Ga naar inhoud

tips voor 'konijn in bad'


MaritS

Aanbevolen berichten

Nou, Bailey is sinds net weer thuis. Ze is 5 daagjes bij de dierenarts geweest pff. Ze heeft geen hele heftige diarree gehad, 1 dag maar en ook niet heel extreem.
Ze heeft wel elke dag sisaral drops gehad en ze heeft geen diarree meer en geen diarree er aan over gehouden.
De reden dat ze zo lang bij de dierenarts is geweest was omdat ze maar niet wou eten. Dit doet ze inmiddels weer.
De dierenarts zegt bijna zeker te weten dat het komt doordat ze te veel van de shampoo heeft binnen gekregen. (Door de symptomen die ze had)
Na overleg besloten dat we haar toch maar weer gaan wassen maar dit keer samen en dan wordt ervoor gezorgd dat ze echt niks binnen krijgt en het heel snel gebeurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Fijn dat ze weer thuis is.

mijn konijnen hebben ook mijt gehad. Ik kon toe kiezen tussen shampoo en pipetje s. Omdat ik 4 konijnen heb, was shampoo 100 euro goedkoper en hebben we daarvoor gekozen.

Ik zou in jou geval wel voor een pipetje kiezen. Je hoeft maar een konijn te behandelen (toch?), dan kost dat maar 25-30 euro, en je bent volgens mij in 1 keer klaar. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat ze er weer bovenop is! Ik zou het zelf echt niet wagen hoor om nog een keer die shampoo te gebruiken. Weet je eigenlijk al of ze nu mijt of schimmel heeft? Want dat is mij niet duidelijk en die shampoo heb ik even opgezocht maar werkt niet eens tegen mijt maar tegen schimmel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hadden al een x eerder een middel gegeven tegen mijt maar dit veranderde niks. Ze heeft sinds ze vorige week is gewassen door de shampoo al haast geen schilfers meer. Dus het heeft in ieder geval iets positiefs opgeleverd.. Maar het moet helaas een paar x. De dierenarts zei dat hij er bijna zeker van is dat ze de vorige x tijdens het wassen het spul heeft binnen gekregen. In het ergste geval moet ik haar straks weer een paar dagen dwangvoeren. Natuurlijk vervelend voor haar maar op lange termijn heeft ze er tenminste wel baad bij dan..

En onderzoeken of het mijt of schimmel is waa volgens de dierenarts nogal overbodig omdst het mijtenmiddel niet werkte en hij niet onnodig in de huid wou schrapen om een monstertje naar het lab te sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi allemaal! Het is alweer een tijdje geleden dat ik had gereageerd (had toetsweek dus beetje druk..)

Na lang twijfelen toch het wassen afgemaakt. De 1e x was zoals jullie weten niet zo'n succes. De 2e keer ging stukken beter en at ze de volgende dag weer zelf. De 3e keer moest ik haar 1 dagje dwangvoeren omdat ze niet at maar na die dag at ze weer normaal. (Bij de 2e en 3e keer lag ze niet suf in een hoekje en was ze net zo actief als normaal. Net de 4e keer gedaan dus het zit er in ieder geval op. Haar vacht en huid ziet er al een stuk beter uit, geen schilfer en jeuk meer te zien bij dr. Dus dat is in ieder geval fijn. Hopelijk eet ze morgen ook weer gewoon als een bouwvakker en zit alles er op :) Bedankt voor alle adviezen, meningen en reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .