Ga naar inhoud

Welke snacks & snoepjes?


Judeksa

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,


 


Ik vroeg mij af welke snacks en snoepjes jullie je konijnen geven, aangezien er in veel snacks veel troep zit.


Welke snacks zijn aan te raden die kant en klaar uit een zakje komen?


Ik geef eigenlijk nooit snacks, bij ons krijgen ze gewoon brokken, onbeperkt hooi, water en af en toe wat groente.


 


 


:lolly:


 


 


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle snacks met mate geven :)


 


Hier krijgen de konijnen snacks uit de webwinkel: gedroogd fruit of groente (wortelchips!) en kruidenpellets. Die laatste zijn ook handig om eens in een belongsbal of beloningsspeeltje te doen (of simpelweg in een eierdoos of keukenrol waarvan je de uiteindes dicht doet).


 


Eigenlijk geld voor snacks hoe natuurlijker hoe beter (en altijd met mate). Mocht je echt van een merk snacks willen kopen, kan ik Rosewood aanraden. Die hebben lekkere snacks in hun assortiment zitten die wel verantwoord zijn.


 


Verder heeft hope farms een aantal snacks, maar die zijn eigenlijk alweer iets ongezonder. Vitakraft is een merk met ook veel snacks en hoewel ze beweren niet of nauwelijks suikers toe te voegen zit bijna overal wel honing en noten in en ben ik daar persoonlijk niet zo'n voorstander van.


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle snacks met mate geven :)

 

Hier krijgen de konijnen snacks uit de webwinkel: gedroogd fruit of groente (wortelchips!) en kruidenpellets. Die laatste zijn ook handig om eens in een belongsbal of beloningsspeeltje te doen (of simpelweg in een eierdoos of keukenrol waarvan je de uiteindes dicht doet).

 

Eigenlijk geld voor snacks hoe natuurlijker hoe beter (en altijd met mate). Mocht je echt van een merk snacks willen kopen, kan ik Rosewood aanraden. Die hebben lekkere snacks in hun assortiment zitten die wel verantwoord zijn.

 

Verder heeft hope farms een aantal snacks, maar die zijn eigenlijk alweer iets ongezonder. Vitakraft is een merk met ook veel snacks en hoewel ze beweren niet of nauwelijks suikers toe te voegen zit bijna overal wel honing en noten in en ben ik daar persoonlijk niet zo'n voorstander van.

 

 

Bedankt voor je reactie en de tips! Het leek me wel lekker voor ze om inderdaad af en toe eens een snack te krijgen voor de verandering :P

Hier in de webwinkel staan inderdaad veel gezonde snacks zag ik, jammer dat je €4,95 verzendkosten moet betalen. Als ik eens wat meer hebben moet misschien toch eens hier bestellen! Verder in de dierenwinkels of online kan ik niet veel gezonds vinden... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze af en toe gedroogde kruiden (van de webwinkel) als snack/snoep. Daar smullen ze van! Ze willen verwennen met snoepjes is een menselijke gedachte. Je kan ze beter iets gezonds geven, dat vinden ze misschien nog wel lekkerder ook :)

 

Ja dat is zeker een menselijke gedachte haha, maar gezonde snoep is ook verwennerij natuurlijk :)

Ik wil ze ook geen ongezonde dingen geven vandaar dit topic, omdat ik mij af vroeg of er überhaupt iets gezonds in de (dieren)winkels ligt...

Maar helaas is het allemaal troep dus wat ik hier hoor..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ze dagelijks groente geven (wel opbouwen en veilige groente) en straks als het in het voorjaar weer begint lekker gras, bladeren en planten die ze mogen. Dat vinden ze hier het allerlekkerste. Daar laten ze alles voor staan!

 

Ja daar ben ik van op de hoogte, ik ben met groente altijd al heel voorzichtig geweest.. één van mijn voedsters is een paar weken terug overleden aan acuut gas, niet eens door groenten (oorzaak was een verstopping waarschijnlijk een haarbal die later gas heeft veroorzaakt), nu durf ik ze al helemaal niks raars meer te geven... Bedankt voor het je reactie en herkenbaar ja gras is ALLES voor ze :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelf doe dat eigenlijk niet. De moeite en de tijd die je erin steekt, weegt niet op tegen de paar cent die een zakje 100 gram kost. En daar doe ik aardig lang mee! Voor mij dan althans :) Het kan in elk geval wel, maar vraag me niet hoe. Volgens mij doen Belleke en Lonja dat? Die zou je, als je dat zelf wilt gaan doen, een berichtje kunnen sturen als ze hier niet gaan reageren. Lonja weet zowiezo erg veel van groenten en planten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze als extraatje zonnebloempitjes, die kun je gepeld kopen in de supermarkt, van zonnatura. Lijnzaad vinden ze ook geweldig, ook dat is gewoon in de super te krijgen, net als gedroogde kamille. Het zijn gemakkelijke klantjes, alles is lekker! Lijnzaad is ook erg goed voor de darmen, mijn ram kreeg elke vier maanden wel een keer verstopping en daardoor gas. Nu ze elke dag een theelepel lijnzaad krijgen is het inmiddels al ruim een half jaar geleden. Het kan toeval zijn, maar zo lang is hij in de 2.5 jaar dat ik hem heb nog niet probleemvrij geweest. En ze vinden het het allerlekkerst dat ik ze kan geven! 


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze de gedroogde peterselie uit de web winkel waar mijn konijnen verzot op zijn ook krijgen ze wel issnoepmix uit de web winkel... mijn cavia daar in tege is er hellemaal niet dol op die krijgt vaak groente mijn konijne ook weer inmiddels wel klein beetje want anders eten ze de blindedarm keutels niet op@evee geef jij die kruiden pallets dan inplaats vanbrokke of krijge ze dat dan ook er bij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .