Ga naar inhoud

tips voor 'konijn in bad'


MaritS

Aanbevolen berichten

Ze ziet er al wat beter uit dan vanochtend.

Even voor de duidelijkheid mijn vader was wel thuis en controleerde elk uur en gaf het steeds aan me door. Maar ze at dus nog steeds niet. Dus toen had ik de dierenarts gebeld. Die zei dat ik moest dwangvoeren maar omdat er verbetering in zit even moet aankijken tot vanavond. Als ze vanavond niet verbeterd en suf in een hoekje ligt moet ik hem bellen en komt hij naar de kliniek. Anders even afwachten dmv dwangvoeren en kijken hoe het morgen is. Eet ze dan nog niet en is de situatie niet verbeterd moet ik naar de dierenarts komen.

Ze heeft nu al minder suffe ogen dan vanochtend en loopt alweer een beetje door het hok. Ik denk niet dat het gas is, ze staat het toe dat ik aan haar buik voel en die voelt soepel. Verder staat, zit en loopt ze normaal/niet moeilijk. Je kan het natuurlijk nooit uitsluiten dus ik hou het goed in de gaten en als ze vanavond suf is komt de dierenarts naar de kliniek en wordt ze onderzocht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

( ze mag momenteel geen dingen die ze lekker vind omdat ze hele ingewikkelde darmen heeft en van alles diarree krijgt, ze krijgt alleen sience selecive en hooi en water)

Doordat ze veel buikklachten heeft is het soms moeilijk in te schatten wanneer naar de dierenarts te gaan en wanneer niet. Maar het zekere voor het onzekere natuurlijk.

Maargoed er is wat verbetering dus ik hoop dat ze zich vanavond beter voelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dat stukje soepele buik ook niet als graadmeter nemen dat het geen gas is. Gibson's buik was ook soepel en daar was toch ook echt (lichte) gas te horen/voelen. Ook heb ik vaker gehoord van konijnen met flinke gas die toch ook echt een soepele buik hadden.


 


Wat Christa zegt, het kan heel snel gaan. Ik weet dan wel niet of Gibson daadwerkelijk gestorven is aan de gas of aan iets anders, maar ook ik merkte toch 's ochtends al dat hij niet lekker was (maar weet dit aan de tijd van voeren) en ben ook 's middags gegaan, wat misschien ook wel te laat is geweest. Ik was om 4 uur bij de DA en om 22:00 was ie dood. Nou sloeg bij hem de medicatie ook niet aan waardoor het grote vermoeden bestaat dat het niet perse of alleen de gas is geweest, maar alsjeblieft. Je konijn is niet lekker, het eet niet, ga naar de dierenarts. Probeer je alleen te waarschuwen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Rustig maar ik ben tot nu toe altijd op tijd bij de dierenarts geweest. Jullie laten me overkomen alsof ik mn konijn laat sterven ofzo maar ik weet heus wel wanneer ik echt moet gaan hoor. Er is regelmatig wat met mijn konijn en zit regelmatig met de dierenarts aan de telefoon etc.

Buiten dat snap ik jullie reacties natuurlijk want bij een niet etend konijn moet je er snel bij zijn!

Maar ik heb al beter nieuws! Ze huppelt alweer rond en zit niet meer met samen geknepen ogen etc. Ze springt weer van dingen af en op en zit alweer met haar balletje te spelen en dingen te slopen.

Ze heeft nog niet gegeten maar volgens de dierenarts kan ik eerst even aankijken tot vanavond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap ik, was enkel een waarschuwing. 


 


Dat klinkt wel beter. Zou het niet willen eten toch nog wel in de gaten houden. Eet ze het ook niet uit je hand? Gibson wilde ook niet zelf eten maar als ik hem dwong door het in z'n bekje te proppen, dan nam ie wel wat hapjes.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaa dat hou ik zeker in de gaten. Kan altijd vanavond nog de dierenarts bellen. Nee ze eet ook niet uit m'n hand. Ik dwangvoer haar wel een beetje voor de zekerheid. Niet te veel natuurlijk want als ze geen honger heeft zal ze ook niet uit zichzelf gaan eten.. Dwangvoer gaat er overigens prima in. Ik hoef haar mond niet eens open te doen ofzo ze drinkt zo ongeveer zelfstandig/vrijwillig uit het spuitje. (Schattig gezicht.)

Maargoed het eten is natuurlijk nog wel een probleem dus ik hou het in de gaten en hou jullie op de hoogte.

Bedankt voor alle reacties en tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kwa gedrag normaal maar ze heeft nog niet gegeten, dus ga straks naar de dierenarts.

Ik denk dat het door de stress komt dat ze niet eet en dat ik wss nog dag of 2 moet dwangvoeren en aankijken maar het kan natuurlijk ook zijn dat het gas is of een verstopping of dat ze weer last krijgt van haakjes.. Ik laat straks na mn bezoek weten wat de dierenarts heeft gezegd.

(Ook als dit allemaal alleen van de stress komt is het ook wel handig om over te hebben hoe ik het nu verder moet doen aangezien ze eigenlijk nog 3 x gewassen moet worden..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn vast andere mogelijkheden. Op de site van dierenkliniek wilhelminapark staat iets over selamectine druppels die tegenwoordig gebruikt worden in plaats van injecties ivermectine. Ik heb er totaal geen ervaring mee maar wellicht kun je er bij je dierenarts eens naar informeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update! Ben net terug van de dierenarts. Zonder konijn. Die blijft daar. Ze gaan haar goed observeren en goed dwangvoeren en evt extra vocht en medicatie toedienen. Het is goed dat ik haar gedwangvoerd heb. Ze gaan kijken of ze haar weer aan het eten krijgen. Morgen belt de dierenarts me om te laten weten hoe het gaat. Als ze weer eet en het gaat weer beter kunnen we morgen samen bailey opnieuw wassen op de praktijk zodat de dierenarts goed kan controleren of ze niks binnen krijgt en of het goed is gegaan, als alles goed is gegaan en ze niks binnen krijgt en ze krijgt opnieuw hetzelfde dat ze niet wilt eten enzo dat kan het zijn dat haar darmen niet zo goed tegen t middel kunnen of het gewoon te veel stress is. Dan is in ieder geval duidelijker waar het aan heeft gelegen. Als er morgen na het wassen niks aan de hand is maken we de behandeling af en kan het zijn geweest dat ze de vorige x toch te veel heeft binnen gekregen en als er wel wat aan de hand is stoppen we met het wassen en verzinnen we iets anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan om 12 uur de dierenarts bellen en het vragen. Hij zou eerder bellen als het slechter zou gaan of ineens weer helemaal goed. Hij heeft niet gebeld, dus het gaat in ieder geval niet slechter, maar blijkbaar ook nog niet veel beter. Ik ga ook sowieso langs vanmiddag dan kan ik haar nog even zien mocht ze nog langer moeten blijven of misschien weer met de dierenarts naar huis gaan. Dus ik hou jullie op de hoogte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze weigerde eten en had heel erg diarree dus hij heeft haar om de paar uur steeds een klein beetje gedwangvoerd om de darmen op gang te houden en hij zou haar extra vocht toe dienen ivm de diarree. Ook wou hij haar daar houden om haar goed te kunnen observeren. Verder geeft hij haar 2 maal daags sisaral drops. Weet niet hoe je t precies schrijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn gekomen door de stress, een allergische reactie of dat ze tijdens het wassen het spul heeft binnen gekregen. Dus wanneer het weer goed met dr gaat gaan we haar misschien weer wassen, even overwegen of dat t waard is, maar dan wast de dierenarts haar zodat het snel gebeurd en ze zo weinig mogelijk stress heeft, en hij kan dan kijken of ze echt niks binnen krijgt. Als er daarna niks aan de hand is kan de reden zijn dat ze shampoo heeft binnen gekregen of het te stressvol was, als ze dan weer dezelfde symptomen krijgt is ze waarschijnlijk alergisch/gevoelig voor de shampoo geweest. Maar dat wordt wel even overleggen of dat het waard is om haar dat weer aan te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En waarom krijgt ze ciseral terwijl ze diarree heeft dan? Ciseral is om de darmen op gang te brengen wat je juist niet moet hebben met diarree lijkt mij en het lijkt mij ook stug dat ze omdat ze toen in bad is geweest nu nog zoveel stress heeft dat ze zo'n diarree heeft, dan verwacht je hooguit wat plakpoep naderhand en niet 3 dagen later opeens diarree.

Er zijn zat andere middelen tegen mijt dat ik die shampoo echt niet meer zou wagen, maar goed die mijt is nu ook even het probleem niet. Eerst maar zien dat ze het overleeft. Is de ontlasting ook onderzocht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .