bij het andere konijn kan het ook 2-3 weken duren. Ik zou hem ook weer geen maanden alleen houden, maar eventjes om van de schrik te bekomen is geen probleem. Zo kunnen zowel kruimel als jullie het een plaatsje geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor de reacties!

Nee, helaas, de tuin kan niet meer dicht, we wonen dermate dat dat niet kan.

Het is gewoon hele, hele jammere pech geweest... 

Heb mijn verhaal meteen gedeeld op Facebook, niet dat er ook voetstappen door de hele tuin stonden, dat heb ik wel weggelaten.
Maar mijn verhaal werd zo goed gedeeld in de straat, dat een buurvrouw van die betreffende mensen meteen wist dat het om die mensen ging. Die is eerst zelf er op aan gegaan en toen kwamen die mensen toch maar naar ons excuses aanbieden...
Ze hebben een klein geld bedrag betaald, wat natuurlijk nooit het leed echt kan verzachten, maar omdat een vriendje uit de opvang komt, toch ergens wel mooi. Mosterd na de maaltijd ja. Ze hebben onze tuin gezien. Zijn een keer teruggekomen, toen was mijn moeder nog naar de supermarkt. Door Facebook konden ze niet anders dan toch maar schuld bekennen. Maar we hebben het afgehandeld, het kan nu een plekje krijgen en goddank gaan die mensen weer lekker terug naar Oostenrijk waar ze naar geëmigreerd zijn...

Ik heb mijn verhaal ook verteld aan een opvang in de buurt, en ik houd nu hun Facebookpagina in de gaten....

Had nog wel gekeken naar andere opvanglocaties, maar ik woon in westfriesland, en zowel in Andijk als in Medemblik hebben een opnamestop. Beide op vakantie. Eerst het een plek geven. Heeft geen haast. Er worden vast te vaak dieren gedumpt of afgestaan.

Eerst het allemaal verwerken...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toen bedacht ik de site van nog een opvang hier in de buurt, staat ook weleens in een weekkrantje, een soort centrale opvang voor de hele regio. Kijken. Eerste die in beeld kwam was Jan-Willem.

Een stoere vent, maar wel met een koppie waar al genoeg uit sprak.

Bellen. Toch maar moeders mee en langs.
We hebben hem meegenomen...
Geen leuke middag, maar voor Kruimel de beste.
Hopen dat er een match is.

Deze mooie heer is geholpen en mag na 19 september erbij.

Tot die tijd kunnen ze alvast elkaar zien en ruiken met de rennen tegen elkaar aan.

Tranen vanavond. Kruim alleen in de nog grote ren. Zoekend, kijkend, tegen mijn hand duwen.
Weer op schoot springen, terwijl ze dat al nooit meer deed. 

Jan-Willem. Expres noem ik m nog even zo. Als het wel een match is wordt het Joost.

Maar ergens bedenk ik me wel dat dit het beste voor Kruim is, als het matcht.

En Jan-Willem/Joost heeft omdat hij eerst nog een echte vent was vast nooit eerder een vriendinnetje gehad, en die verdient ook zo een nieuwe kans in zijn leventje....

21016096_1662323293833644_478348671180886238_o.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .