Ga naar inhoud

RHD2 enting


EstherR

Aanbevolen berichten

Mijne heeft ze vandaag ook te gelijk gehad. Hij moest de Nobivac begin oktober. Om hem dan 2x te gaan plagen is ook zoiets (en scheelt weer geld). 

Het was nog een heel werk om een plekje te vinden voor de 2e spuit. Hij had zijn lichaampje flink aangespannen. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren zijn mijn konijnen weer met Cunipravac geënt, dus we kunnen er weer een half jaar tegen aan. Hij had het laatste flesje speciaal voor mij bewaard. Heel lief van hem. Ik hoorde van mijn dierenarts dat de Cunipravac feitelijk niet geboosterd had hoeven te worden. 

Volgend jaar krijgen ze dan Filavac en deze is dan voor een jaar werkzaam. Dat is dan mooi, dan kunnen alle vaccinaties in één keer gegeven worden. Scheelt weer een hoop stress voor de konijnen. 

Mijn dierenarts vertelde ook over een konijn die wel was ingeent voor RHD2, maar niet voor Myxomatose en RHD1. Het konijn is inmiddels overleden aan Myxomatose. Hoe dom kan je zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎9‎-‎9‎-‎2016 at 12:12 zei EstherR:

Op de Facebookpagina van onze DA zag ik dat ze weer Cunipravac in voorraad hebben. Het is dus weer te krijgen?

Volgens mij is het eens in de zoveel weken weer opnieuw verkrijgbaar maar elke keer weer vrij snel uitverkocht. Vraag me af hoe lang dit nog zo doorgaat.

http://www.uu.nl/nieuws/cunipravac-10-doses-flacon-is-weer-binnen

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel steeds gedoe met levering Bij ons stond het steeds in nota. Uiteindelijk nu wel weer in 'huis', maar meerdeer DA's moesten er hier langer op wachten. Dus op zich, een maandje eerder (gaat denk ik over de gewone RHD1 en myx vaccinatie? plus dan de RHD2?) zou voor mij dan wel het overwegen waard zijn :)

Cas en Mara gaan volgende week voor hun RHD2. Ze hebben helemaal begin juni al een shot Cunipravac gehad omdat we het over hadden op de praktijk waar ik werkte, maar omdat Cas toen zo gestrest raakte van de rit (en de week erna weer enorm begon af te vallen...) geen booster gegeven. Volgende week daarom bij mijn vaste DA op 10 minuten loopafstand. Lijkt me een beter plan :) .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben ook net op tijd weer een lading binnen.

Er  wordt op dit moment aangegeven door meerdere bronnen (maar door niemand officieel bevestigd..) dat Cunipravac geen booster nodig heeft. De Europese registratie van Cunipravac laat op zich wachten (want ja, wat laat níet op zich wachten bij deze hele RHD-2 zaak.. :')) maar het komt dan onder een andere naam op de markt en met herziene bijsluiter. Tot die tijd zullen we het met 'het is wel zo, maar ik ga niet officieel zeggen dat het zo is' moeten doen wat betreft het niet boosteren.

Filavac werkt volgens de bijsluiter twaalf maanden maar bij hoge infectiedruk wordt hervaccineren na zes maanden geadviseerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Evee:

Mijn eigen dierenarts houd in oktober een ent-dag maar de enting van mijn konijnen verloopt in november.  Wat denken jullie, alvast herhalen in oktober of in november op zoek naar een dierenarts die dan ent?

Ik had datzelfde probleem deze maand, enting was tot 30 september geldig. Ik heb ze 6 september toch maar als laten enten bij mijn eigen dierenarts, kon geen kwaad zeiden ze. De volgende ent-dag zou rond 20 oktober zijn, en dat vond ik persoonlijk nog te lang duren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even gebeld, maar ze hebben best wat aanmeldingen van mensen die nu voor de eerste keer moeten enten tegen RHD-2 en die moeten 6 weken later de booster. Ze zetten mij op de bellijst voor als die datum bekend is, dan kan ik dan ook met mijn konijnen komen. Dat zal dan half november zijn.

Ik moest wel lachen om de reactie van de assistente, heel verbaasd "is Binky er ook nog steeds" haha. Ja die is er nog steeds, 13+ inmiddels!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een vraagje. Ik sta inmiddels al enkele maanden op een wachtlijst voor de enting tegen het nieuwste virus. De verwachting is dat ik binnen twee weken wordt gebeld. De enting is een jaar geldig. Andere jaren ging ik altijd jaarlijks voor de "normale" enting. Die zouden ze dan naast de nieuwe enting geven. Wel veel voor zo'n beestje vind ik eigenlijk.

Toch twijfel ik wel of de enting zelf niet gevaarlijker is dan het virus zelf.

Mijn (luxe :angel:) konijnen zitten namelijk binnen en de kans om besmet te worden is uiterst klein. Ik moet anders 50 kilometer rijden naar de konijnarts met alle stress van dien en dan kom je in een ruimte waar de hele dag konijn geënt worden... Dan staan ze juist bloot aan een eventueel virus...

En niemand weet of de enting ook echt helpt... en wat krijgt zo'n beestje allemaal binnen?

Wat is wijsheid volgens jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, de enting zelf is absoluut niet gevaarlijker dan het virus zelf. Van de enting kunnen maar minimale entreacties volgen, en het virus is zonder dat het konijn een enting heeft gehad is in enkele dagen dodelijk.

En met dit virus kunnen zowel binnen- als buitenkonijnen besmet worden omdat je het heel makkelijk aan je kleding mee kan nemen.

Ik zeg, gewoon enten. Neem het risico niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎13‎-‎9‎-‎2016 at 22:03 zei Dollie:

 

Filavac werkt volgens de bijsluiter twaalf maanden maar bij hoge infectiedruk wordt hervaccineren na zes maanden geadviseerd.

Dan had mijn DA het gister over deze variant!  Bij proefkonijnen blijkt de enting inderdaad 12 maanden werkzaam te zijn, maar zij zitten dan ook in geïsoleerde omstandigheden zonder prikkels van buitenaf.

Ed & Elly worden 5 oktober (2 weken later) voor RHD2 geënt. Zij durfde dit niet gelijk te enten met myx. & RHD1, vanwege de eventuele risico's. Maar mijn konijnen zijn dan wel al op leeftijd. Misschien dat dat in mijn geval ook daarmee te maken heeft. 

Er blijkt inderdaad een flink tekort een deze entstof te zijn. Maar zij reserveert er nu 2 voor mijn konijnen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-9-2016 at 14:18 zei Evee:

Nee, de enting zelf is absoluut niet gevaarlijker dan het virus zelf. Van de enting kunnen maar minimale entreacties volgen, en het virus is zonder dat het konijn een enting heeft gehad is in enkele dagen dodelijk.

En met dit virus kunnen zowel binnen- als buitenkonijnen besmet worden omdat je het heel makkelijk aan je kleding mee kan nemen.

Ik zeg, gewoon enten. Neem het risico niet.

Dank voor je reaktie. Ik bedoelde meer het extra risico van de konijnen over straat vervoeren en dan in een ruimte komen bij de dierenarts waar veel konijnen komen... Volgens mij meer kans op besmetting dan bij mij thuis.

Ik ben overigens gebeld voor de enting. Combi-enting met Filavac. Die zou een jaar geldig zijn, maar de dierenarts heeft dat moeten bijstellen. Slechts een half jaar gegarandeerde werking volgens de fabrikant. 5 oktober zijn de babies aan de beurt. :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Joseeke:

Dan had mijn DA het gister over deze variant!  Bij proefkonijnen blijkt de enting inderdaad 12 maanden werkzaam te zijn, maar zij zitten dan ook in geïsoleerde omstandigheden zonder prikkels van buitenaf.

Ed & Elly worden 5 oktober (2 weken later) voor RHD2 geënt. Zij durfde dit niet gelijk te enten met myx. & RHD1, vanwege de eventuele risico's. Maar mijn konijnen zijn dan wel al op leeftijd. Misschien dat dat in mijn geval ook daarmee te maken heeft. 

Er blijkt inderdaad een flink tekort een deze entstof te zijn. Maar zij reserveert er nu 2 voor mijn konijnen :-)

Wat jij schrijft kreeg ik ook te horen over Filavac. 6 maanden ipv 12 maanden. Mijn konijnen zijn ruim 4 jaar; denk je dat zij extra risico lopen met een combi-enting?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .