Ga naar inhoud

hoeveel water drinken jou konijnen ?


louloumolly

Aanbevolen berichten

hoi, ik heb gewoon een vraag geen advies ofzo nodig. Mijn konijnen gaan niet meer op het gras en kregen een tijdje geen komkommer, daardoor gingen ze meer drinken. Ze drinken nu samen in een dag ongeveer 275-325 ml water schat ik samen zouden ze 300-350 ml mogen drinken. Ze krijgen s'ochtends : Paprika, wortel, andijvie, bloemkoolblaadjes en soms komkommer. Hoeveel drinken jou konijnen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen drinken op 24 uur ongeveer 1,2 liter water. Ze wegen elk (Flapje en Ollie) ongeveer 2 kilo, dus ik vind het erg veel, maar ze zitten niet op gras en krijgen op het moment ook geen groenten. Ze hebben altijd wel al veel gedronken, maar nu ze geen groenten meer krijgen drinken ze natuurlijk nog meer.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet. 8-) Of zo lijkt het toch. Ze hebben een inox hondenpot als drinkbak, die minstens om de andere dag wordt ververst, wanneer het warm is bv twee maal per dag, maar er is meestal amper iets uit. Vul ik hem tot de rand, is het water de dag nadien met veel geluk 4 mm lager, maar da's dan vooral verdampt, vrees ik. Maakt ook niet uit of het droog is of regent, het bakje blijft even vol. Ze krijgen wel een hoop groenvoer elke dag, aangezien Lilou geen hooi eet, wil ik wel dat ze voldoende vezels binnenkrijgt, dus dan maar door groenten, takken, kruiden, ... Zal wel geen kwaad kunnen, ze hebben genoeg vocht binnen, aangezien het strooisel in de wc na twee dagen echt goed nat is, plassen ze voldoende. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies houd ik het niet bij, ze hebben geen drinkfles. Hier hebben ze een waterbak waar een liter in gaat, maar ze drinken die ongeveer half leeg (heb één konijntje van 1 kg en één van 2 kg). Ze krijgen ook vers groenvoer en afhankelijk van het weer drinken ze de ene dag iets meer dan de andere dag :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hebben ze een stenen hondenvoerbak van 1 liter. Deze verschoon ik elke avond en dan zit er meestal nog een klein bodempje water in. Ze krijgen zomers dagelijks gras en onkruiden en rond deze tijd van het jaar gaan we weer over op andijvie, witlof, wortelloof enz.. Mijn konijnen wegen ruim 3 kilo en ruim 4 kilo en ze eten veel hooi. Ik ben blij dat ze goed drinken, dat is belangrijk voor hun spijsvertering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .