Ga naar inhoud

Wie kan mij helpen?


BrokenRaven

Aanbevolen berichten

AAllereerst: heel veel sterkte Raven! 

Dus toch echt maar 32 graden... dat is echt een gigantische ondertemperatuur en de kans dat ze daarvan weer terug kunnen komen - zeker in combinatie met het niet kunnen eten e.d. - is enorm klein. Zeg maar nihil.

En je hebt zeker alles gedaan wat je voor hem kon doen. Inlcusief de dappere, moeilijke beslissing genomen om hem los te laten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och wat een heftig nieuws BrokenRaven je hebt gedaan wat je kon, fijn dat je een nog wel begripvolle DA gevonden hebt, het maakt het niet makkelijker natuurlijk, maar Voske heeft het geweldig bij je gehad als ik alleen al die foto zie, wat een schatje!

R.I.P. Voske!

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei BrokenRaven:

Het zat me echt niet lekker, dus hier op het forum nog een andere konijnkundige dierenarts opgezocht en contact opgenomen met het dierenziekenhuis! Opnieuw mijn verhaal gedaan en de arts heeft hem nagekeken. Wat mij gister meteen opviel viel deze dierenarts ook meteen op, zijn tong was erg opgezwollen en terwijl ik dit ook aan gegeven heb bij de andere dierenartsen deden hun hier helaas niks mee. Op overige plekken kon ze alleen geen zwellingen voelen. Inmiddels was zijn temp nog maar 32 en zijn slijmvlies erg bleek. Bij het controleren van zijn bek viel ook op dat hij de dwangvoeding van vanochtend ook niet helemaal door had geslikt, het was gewoon opgedroogd, omdat hij ook nog maar heel weinig speeksel had. Ze wilde hem een spuit geven met vitamines en antibiotica en inderdaad opnemen in de warmtecouveuse, maar de kans dat hij de ochtend zou halen schatten zij ook maar op 5% en als hij het zou halen was nog steeds de vraag wat er nu precies aan de hand zou zijn waarvoor dan weer bloedonderzoeken en röntgen enzo nodig zouden zijn en de dierenarts ook vanwege zijn ouderdom enzo zich afvroeg als we dat al allemaal zouden doen of hij nog wel ooit de oude zou worden. Met deze woorden en mijn blik op Voske heb ik met heel veel pijn in mijn hart besloten om hem niet nog een nacht te laten vechten, maar om hem de rust te geven die hij verdiend! Het zit me dwars dat het zo plotseling en zo hard gegaan is, maar ik heb nu wel het gevoel dat ik er alles aan gedaan heb wat ik kon! 

Nou zoals ik het hier allemaal lees heb je niet meer kunnen doen dan wat je gedaan hebt hoor, dus voel je aub niet schuldig! heel veel sterkte met dit verlies!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte, wat naar dat hij het niet gered heeft. Jij kunt er absoluut niks aan doen en je hebt gedaan wat je kon en ook al had hij het misschien al niet meer gered, die eerste dierenarts had al nooit moeten zeggen dat hij best terug naar buiten kon. Jij zag zelf al dat hij er niet goed aan toe was dus ik snap die uitspraak echt niet, een ziek konijn hoort niet buiten maar heeft al zijn energie nodig om beter te worden. Frustrerend want ik snap dat mensen luisteren naar het advies van de DA hoor, je neemt immers aan dat dat ook gewoon goed is wat ze zeggen. En dan moet het daarna ineens zo bergafwaarts gaan. Echt heel zuur zeg. Fijn dat je nog wel een goede DA gevonden hebt ook al kon die hem niet meer helpen, nogmaals veel sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen bedankt voor zijn of haar woorden! Ik vind het zelf ook erg spijtig dat er nog zo'n verschrikkelijk groot verschil zit tussen dierenartsen en hun kennis over konijnen! Ik ben inderdaad op de woorden af gegaan die mij verteld waren, want ja, het zijn immers dierenartsen toch? Ik vraag me nu al de hele dag af van wat als ik meteen naar het dierenziekenhuis was gegaan en wat als ik hem wel meteen binnen had gehouden, maar ik zal er helaas geen antwoord op krijgen... Ik heb hem een zo goed mogelijk leven proberen te geven en ik hoop dat hij het fijn heeft gehad bij ons en zijn konijnen vriendinnetje! We hebben hem vanav begraven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .