Ga naar inhoud

Loof voelt zich niet goed


Liesbeth

Aanbevolen berichten

Vanmorgen ging ik naar de vier konijnen voor hun ochtendportie biks. Loof moest er echter niet van weten en ze ging in een hoekje gaan zitten. 


Zeer vreemd want normaal zijn ze niet te houden als ze weten dat er biks komt. 


Ik heb haar een brokje onder haar neus geschoven. Ze snuffelde er wat aan en at het uiteindelijk op. Een tweede brokje liet ze liggen. 


Misschien is het enkel mijn idee maar ik had de indruk dat ze lang op dat ene brokje knabbelde en ze zit precies met haar oogjes halfdicht.


 


Heb de DA gebeld en ik kan om 11u30 gaan. Ze wou mij eerst pas om 16u nemen maar dat vond ik toch wel wat laat :s


Ben benieuwd naar het resultaat en toch ook een beetje ongerust. Het is de eerste keer dat ik met een konijn naar de DA moet voor iets anders dan een jaarlijkse controle of vaccinatie. 


 


Voor haar maatje, Wortel, zal het wel een happy-day zijn. Die heeft immers Loof haar portie biks ook naar binnen gewerkt :P


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Terug van de DA. Ze hebben me dwangvoer meegegeven en de raad om haar zo veel mogelijk te proberen verleiden met lekkere dingen. 


Witloof laat ze voorlopig liggen maar van de wilgentak zit ze wel te knabbelen. 


 


De huidige oorzaak hebben ze niet gevonden. Ze hebben wel gezien dat één van haar kiezen een beetje scheef groeit maar dat zou het probleem niet zijn. Het kan wel dat dit later nog een probleem gaat geven. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu, vraag ik me wel iets af.


De DA zei dat ik de dagelijkse hoeveelheid dwangvoer mocht spreiden over een volledige dag. Op die een wilgenblaadjes na heeft ze nog niet gegeten. 


Is het slim om haar nu te dwangvoeren ook al heeft ze af en toe een momentje dat ze een beetje eet? Of zou ze dan haar eetlust volledig verliezen?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij sommige konijnen moet je inderdaad de handdoektruc gebruiken.

Ik heb hier een konijn die zelfs met de handdoektruc niet te dwangvoeren is. Als ik het samen met m'n man doe dan is ie zo mak als een lammetje. Hij zit dan gewoon op de handdoek en m'n man houdt dan alleen z'n kont tegen, en dan gaat het dwangvoer er zo in. Maar ja, overdags is dat niet mogelijk, want dan is m'n man aan het werk, en dan is het een heel gevecht om het erin te krijgen. Ik probeer altijd zo rustig mogelijk te blijven, en geduld te hebben, en dan uiteindelijk lukt het wel.

Hopelijk lukt het je om via de handdoektruc het dwangvoer erin te krijgen. Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het handigste is om even apart te zetten op bijv. handdoeken zodat je goed kan observeren wat de keutels doen.
Als die kleiner worden of zelfs uit blijven dan is het wel zorgelijker en zal je waarschijnlijk wel thuis medicatie moeten hebben om bijv. de darmen te stimuleren.

Ik hoop dat ze vannacht goed opgeknapt is, sterkte! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag zit er nog niet veel schot in de zaak. 


Haar toestand is een beetje zoals gisteren. De DA adviseerde om te blijven dwangvoeren en te checken of ze keutels legt. 


Ze zit nu volledig apart van haar vriendje. Ze heeft deze ochtend een paar kleine keutels gelegd. 


 


Om de twee uur krijgt ze nu dwangvoer. Dat is telkens ongeveer 10 ml, is dit genoeg?


Ik ben er vanmorgen rond 9u mee begonnen en ik ga ermee door tot ik ga slapen. 


Wilgenblaadjes lijkt ze nog af en toe eens te lusten maar de hoeveelheid die ze eet is verwaarloosbaar. Hooi, witloof, appeltak, hazelaar, biks laat ze allemaal liggen. 


Van zodra haar huidige toestand verslechterd bel ik de DA. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .