Ga naar inhoud

E.C. met mogelijk Snot.. :'(


Nicky_the

Aanbevolen berichten

Ik vind het niet raar. Het is alleen maar mooi, en dan bedoel ik uiteraard niet mooi dat iemand overlijdt, maar dat je diegene waar je veel van houdt je goedkeuring geeft dat hij het leven loslaat. Op deze manier kan die persoon vredig overgaan, en dat is het grootste gebaar wat je iemand op zo'n moment kan geven. En dit geldt ook voor dieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet nog heel goed met mijn konijn toen hij overleed. Ik wilde hem die nacht bij me in de buurt leggen zodat ik toch wat slaap kon pakken maar dat ik alles kon horen als er wat was. Ik was bezig om de bench klaar te maken met een stuk vetbed erin, lekker zacht en het vocht zou er doorheen lopen als hij wat zou doen. Ik haalde hem heel even uit de bench om de boel te verversen en toen ik hem terug wilde leggen begon hij ook raar te schokken en te piepen, hij rekte zich nog 1 keer uit en toen zag ik (hoe vreemd het misschien ook klinkt) 2 flitsen in de kamer. Ik knipperde nog met mijn ogen om te kijken of dat hetzelfde was, maar dat was het niet. De lamp deed het ook nog gewoon. Maar nadat die flitsen waren geweest voelde ik dat het leven uit hem verdween.


 


Ik vond dat zo bijzonder en heb nagezocht wat dat kon zijn geweest. En hij zou zijn "opgehaald". Die gedachte maakte het voor mij heel mooi en geruststellend. En nu zullen er vast een hoop mensen zijn die hier niet in geloven, maar ik weet wat ik heb gezien en ik geloof erin.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Domino, heel mooi dat je dat heb mogen meemaken. Net als mensen worden ook dieren "gehaald".

Er zijn inderdaad een hoop mensen die er niet in geloven, iik geloof er wel in, en heb al genoeg meegemaakt dat er meer is dan alleen een aards bestaan. Dat een hoop mensen er niet in geloven is prima, een ieder moet dat voor zich weten, alleen vind ik het jammer dat ons geloof erin niet altijd gerespecteerd wordt en als zweverig wordt bestempeld.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof er ook wel in. De avond dat mijn opa overleed wist ik dat niet, maar hij kwam die avond wel afscheid van me nemen en ik sliep toen echt niet ;)

Ik hoop dat als het mijn tijd is, ik bij al mijn dieren en dierbare mensen kom, dat we elkaar weer zien en dan voor altijd samen zullen zijn :D

Ja, het gaat erg goed met Ukkie. Ze gaat met zeer grote stappen vooruit. Zo snel had ik dat echt niet verwacht. Ik denk echt dat Snuf hier een grote rol in speelt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu dat het zo goed gaat tussen die 2, vraag ik me af wat slim is.. Ukkie is zeer zeker nog niet tam. Doordat ze op staat gevonden is, is het onbekend of ze de entingen gehad heeft. Zal ik haar wel of niet laten enten en zo wel, hoe snel?

Snuf laat ik niet meer enten ivm zijn gezondheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In veel opvangen worden de konijnen volgens mij geent voordat ze geplaatst worden ook als ze gevonden zijn. Misschien even navragen of ze niet toevallig ook al een enting heeft gehad. Als ze niet gehad heeft zou ik nog even wachten tot ze zich nog wat meer thuis voelt en over een paar weken een afspraak maken.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja :) Ukkie is zo op haar gemak aan het worden, dat we het hok ukkie proof moeten maken. En ik maar denken dat Snuf erg was haha ;)

Ukkie kruipt aldoor onder het hok en nu wilde ze daar aan knagen. Gelukkig hadden we nog een anti-knaagstrip over, dus die hebben we gelijk gemonteerd ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zo zie je maar dat het altijd erger kan. Je hebt een echt slopertje erbij gekregen. Mijn halfwildjes zijn ook van die slopers, moet ik wel zeggen dat in hun eerste jaar ze werkelijk overal hun tanden in zette, nu ze twee zijn is dat gelukkig iets minder, maar het blijven slopers.

Die anti-knaagstrips zijn echt makkelijk, scheelt een hoop schade.

Daar hopen wij dan ook op ;)

Het hele verblijf was dus al voorzien van anti-knaagstrips, maar nu dus 1 extra lol.

We hebben ook veel speeltjes, een zandbak en heeel veel knaag gerei erin liggen en dan toch nog het hok. Haar holletje moest nog groter denk ik ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook een gewichtsverschil bij mijn koppeltje. Rakker weegt 2,7 kg en Pebbles weegt 1,7 kg. Maar goed Pebbles is ook een stuk kleiner dan Rakker, dus dan is het verschil oké.

Toen Pebbles kleiner was woog ze ook rond de 1,2 kg. Ukkie is toch 10 maanden oud? Dan is ze nog aan het groeien, en zal ze wellicht nog iets zwaarder worden.

Mooi dat Snuf op gewicht is gebleven. Als ze nu meer biks krijgen zullen ze beiden iets zwaarder worden. Maar waarom had je vriend de hoeveelheid gehalveerd? Als Snuf moet aankomen is dat niet zo handig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vriend had de hoeveelheid gehalveerd omdat hij vond dat Snuf te veel kreeg doordat Ukkie toen nog geen biks at :( Ik had hem echt heel duidelijk aangegeven dat Snuf echt te mager is (hij voelt ook mager) en dat hij echt aan moet komen. Schiet mij maar lek..


 


Ukkie is qua formaat 1/2 tot 3/4 van Snuf (net hoe ze liggen). Ukkie voelt gewoon goed aan, om haar maak ik me niet druk :)


 


Normaal zou ik ze 45 gram per dag geven, maar nu Snuf aan moet komen, ga ik 60 gram per dag geven. Als dat niet voldoende is, kan ik het opschroeven naar 90 gram per dag.


 


Verder krijgen ze gedroogde en verse kruiden. In de gedroogde kruiden mix die ik zelf maak, wil ik erwtenvlokken en peterselie doen.


 


Dan moet het toch wel goed komen ;)


 


Ik zit nog te denken om wat junior brokjes van SS te geven of wat gemengd Dwerg konijnen voer van de Welkoop, wat denken jullie?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zelf geen ander voer erbij geven. Ik neem aan dat je science selective geef, dus zou ik dit gewoon blijven geven. Hier risico met ander voer erbij geven is dat ze dan uiteindelijk misschien geen SS meer willen eten. Normaal wordt 20 gram brok per kg konijn geadviseerd, dus in jouw geval zou dat 60/70 gram per dag zijn. Omdat Snuf aan moet komen zou ik zelf nu iets meer geven.

Qua verschil in formaat lijken Snuf en Ukkie op mijn Rakker en Pebbles. Pebbles is ook 1/2 tot 3/4 van de grootte van Rakker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal hadden ze hier aan 13 gram per kilo voldoende, maar omdat Snuf aan moet komen en Ukkie nog jong is, zouden ze al bijna een week 60 gram per dag krijgen. Van de gedroogde kruiden krijgen ze 3,5 eetlepel per dag.


 


Mijn vriend doet altijd de avond routine, waar de biks en kruiden bij horen. De kruiden bleken echter al 2 dagen op (hij had dat niet aan mij verteld en dus had ik geen nieuwe mix gemaakt) en de biks had hij sinds de komst van Ukkie weer terug geschroefd naar 30 ipv 60, terwijl ik hem echt heel duidelijk had gemaakt hoe of wat en hij met het aaien ook had kunnen voelen dat Snuf mager is.


Mijn vriend er nog meer bij betrekken heeft naar mijn idee geen zin (hij is heeeeel erg stug en eigenwijs). Als ik zelf een handje geef zonder dat hij het weet, weet ik zeker dat Snuf extra krijgt ;)


 


Als het eten van zijn vissen nog lang niet op is, zegt hij wel dat het bijna op is 8-)  Mannen.. :-#


Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat hij eigenwijs is, hij moet in het belang van de konijnen denken. Ik vind het raar dat hij de hoeveelheid halveert terwijl er een konijn bijgekomen is. Dan hoor je meer biksen te geven ipv minder. Want op basis van de gewichten van de konijnen en de 13 gram die jullie aanhouden zou 30 gram per dag niet genoeg zijn. Dat had hij zelf al kunnen verzinnen. Gelukkig hebben Snuf en Ukkie jou dan nog.

Ik ben eigenlijk blij dat ik de verzorging van mijn dieren helemaal zelf doe. Mijn man bemoeit zich er totaal niet mee. Als ik een keer weg ben dan schrijf ik alles op en dat doet hij dan gewoon. Wel zo makkelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is het net andersom.


Sinds ik Koos heb is het 1 keer voorgekomen dat mijn vrouw eind van de middag moest voeren.


Dit ging door het luikje vertelde ze mij later, niet eens even vooraf de moeite nemen om het bakje schoon te wassen.


Vrouwen AArgggg......... :D


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .