Ga naar inhoud

Noellie terugval


Boefje

Aanbevolen berichten

Even update Noellie: Noellie eet bijna alles wat ik haar voorschotel en is ook in gewicht aangekomen, keuteltjes wat groter en beginnen al weer normaal te lijken. Ze is nog wel wankel en krijgt ook nog steeds al dr medicijntjes. Wat ze nauwelijks eet is HOOI! Misschien ook wel omdat ze best veel eten toegestopt krijgt, maar juist omdat ze niet genoeg hooi eet durf ik niet te stoppen om om de 3/4 uur wat voor haar neusje te leggen. Groenten, paar biksjes, kruiden.. ik probeer wel wat in hoeveelheid te minderen en wat langer er tussen te laten zodat ze wat honger kweekt.. misschien heeft het even tijd nodig. Ze eet wel meer hooi dan gisteren en gisteren meer dan de dag ervoor. Toch blijven het maar knabbeltjes. 

Het is nu een week dat ik AB geef.. ik weet niet zo goed of ik veel verbetering zie.. misschien een tikkeltje minder wiebelig en minder met dr kopje heen en weer. Het zal wel tijd nodig hebben. Hardnekkig gedoe. 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm... vanochtend at ze wel maar beetje onrustig steeds met een brokje lopen.. en ineens ik ben niet tevreden met wat ze poept. Ik had voor het slapen gaan beide toiletjes verschoont en bij Lemon ligt er een mooie bult keutels en bij Noelie hier en daar wat keuteltjes verspreid. Toch als ik kijk naar wat ze binnen krijgt over de dag is dat best veel.. behalve dus die hooi tussendoor wat Lemon dus wel eet. Zou er dan toch nog wat dwars zitten? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat 6 uurtjes doorslapen is gelijk afgestraft.. Noellie die heeft na de biks nog weinig gegeten. Het waren ook maar tien stuks waar ze 1 van heeft laten liggen. Heel ander gedrag dan gisteren. Blijkbaar eet ze zo weinig hooi en kan ze niet getriggerd worden meer hooi te eten door minder vaak wat te geven. Dat wat ik geef moet de boel draaiend houden. Dus besloten om voor t eerst nadat ze terug is toch af en toe dwangvoer te geven tussen de maaltijden door en als ze niet eet gewoon meer te geven. Ik probeer haar al minder te stressen door de medicijnen op 1 moment te geven en haar gewoon in haar rennetje te laten. Ik aai haar.. pluk wat losse haartjes weg.. dan een spuitje medicijn..dan weer even kroelen. Ik pak dan gewoon even haar bekje en spuit t er snel in terwijl ze zit te dommelen. Soms werkt het niet zo makkelijk en moet ik een paar pogingen doen maar ik neem mijn tijd. 

Ik baal dat ze nu weer verslechterd met dr eten. Ik wist dat ik nog een lange weg te gaan had, maar dan liever toch babysteps vooruit en niet meer de foute kant op. 

Nu ik toch beter geslapen heb neem ik daar gelijk gebruik van om wat huishouden te doen. Vanaf nu zullen mijn nachten weer wat gebroken zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ene kant blij dat Noellie weer wat eet en keutelt, andere kant balen dat ze zo afwisselend is. 

Toen ze pas weer terug was had ik het idee dat haar zicht slechter geworden was. We hadden staar geconstateerd.. door EC of ouderdom maar ineens met de terugval ook wiegen met dr kopje alsof ze dr omgeving scande. 

Ik was nog geen 3 dagen gestopt met de Fenbendrops na 2 maanden behandelen dus dacht in eerste instantie niet dat het daarvan kwam.. terug hier..toch begonnen met de fenbendrops en uiteraard al iets meer dan een week AB.

Gisteren leek ze flink opgeknapt. Rende rechte lijnen, maakte mooie draaien. Corrigeerde zichzelf met het wassen op de achterpoten als ze dreigt om te vallen. Goed eten.. hooi steeds beter.. maar opstart problemen. Vaak in de ochtend en begin middag. Daarna knapt ze op. 

Vandaag vond ik haar wat minder.. weer beetje wiebelig. Kan van stress zijn door medicatie en dwangvoer. Veel moe nog. 

Merk wel dat ze minder wiegt met dr kopje.. en ze lijkt haar eten ook weer beter te vinden.. erg mysterieus..want volgens de dierenarts zou de gezichtsvermogen niet meer herstellen ook al is het veroorzaakt door EC. 

De dierenarts snapte niks van de terugval..terwijl ik nog bang was om te vroeg te stoppen. Nu ben ik bang dat als de AB op is en Noellie redelijk opgeknapt is..ze geen nieuwe AB mee zal krijgen en weer hetzelfde gaat gebeuren. Nou dan ga ik wel stennis schoppen. Tis verdorie het leventje van mijn konijn en die mensen hebben me al genoeg geld gekost. 15 euro betalen aan hun vanwege een administratieve handeling. Fax versturen naar apotheek!!! Moet niet nog gekker worden.. 

Maarja.. ik probeer een beetje mijn weg te vinden in de tijdstippen van medicatie en dwangvoer geven..en de nijnen laten lopen om de beurt.. ik wil gewoon een nacht kunnen slapen en overdag wat weg kunnen. Ik klooi met schemaatjes maar het wordt altijd 1 grote chaos. Ik ben er geen ster in. Hopelijk hoef ik de darmstimulerende middeltjes gauw niet meer te geven. 

Het gaat wel traag met dr darmpjes vind ik..ze eet nog niet genoeg hooi. Snap het ook wel..al die medicijnen..word je ook misselijk van. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Boefje:

Tis verdorie het leventje van mijn konijn en die mensen hebben me al genoeg geld gekost. 15 euro betalen aan hun vanwege een administratieve handeling. Fax versturen naar apotheek!!! Moet niet nog gekker worden.. 

Amai, wat heb jij voor dierenarts?! Is er nog een andere (wel konijnkundige natuurlijk) in de omgeving? Zelfs die stomme administratiekosten voor mensenapotheken zijn niet zo hoog :rits:

Verder lees ik toch over het geheel wel behoorlijke vooruitgang bij Noellie? Ik weet niet of je zelf ooit redelijk ernstig ziek bent geweest, want dat is ze natuurlijk, maar dan gaat vooruitgang ook weleens met twee pasjes naar voren en een pasje terug. Probeer haar wat tijd te geven, volgens mij doe je verder alles voor d'r wat je kunt :-) Nog even volhouden! :bloem:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het is dat ik daar al loop met Noellie.. ze weten het hele verhaal van de afgelopen maanden..dat is dan ook de enige reden waarom ik daar nu blijf. Grotere kans op vervolg medicijn..maar als ik het geld er voor had dan zou ik bij mijn eigen dierenarts een second opinion vragen en daar verder behandelen..al zou dat wel weer meer stress betekenen voor Noellie. Toch een frisse blik en kijk op alles zou erg welkom zijn na al dit maandenlange gepruts. Ik zit al op de helft van de AB. 

Noel doet t ook niet slecht.... toch vandaag erg suf en lusteloos. Ze heeft ook echt die dwangvoer wel nodig nog.. de energie en vocht. Ze leeft na een dwangvoer sessie weer wat op. Al wordt t wel steeds lastiger het te geven op mijn brilliante manier om tussen kroelsessies door af en toe een spuitje dwangvoer of medicijn in het bekje te spuiten. Het sugarcoaten werkt niet meer zo goed. 

ze heeft me door! Vandaag welverdiend ontsnapt tijdens het dwangvoeren..dus nu mag dikke boef maar ff lopen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou sinds gisteren heb ik besloten om tussen 11 en 12 dr laatste medicijntjes te geven met wat dwangvoer zodat ik een hele nacht kan slapen. . Ja de AB enz doe ik op vaste tijdstippen en met de darm middeltjes speel ik soms met tijd zoals het mij uitkomt. Ik leg dan allerlei eterij in haar ren voor de nacht. Ze poept al wel en eet zelfstandig. Ik heb gewoon echt mijn slaap nodig. Rond 7 geef ik dr ab etc 

Ik geef nu dan de AB pijnstilling en fenbendrops op vaste tijdstip en dan inmiddels 2x per dag methocloral en cisaral sowieso voor t slapen gaan en dus weer wat later op de ochtend. 

Verder haar laten lopen..overdag in de gaten houden of ze genoeg eet..hooi eet. Dat gaat nu wel weer iets beter maar meestal als ik dat zeg gaat t weer minder dus afkloppen. 

Ik denk dat dr pijnstilling nu beter werkt..want nu heb ik novacam hond en ineens knapt ze weer wat op. Ik wil graag geloven dat dit niet met de pijnstilling te maken heeft maar met haar eigen gesteldheid.. maar met mijn pech zal dat t wel zijn. Ze is nog wel beetje instabiel.. valt nog wel snel om als ze beetje wild doet of te ver op dr achterpoten achterover hangt als je met eten komt. 

Ik hoop dat de AB een beetje voortmaakt.. wil t wel de kans geven maar tja als je al vanaf begin januari bezig bent... dan wordt t hoogste tijd om er klaar mee te zijn. 

Ik was vandaag ook niet vooruit te branden en heb veel dutjes gedaan over de dag. Was juist zulk mooi weer maar ik was ontzettend moe. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou nog mooier..ik heb net met de dierenarts aan de telefoon gehangen omdat ik vond dat die novadox toch niet echt aanslaat.. raadde ze me toch aan om een röntgenfoto te laten doen van t gehoor enz. Omdat ze dan toch meer info hebben en dan eventueel nog voor een kweekje kunnen gaan. En ze had het zelfs over de gegevens naar universiteit utrecht voor advies. En mochten ze zeggen dat het niet te genezen is om dan te kijken wat te doen.. nou denk dat ik al weet waar ze op doelt..maar ze had 6 weken die enrobactin en ze was daar van opgeknapt en toen gestopt terwijl t nog wat rood was in dr oortjes.. en nu hebben ze t over als t chronisch is en medicatie niet zou helpen of wat.. 

Ik had dr ook even gewezen op het financiele plaatje en mijn portemonnee die inmiddels doodgebloed is. Ze snapte t allemaal..en toen wou ze afspraak maken om weer in dr oortjes te kijken en om te zien of daadwerkelijk er weinig verbetering te zien is.. nou en dan? Dan krijg ik zeker weer te horen wat ik al aan de telefoon heb gehoord en weer 28 euro lichter voor consult... ik weet niet eens of ik haar al die stress wel weer aan wil doen zeg.. ze eet net weer wat..ze is nu lekker haar happy teddy koekje aant knabbelen... ik word er echt zo schijtziek van..... mijn vriend die loopt al sjaggie rond dat t niet meer te betalen is en hij ook zijn rekeningen moet betalen.. en ik kan t ook gewoon niet meer.. zucht..weer een domper..

Ik dacht nouja..1 consult, kweekje en ab kan misschien nog net en dan ist brood eten.. maar nou komt die rontgenfoto en weet ik t wat nog meer er zeker ook weer bij... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

He wat rot voor je... Ik wou dat ik iets zinnigs kon zeggen om je te helpen, maar met zo'n dierenarts zou ik het spoor zelf ook even bijster zijn. Nogmaals, is het een idee om, wanneer je het weer nuttig vindt om er naar toe te gaan, een andere dierenarts te zoeken? Het lijkt me dat ze de gegevens van Noellie gewoon mee kunnen sturen en wellicht heeft die een frisse blik. Ik sta trouwens wel te kijken van de bedragen die jouw dierenarts elke keer vraagt. Niet dat ze bij onze dierenarts nou met gratis behandelingen staan te strooien, maar toen ik laatst voor de zoveelste keer langs kwam en met een sip gezicht toch om dwangvoer kwam vragen, zei ze van 'ach, neem maar gewoon een keer mee'. Dat is toch wel de houding die je een béétje verwacht als je de deur plat loopt zoals jij (en ik).

Mocht je ooit naar Utrecht moeten voor de Wilhelminakliniek of de universiteit, ben je altijd welkom voor een kop koffie of een warme maaltijd als dat de reis wat relaxter maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha mijn vriend krijgt een rolling als ik zou zeggen dat we naar utrecht moeten. Ik twijfel zelf nog wat ik moet doen... ze is wel iets opgeknapt maar nog wankel..maar wat is de oorzaak? Een terugkerende oorontsteking? Of toch dat goedje wat ze op goed geluk in dr oren spoot om beter schoon te maken met de woorden nou ze heeft geen trommelvlies perforatie anders huppelde ze niet zo rond nadat ik dat spul in dr oren deed.. of komt het door toch een hardnekkige EC. Ze is niet meer zo wiebelig dan ze eerst was..maar ze valt nog wel om..is nog niet zo stabiel.. ze voelt zich afwisselend vrolijk en actief dan weer min..en zit ze weer als n zielig hoopje in dr ren. Foto zou op zich niet verkeerd zijn maar dan moet ze onder narcose en ach je weet zelf..ze is net weer beetje op gang..arm ding. 

Maar lief aanbod voor dat kopje koffie ;) wie weet ..al hoop ik dat t niet zo ver komt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovendien.... er zijn niet erg veel konijnkundige dierenartsen in groningen.. deze weet wel genoeg..maarja ook hun kennis is eindig en dan ist ook maar raden en gissen of nog meer geld uitgeven voor nog meer duidelijkheid...tis geen goedkope..zit ook wel in n buurtje waar mensen over het algemeen wel centjes hebben.  Die ander had ik ook al gebeld overigens waar ik met kleine kwaaltjes heen ga.. maar die vroeg nog meer dan die waar ik nu heen ga..dus erg verschillend is het niet..behalve dan dat bij die laatste konijnen onder knaagdieren valt.. op de site.. :/  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je topic net doorgelezen, wat een ellende maak jij mee met Noellie! Dat je bankrekening een keer leeg is kan ik me goed voorstellen, dat je het zelf niet meer ziet zitten met al die medische ellende ook. Ik hoop dat de grote kosten nu een beetje uitblijven en dat je zelf weer wat ademruimte krijgt!

Heel veel sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je.. dat hoop ik ook.. maar vrees het ergste. Denk dat dit nog lang niet klaar is..zou fijn zijn van wel..ben al blij dat ze dr maagverstopping heeft overleefd en ze weer zelfstandig eet..ben blij met elke keutel die ik zie. 

Maar ja die ontsteking.. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei Boefje:

Bovendien.... er zijn niet erg veel konijnkundige dierenartsen in groningen.. deze weet wel genoeg..maarja ook hun kennis is eindig en dan ist ook maar raden en gissen of nog meer geld uitgeven voor nog meer duidelijkheid...

Misschien is dit een rare kronkel in mijn hoofd, if so dan sorry, maar ik gooi em er toch maar even in: @Dollie zit ook in Groningen. Ik neem aan dat zij voor de beestenbende ook regelmatig een dierenarts nodig heeft, misschien kan zij je nog een goede dierenarts in de omgeving tippen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had dr vanochtend een mailtje gestuurd. Noel is overigens dr eetlust weer kwijt en ik kan pas dinsdag naar de dierenarts. Zucht.. ja weekend arts wordt m niet meer. Dat is nu onbetaalbaar. Dan maar dwangvoer tot die tijd en hopen dat ze toch wat eet. Ze had net weer mooie keutels en at weer lekker hooi. Net ook de prijs binnen van de kosten voor een rontgenfoto.. nou 178 euro ongeveer.. dat is nu niet te doen en ik vind t nu ook dikke onzin. Ze doen maar desnoods een kweekje en geven me de juiste AB en dat net zo lang totdat ze echt goed beter is en desnoods nog een weekje langer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch besloten met Noellie naar dierenarts te gaan omdat ze ook niet meer wilde eten.. stonden we voor n dichte deur. Op de deur dienstdoende arts. Ik die man vanuit de auto bellen. Situatie uitgelegd.. hij zat in haren..dus ik al bang voor het kostenplaatje. Gelukkig zei hij.. nou kom maar gewoon langs en we zien wel waar t schip strand. Hij had Noellie onderzocht en constateerde dat haar gehoor dicht zat. Niet door oorsmeer maar door bindweefsel. Waarschijnlijk door de ontsteking of een eerdere ontsteking. Hij kon geen ontsteking verder zien. Ik mocht zelf kijken in het ding. Het zat idd dicht. Eerst dachten we.. waarschijnlijk toch de EC. En toen hij hoorde dat ik novadox AB gebruikte zei hij meteen dat dieren daar behoorlijk beroerd van konden worden.. dus vermoeden is dat ze nu misschien misselijk is van die AB. Ik had het aldoor over opstartproblemen dat ze vooral in de ochtend min werd..dat is dus ook dat moment dat ik de AB geef.. dus we gaan nu proberen te stoppen met de AB en kijken hoe ze het doet..ook ff die rommel uit dr systeem. En gaat het minder dan krijgt ze gewoon weer de AB die werkte. Dit in het kader van: wat verleden uitwijst en dat de EC behandeling ook met AB is. De lieve man had mij enorm gematst en ik ben echt blij dat die andere dierenarts gesloten was. Hij deed zoveel moeite..pakte er een boek bij enz.. ik ging er chill bij zitten met Noel op de arm. Toen ik terug kwam was ze stukker actiever en at weer wat.. hmm.. we gaan het zien. Mijn theorie is.. dat de novadox wel dat laatste beetje ontsteking heeft verholpen maar dat t nu alleen nog maar haar beroerd maakt.. maar dat moet nog blijken. Blijkbaar is ze dan ook doof.. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is zeker een aparte wending..die frisse wind die ik nodig had. Even een andere kijk, een andere denkwijze.. die andere dierenarts begon maar van alles op te gooien omdat ze het anders ook niet meer wisten..en hij luistert tenminste. Hij zei wel dat hij het liefst zijn handen er van af trok omdat er al zoveel gedaan was met het konijntje..hij zou met haar dan het liefst helemaal opnieuw willen beginnen en er in verdiepen..maarja. Hij noemde Noellie al een wandelende medicijndoos.. :/  Nu ik gestopt ben met de novadox oogt ze frisser. Kijkt meer helder uit haar oogjes en heeft meer eetlust..behalve sochtends toch idd niet echt.. misschien dat de pijnstilling dan bijna uitgewerkt is en weer opnieuw moet inwerken.. kon ze maar praten. Ze is wel meer wankel en heeft nu meer evenwichtsprobleempjes merk ik, ookal is ze nog vrolijk en denk ze meer te kunnen dan kan. Ik zal vandaag wel even contact opnemen met die dierenarts. En dan zien we wel even. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bweh..denk dat ik te enthousiast was over die dierenarts... hij gooit het steeds op de EC...en vind haar te levendig voor AB. Want hij gelooft niet dat ze een ontsteking heeft en dat de wankele evenwichtsproblemen restverschijnselen zijn. Dus ze moet nu eeuwig fenbendrops en novacam blijven gebruiken .. :/  en naja ik moest het maar even aanzien nu ofzo... ik geef het op...... ik had gewoon koppijn na dat telefoontje. Ik weet het ook niet meer hoor.. maar zolang ze niet verergert en eet, vrolijk en blij is dan laat ik het ook maar voor wat het is. Ik ben het er wel mee eens dat ze al veel AB heeft gehad maar wat als we te vroeg gestopt waren.. en er nog n beetje zit en het straks weer verergert en dan nog verder van huis zijn en weer alles opnieuw moeten doen....  nouja....de zon schijnt.. ik kan hopelijk weer terug bij mn oude werk.. donderdag gesprek..het leven gaat door. Ik kan me niet eeuwig blijven stressen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft enorm lastig he, die zorgenkindjes... Het blijft altijd wel een 'wat als'... Hoe lang heeft ze nu welke antibiotica gehad? Het enige gevaar is bacterieresistentie, maar het is ook een enorme aanslag op het lijfje. Na antibiotica kan soms een probiotica positief ondersteunen, zodat alles wat makkelijker weer op gang komt. Nu je toch al gestopt bent en aangeeft dat ze er beter aan toe is, zou ik dat even afwachten. Focus je eerst maar op je baan! Dat je de rekeningen kunt blijven betalen is ook enorm belangrijk! Juist voor je eigen gemoedsrust.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd.. ik vind het ook geen ramp om nu te stoppen met AB zolang ze zo blijft of verbeterd. Maaaaaaar ik vind het wel een fijn idee dat dierenartsen toch nog openstaan om eventueel  weer te behandelen met enrofloxoral mocht het weer achteruit gaan. Ze heeft nu twee weken sulfatrim(ofzoiets) gehad. Toen Enrobactin (wat overigens enrofloxoral is) 6 weken en daar knapte ze compleet van op. Dat was dat felle beestje op het koppelfilmpje. Dierenarts gaf aan dat de ontsteking nog niet volledig weg was toen het flesje leeg  was en ik geen nieuwe meer kreeg..en twee weken later was het weer mis. Toen kreeg ik novadox en na 2 weken gestopt. Haar wankel loopje werd minder maar zo voelde zich ook minder door die rommel. Nu is haar evenwicht nog niet zoals het is. En ik ben gewoon bang dat ze het nog ff nodig had. En ik weet dat ze met EC normaal ook enrofloxoral gebruiken omdat dit dus ook bij de hersenen kan komen... maaaaar blijkbaar is Noel goed genoeg (nog wel) om geen AB meer te geven. Ik frustreer mij er gewoon over..als je er voor kiest een konijn te behandelen met een AB en deze werkt.. stop er dan ook niet mee voor het zeker weten klaar is. Ik pomp verdorie mijn konijn niet vol met medicijn voor de lol om het daarna weer ziek te laten worden en het hele feestje weer opnieuw te doen met een inmiddels verzwakt konijn. Ik heb gewoon het gevoel alsof ik telkens die dierenartsen moet overtuigen dat mijn konijn echt ziek is. Ik ken mijn beestje ik weet wat n haai het kan zijn en ik weet hoe ze zielig ziek is zonder dat anderen haar ziek eruit vinden zien. Zwaar irritant..dus nu maar hopen dat ze opknapt en anders dus afwachten tot ze weer zo ziek wordt dat ik weer serieus genomen word. Als het dan al niet te laat is en of ze me geen andere dingen aansmeren aangezien ze die AB al hadden geprobeerd. Ergernis op en top! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enrofloxoral mag echt beslist niet worden voorgeschreven bij EC. Enrofloxoral is een derde keus middel en mag alleen worden voorgeschreven als er is gekweekt en daaruit blijkt dat er geen andere middelen zijn die werken. Aangezien EC geen bacterie is zal dat ook nooit gaan reageren op enrofloxoral. Een dierenarts kan echt een hoge boete krijgen als hij zomaar enrofloxoral voorschrijft, daarom zijn ze daar zo voorzichtig mee. 

Ik snap dat dit voor jou heel vervelend is, maar als dierenarts zit je ook gewoon vast aan regelgeving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .