Ga naar inhoud

Fabriek mountain hay stopt?


Shivaya

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

Ik ben al een tijdje niet meer actief op dit forum, maar heb nu toch een vraagje. Ik haal altijd mountain hay van nature's best bij de dierenwinkel. 
Vandaag kwam ik bij de dierenwinkel en daar zeiden ze dat ze dit merk niet meer verkopen omdat de fabrikant ermee ophoudt.
Maar op internet staat er niks over en zie ik dat het nog overal verkocht wordt? Weet iemand hier toevallig meer over? 

Ik heb nu een andere zak meegenomen maar dat vond ik helemaal niks. Het liefst zou ik op hooibalen van de boer overgaan maar 1) kan dat nergens echt kwijt 2) past niet op de fiets :P
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het zojuist bij welkoop gekocht omdat mijn nijn Lemon weer beginnend blaaszand heeft. Ik had begrepen dat daar minder eiwitten in zitten. Zou jammer zijn als het dan ineens uit de handel gehaald wordt. Ik denk zelf dat het gewoon een mooi verkoop praatje is geweest. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam er zaterdag ook achter dat Pets Place stopt met de verkoop van Nature's Best Mountain Hay. Ik heb een klacht naar ze gemaild. Misschien als meer dat doen, dat dat helpt? Dat andere hooi van hen is altijd geel en lijkt soms wel stro. Het zit zo vastgeperst in het pak dat het gewoon naar schimmel stinkt als je het los haalt. Dat geef ik niet aan een konijn. Ze hebben wel kruidenhooi, maar in de meeste kruiden zit te veel calcium (paardebloem, alfalfa) en het is hartstikke duur in verhouding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verklaart wel waarom ze het de laatste tijd voor zo een lage prijs hadden staan, ik kon mij al niet voorstellen hoe ze daar nog winst op maakten :)

Bestel het allemaal maar gezellig in de Bunnybunch webwinkel! Vind ik helemaal niet erg! ;) Oh en als jullie dan toch bestellen, bestel dan gelijk een donatiepakketje voor konijnenopvang Joy mee zou ik zeggen! 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Op 6-2-2017 at 15:29 zei Bunseltje:

Ik kwam er zaterdag ook achter dat Pets Place stopt met de verkoop van Nature's Best Mountain Hay. Ik heb een klacht naar ze gemaild. Misschien als meer dat doen, dat dat helpt? Dat andere hooi van hen is altijd geel en lijkt soms wel stro. Het zit zo vastgeperst in het pak dat het gewoon naar schimmel stinkt als je het los haalt. Dat geef ik niet aan een konijn. Ze hebben wel kruidenhooi, maar in de meeste kruiden zit te veel calcium (paardebloem, alfalfa) en het is hartstikke duur in verhouding.

Ik ga het wel aangeven bij de winkel waar ik altijd kom, maar ik bedacht me net dat er een andere dierenwinkel naast zit dus daar ga ik eerst kijken of ze het daar hebben. Ik heb het alternatief nu geprobeerd en hoewel die op het eerste oog best wel op mountain hay lijkt, is het hooi vrij pijnlijk omdat ik constant splinters in mijn vingers krijg en de konijnen eten het ook niet echt. En inderdaad de andere merken zijn ook niet ideaal, dat probleem heb ik ook een beetje. Van mountain hay smullen ze echt. Ik zat er ook aan te denken gewoon een baal hooi van de boer in de schuur te  leggen, nu de schuur wat opgeruimd is zou dat op zich best mogelijk zijn. 

 

Op 7-2-2017 at 13:45 zei Aniek:

Gewoon online bestellen, als zij het niet meer willen leveren :) Daarnaast verkopen ze nog steeds konijnen in deze winkels, daarom koop ik er niet :)

Ik overweeg het bestellen wel want zo'n pak op de fiets meeslepen is ook niet ideaal. Brokken heb ik al bij bunnybunch besteld en dat beviel goed. Het probleem is alleen dat ik overdag vaak niet thuis ben en juist dán komt de bezorger vaak..Bij kleine pakketjes vind ik het niet erg maar  van grotere pakketten vind ik het toch vervelend als de buren het voor mij moeten aannemen. Maar er is nog een dierenwinkel ergens verstopt die ik steeds over het hoofd zie maar die verder geen dieren verkoopt, dat zou wel goed alternatief zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een klacht bij Pets Place ingediend en ik kreeg het volgende antwoord:

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Helaas is dit hooi inderdaad niet meer bij ons te bestellen. Dit heeft te maken met een leverancierswijziging; zij leveren dit product niet meer maar gaan in de loop van deze week een alternatief product uitleveren, namelijk Pet’s Own Choice Premium hooi. Dit is vergelijkbaar, maar helaas niet hetzelfde als het Mountain Hay van Natures Best. Helaas hebben we hier geen invloed op, maar zijn wel aan het kijken naar de mogelijkheid om via een andere leverancier dit product alsnog aan te kunnen bieden.

We begrijpen dat het, vooral in uw geval, een enorme tegenvaller is. We sturen alle klachten omtrent de afwezigheid van dit product in ons assortiment door naar onze inkoopafdeling zodat zij dit verder op kunnen pakken.

We hopen dat we binnenkort dit hooi toch weer aan kunnen bieden binnen onze organisatie.

Excuses voor het ongemak en mocht je hier nog vragen over hebben dan horen we het graag!

Ze vinden het zelf dus ook "helaas" en "ze sturen alle klachten door", dus klagen! Hoe meer hoe beter, lijkt me.

Ik haal het ook gewoon liever in een winkel dan het te bestellen op internet. Inderdaad werkt zo'n bezorger overdag als je zelf ook werkt. En dan moet je 's avonds de buren weer lastig vallen...............

 

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn is ook erg kieskeurig en vindt het natures best hooi heerlijk. Paar weken geleden nog een verpakking gekocht bij de boerenbond, het hooi bleek al geel en stoffig. Een klacht gestuurd naar de fabrikant en kreeg 2 grote verpakkingen als tegemoetkoming. Wellicht ook een idee om via de fabrikant te bestellen :) 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .