Ga naar inhoud

Vuurwerk


Evee

Aanbevolen berichten

Bij jullie zijn ongetwijfeld de afgelopen dagen ook al knallen geweest ,maar vandaag mag het dan ook echt.

 

Zorgen jullie dat jullie konijnen er vandaag prettig en veilig bij ziten? Het liefst in hun vertrouwde omgeving waar ze zich op hun gemak voelen.

Voor tips: http://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-gedrag-opvoeding/post/konijnen-en-vuurwerk/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is het (gelukkig) de afgelopen dagen en vandaag nog rustig geweest. Onze konijnenren zit heel beschut tussen een garage, het huis en de schutting met de buren in.  Die buren zijn niet thuis, dus zullen ook geen vuurwerk af gaan steken. De enige kant die open zou zijn, hebben wij zelf al dicht gemaakt voor extra beschutting. In dit geval ook weer ideaal dus. De ren is helemaal overdekt.


 


Voor de honden zijn we om 6 uur opgestaan en hebben we al een wandeling van 2 uur er op zitten. Ik ga nu even oliebollen kopen nu het nog rustig is en blijf de rest van de dag thuis.


 


De katten vinden vuurwerk niet echt leuk, maar hebben bij ons in huis een kattenkamer. Ik ga straks nog iets voor het raam daar hangen (zijn daar geen gordijnen) en laat het licht in die kamer uit. Zo hebben ze een lekker donker, veilig plekje. Er staan daar twee krabpalen met verstopplekjes en er hangen planken onderlangs het plafond. Voor de drie katten die wij hebben is er dus altijd wel een prettig plekje te vinden.


Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijnen hier boeit het ook niks. Ze mogen vannacht niet buiten, ze blijven in hun hokken. Morgen eerst alles bekijken buiten en als het veilig is mogen ze naar buiten. We vonden vorig jaar een stuk vuurwerk in de ren s ochtends.

Grote poes is vrij relaxed, het vuurwerk om 0.00 vindt ze niet leuk maar ze blijft er vrij rustig onder. Kleine poes is heel bang en brengt al de hele dag onder de bank door. Vorig jaar vonden we haar tijdens het vuurwerk onder de wastafel in de badkamer! We laten muziek en tv aan en gordijnen dicht. Tja, meer kun je niet doen.

Vuurwerk vind ik maar ruk. Weg ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zijn ze vrij relax, Lizzey boeit het niks, Bender lijkt iets meer op z'n hoede maar niks verontrustends. Er wordt goed gegeten, ze wassen zichzelf en elkaar, allemaal normaal verder.


Ze blijven hier in de ren, die is veilig. Heb wel getwijfeld om ze in de schuur te doen maar de eigen omgeving is toch vertrouwder voor ze als ze gewoon veilig zitten. 


 


De katten zijn hier ook relax, onze oudste kater heeft zich er nooit druk om gemaakt en is even relax als altijd. Voor de jongste is het zijn eerste oud en nieuw, hij kijkt af en toe wel op maar bang is hij tot nu toe niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ging alles goed en het was ook alleen van dat gedonder wat verderop. Maar op een gegeven moment hadden de overburen net bedacht dat het wel leuk was om carbid te gaan schieten. Dus de ramen staan hier af en toe te trillen, je voelt het in de vloer, en de konijnen zijn nu natuurlijk niet relaxt meer, schieten alle kanten op na zo'n enorme klap. Vind dat toch wel minder leuke grapjes zo dichtbij. Maar ja wat doe je eraan hè. We hebben in een ander huis een keer gehad dat de ruiten eruit vlogen, dat was nota bene bij carbid schieten georganiseerd door de gemeente dus hebben we allemaal vergoed gekregen, maar ik heb het er niet op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeetje wat was ik bang gisteren, normaal gezien vind ik vuurwerk wel leuk (het geeft zo'n sfeer)  Maar ik maakte me zorgen om de nijnen. Ik ben wel zeker 9 keer gaan kijken, en telkens zaten ze (tot mijn grote verbazing) gewoon relaxed in een van hun schuilhuisjes of gezellig tegen elkaar aan, en telkens keken ze me aan van: 'is er soms wat?!' haha :P eigenlijk was ik gewoon de gene die geflipt bezig was :P ze waren wel wat meer gestresst dan normaal, maar toch verliep het héél goed. Ben er heel blij om!


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha konijnenlovertje hier precies zo iedere keer als ik ging kijken kwamenze blij aanlopen wat kom je ons brengen.

Maar ik merkte wel dat Kina in haar hok zat Mamski is doof dus die zat gewoon buiten. Ook Serenay en Ombre zaten in het hok.

En ik denk dat die andere twee wel ondergronds gingen. Maar als ik aankom dan staan ze me op te wachten.

Onze hond vind het ook echt niet leuk meer en blaft terug. Hij vloog blaffend naar buiten en meteen weer met de staart tussen de benen terug naar binnen.

In de tuin welliswaar hoor zou hem niet los op straat laten.

Gelukkig is het nu eindelijk eens even rustig hier.

Knuffels Belleke

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

haha, ja ze zaten idd precies ook op me te wachten en kwamen vrolijk huppelend naar me toe. Muffin ging zelfs even op twee pootjes staan om te kunnen kijken of ik geen voer bijhad haha :D met onze hond is het niet zo'n probleem. Hij komt uit Spanje uit een streek waar er héél vaak onweer was, waarschijnlijk dat dit invloed heeft op ons hondje, hij is namelijk niets bang van donder maar van vuurwerk zat ie gisteren toch wel te bibberen. Nou ja, zoalng ie word vastgepakt of op schoot zit bij een van ons, is het geen probleem voor hem :) 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze waren erg bang hier gisteren. Onze buren hadden veel illegaal vuurwerk met veel harde klappen snel achter elkaar en ik heb om half 2 toen het ergste voorbij was een tijdje tegen het hok staan praten maar ze durfden er niet uit. Op een gegeven moment een blad andijvie in het hok gegeven en dat werd voorzichtig aangepakt. Na een tijdje kwam Clint eruit en zat Hazel te niezen in het hok. Toch de snot die weer op is komen zetten door de stress. Uiteindelijk heeft hij ook een blad andijvie op in het hok en na een tijdje praten durfde hij ook heel voorzichtig het hok uit. Ze waren nog wel schrikkerig maar ze waren weer een beetje bij hun positieven toen ik naar bed ging.

Vanochtend alles normaal. Hopelijk zet de snot niet door. Heb Hazel vanmorgen niet horen niezen maar dat was maar 1 minuutje dat ik buiten was, dus moet hem nog even goed in de gaten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze waren erg bang hier gisteren. Onze buren hadden veel illegaal vuurwerk met veel harde klappen snel achter elkaar en ik heb om half 2 toen het ergste voorbij was een tijdje tegen het hok staan praten maar ze durfden er niet uit. Op een gegeven moment een blad andijvie in het hok gegeven en dat werd voorzichtig aangepakt. Na een tijdje kwam Clint eruit en zat Hazel te niezen in het hok. Toch de snot die weer op is komen zetten door de stress. Uiteindelijk heeft hij ook een blad andijvie op in het hok en na een tijdje praten durfde hij ook heel voorzichtig het hok uit. Ze waren nog wel schrikkerig maar ze waren weer een beetje bij hun positieven toen ik naar bed ging.

Vanochtend alles normaal. Hopelijk zet de snot niet door. Heb Hazel vanmorgen niet horen niezen maar dat was maar 1 minuutje dat ik buiten was, dus moet hem nog even goed in de gaten houden.

dat illegaal vuurwerk is vervelend! wij hebben een héél klein 'parkje' achter onze tuin was ze constant bommetjes gooien omdat het er echoot en dat dus extra veel lawaai maakt.. heel de straat schiet hier wel vuurwerk af, echt zeker wel 7 huizen waar mensen zelf vuurwerk aan het knallen waren, en het vervelende eraan is dat die soms zo onverwacht kunnen zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is alles goed gegaan. Ben na 12e toen het los ging naar buiten gegaan om de konijnen te voeren, ze kwamen meteen aan en zijn enthousiast gaan eten.

Bender bleef wat op zijn hoede, bij de hele harde knallen schrok hij en hij zat ook niet zo ontspannen te eten als normaal maar ook geen totale paniek. Hij bleef gewoon dicht bij Lizzey in de buurt en dan leek het goed te zijn, aan Lizzey was niks te merken, even relax als altijd.

Ben trots op ze :).

Gelukkig was na een uur hier het ergste al voorbij.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik durf zelf pas over een week weer opgelucht adem te halen eerlijk gezegd. Dat bang zijn is pech voor ze, dat stressen zelf is het ergste niet, maar nu komt even het spannendste vind ik, heel hard duimen dat de snot maar voornamelijk de EC niet weer zijn kans krijgt. Voor de EC vrees ik meer, aan de snot had ik niet eens meer gedacht eigenlijk. Even fingers crossed nog hier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me geloof ik voor niets zo druk gemaakt.

Konijnen hebben na veel wikken en wegen gewoon buiten gezeten en dat ging erg goed.

Alleen op het hoogtepunt zijn de meeste het hok in gegaan.

Mijn ram zat midden in de ren omhoog te kijken totaal relax om 12uur.

Vraag me af of dat hij echt na het vuurwerk zat te kijken , kan dat?

Ook mijn hondje is totaal niet onder de indruk en gaat gewoon liggen slapen, als de achterdeur open is en er komt een harde knal gaat hij voor ons staan blaffen om ons te beschermen de schat.

Ik hoop dat het bij iedereen rustig is verlopen en de konijntjes weer bijgekomen zijn van de schrik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .