Ga naar inhoud

Zieke konijnen bij kerststal Eurofleur Leusden


Merel Bloem

Aanbevolen berichten

Ik was vandaag bij Eurofleur in Leusden.


Bij de kerststal zag ik franse hangoren zitten (baby's en volwassen konijnen met grote ganzen).


 


Mij viel op dat 1 konijn geen staart had en het daar ontstoken was, toen viel op dan een ander konijn ook een ontstoken achterkant had, een ander konijn een wond bij zijn flank en een babykonijn waarvan bijna zijn hele oor eraf was (zie de foto's hieronder)


Heeft iemand een idee wat ik hier mee kan doen?


 


Foto-FXOLTJMW-D.jpg


Foto-CS3QEW8I-D.jpg


Foto-X4NRNJHN-D.jpg


Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zaten ganzen en konijnen samen in de stal. Daarnaast schapen en een kameel..


Ik denk dat ze er morgen heen gaan, Eurofleur is morgen 12:00-17:00 open.


misschien dat ze bij aankomst in de stal de rangorde zijn gaan bepalen (elkaar gebeten hebben) zonder dat personeel er weet van had/heeft. Er zaten denk ik een stuk of 15 konijnen en 2 grote ganzen. Het zou misschien ook kunnen dat de ganzen ze gepikt hebben?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zaten ganzen en konijnen samen in de stal. Daarnaast schapen en een kameel..

Ik denk dat ze er morgen heen gaan, Eurofleur is morgen 12:00-17:00 open.

misschien dat ze bij aankomst in de stal de rangorde zijn gaan bepalen (elkaar gebeten hebben) zonder dat personeel er weet van had/heeft. Er zaten denk ik een stuk of 15 konijnen en 2 grote ganzen. Het zou misschien ook kunnen dat de ganzen ze gepikt hebben?

 

weet niet hoe lang ze daar al zaten, maar het ziet er niet uit als een plekje dat net ontstaan is en ik vind het ook wel heel fors voor een wondje dat tijdens de rangordebepaling zou zijn ontstaan. Ganzenbeet lijkt me dan meer voor de hand liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach gos wat vreselijk zielig... wat zijn mensen toch ongelooflijke domme wezens soms. Kippen en konijnen is al geen ideale combi, laat staan ganzen en konijnen. Ganzen kunnen heel gemeen bijten! Ik hoop dat deze diertjes snel daar weg komen en een goed leven zullen krijgen. De dierenambu al gebeld?


Weet je, ik zou het nog voor elkaar krijgen om dan zelf hoe dan ook die diertjes daar weg te halen als niemand van die achterlijke sukkels daar wat doet. Dit is dierenleed.


Kerststal.... wtf!! Niks kerst. Kerst begint echt meer en meer een walgelijk dierenpest feest te worden. Allemaal voor het vermaak van mensen. Ik word er zo boos om!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .