Ga naar inhoud

konijn witje eet slecht en doet raar


Bunnysgirl

Aanbevolen berichten

Mm, een lichte longontsteking. Bestaan die dan? Ik heb nog nooit meegemaakt/gelezen dat een konijn met een longontsteking dat overleefden. Een longontsteking is, voor zover ik weet, een doodsvonnis voor een konijn.

Kan zijn dat ze de bronchieen bedoelen ipv de longen want als het eenmaal in de longen zit, komt dat niet meer goed. Dus ik hoop dat je het verkeerd hebt onthouden of begrepen want een longontsteking is vaak binnen 24 uur dodelijk.

Maar misschien dat iemand anders wel konijnen kent die een longontsteking hebben overleefd, dan slik ik mijn woorden weer in. Ik heb het twee keer meegemaakt en een keer zonder het konijn in te laten slapen, dat ging niet door omstandigheden, en dat was heel naar om te zien. Dus Bunnysgirl, hou Witje heel goed in de gaten. Als hij heel zwaar/hoorbaar adem gaat halen, kun je echt beter meteen naar je dierenarts teruggaan. Ondanks dat je nu waarschijnlijk een hekel aan me hebt, toch beterschap toegewenst voor Witje. Ik zeg het om je te helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dolly,


 


De artikels die ik gelezen heb, word er helemaal niet gesproken over bijna altijd dodelijke afloop.


In de artikels staat wel, indien het niet behandeld word, er wel een dodelijke afloop kan plaatsvinden.


 


Graag indien je zoiets zegt, altijd meerdere artikelen te lezen en echt opzoekingen te doen...


  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Maddy, die informatie klopt niet met mijn eigen ervaring met longontsteking. In de artikelen staat niet de absolute waarheid beschreven, zoals je zelf al zegt KAN het dodelijk zijn. De absolute waarheid bestaat niet, er zijn altijd wel uitzonderingen.

In de artikelen die je hebt gelezen, schrijft iemand over zijn/haar ervaring met een aandoening, statistieken zijn er meestal niet als het gaat over konijnen namelijk. En wie dat artikel heeft geschreven, is meestal onbekend. Het kan een dierenarts zijn, een onderzoeker, een liefhebber of een onbenul. En dus kan ik ook iets zeggen over longontsteking in het algemeen. Dat is geen medische informatie, maar een mening. Net als in de artikelen die je hebt gelezen, de ervaring van iemand. Ik vind het onzin om geen uitspraken te doen over longontsteking omdat ik niet zo'n artikel hebt geschreven. Als je dan met bronnen gaat zwaaien, zoek dan ook op wie het artikel geschreven heeft. Iemand mag zijn/haar eigen ervaringen toch wel melden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn trouwens dat het naar omstandigheden goed gaat met Witje. Ik denk persoonlijk dat hij geen lichte longontsteking heeft maar een ontsteking van de (voorste) luchtwegen. Ik weet namelijk heel zeker dat als de infectie de longen in daalt, het konijn zal sterven. Dat hebben meerdere dierenartsen me verteld dus ik zou niet weten waarom ik dat hier niet zou mogen melden.

Het is heel goed mogelijk dat Bunnysgirl de diagnose niet goed heeft begrepen of anders vertelt dan de precieze benaming van de dierenarts. Ik heb een dierenarts nog nooit 'een lichte longontsteking' horen zeggen. Dat is gewoon niet logisch want een longontsteking bij een konijn is nooit iets lichts en zo omschrijf je dat niet als medicus.

Ik heb in mijn leven vier keer een konijn meegemaakt met longontsteking en die stierven alle vier binnen 24 uur (niet allemaal mijn eigen konijnen maar ook van mensen in mijn omgeving) al dan niet ingeslapen door de dierenarts. Lijkt me vrij dodelijke aandoening dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn trouwens dat het naar omstandigheden goed gaat met Witje. Ik denk persoonlijk dat hij geen lichte longontsteking heeft maar een ontsteking van de (voorste) luchtwegen. Ik weet namelijk heel zeker dat als de infectie de longen in daalt, het konijn zal sterven. Dat hebben meerdere dierenartsen me verteld dus ik zou niet weten waarom ik dat hier niet zou mogen melden.

Het is heel goed mogelijk dat Bunnysgirl de diagnose niet goed heeft begrepen of anders vertelt dan de precieze benaming van de dierenarts. Ik heb een dierenarts nog nooit 'een lichte longontsteking' horen zeggen. Dat is gewoon niet logisch want een longontsteking bij een konijn is nooit iets lichts en zo omschrijf je dat niet als medicus.

Ik heb in mijn leven vier keer een konijn meegemaakt met longontsteking en die stierven alle vier binnen 24 uur (niet allemaal mijn eigen konijnen maar ook van mensen in mijn omgeving) al dan niet ingeslapen door de dierenarts. Lijkt me vrij dodelijke aandoening dan.

",,,zucht"
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh mijn god! Je hebt zelf twee konijnen gehad met een longontsteking, dus mag je er net zoveel over zeggen als een dierenarts of iemand met wetenschappelijke achtergrond m.b.t. diergeneeskunde? Want jij weet er net zo veel van?

Meen je dit nu allemaal serieus? Of is dit gewoon jouw manier van lol maken? Ik word echt gek van al die medische nonsens die je hier op het forum plant. Ik heb het al eerder gezegd: vandaag of morgen gaat er een dier dood om dat jij het nodig vind hier Dolly-onzin ls waarheid neer te schrijven.

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

En het volgende topic wat volbestookt wordt, het is echt niet leuk om te lezen en de topicstarter heeft er niks toch niks aan?

Het heeft naar mijn idee niks meer te maken met met ervaringen delen maar met gelijk halen, elk medisch topic wordt zo ongeveer 'overgenomen'.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn trouwens dat het naar omstandigheden goed gaat met Witje. Ik denk persoonlijk dat hij geen lichte longontsteking heeft maar een ontsteking van de (voorste) luchtwegen. Ik weet namelijk heel zeker dat als de infectie de longen in daalt, het konijn zal sterven. Dat hebben meerdere dierenartsen me verteld dus ik zou niet weten waarom ik dat hier niet zou mogen melden.

Het is heel goed mogelijk dat Bunnysgirl de diagnose niet goed heeft begrepen of anders vertelt dan de precieze benaming van de dierenarts. Ik heb een dierenarts nog nooit 'een lichte longontsteking' horen zeggen. Dat is gewoon niet logisch want een longontsteking bij een konijn is nooit iets lichts en zo omschrijf je dat niet als medicus.

Ik heb in mijn leven vier keer een konijn meegemaakt met longontsteking en die stierven alle vier binnen 24 uur (niet allemaal mijn eigen konijnen maar ook van mensen in mijn omgeving) al dan niet ingeslapen door de dierenarts. Lijkt me vrij dodelijke aandoening dan.

 

Hou toch eens een keer op met die beweringen van je. Hoe kan JIJ nou weten of dit konijn een longontsteking heeft of een ontsteking van de voorste luchtwegen? Ben je dierenarts? Ben je longarts?? Heb je het konijn gezien of gehoord? Nee toch? Je denkt steeds voor anderen, dat moet je niet doen. Je bent er al zo vaak op gewezen maar je gaat gewoon maar door. Ik heb heel lang m'n mond gehouden maar het begint echt vervelend te worden.

 

Leuk dat je over dingen wil filosoferen maar doe dat niet in iemand z'n topic, maar open er een eigen topic over, net als wat nu is gebeurd over die myxomatose.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

*negeert alles dat offtopic is*

Ik wil alleen even mijn ervaring delen, ik heb een konijntje met een zware longontsteking gehad (of noem het vergevorderd whatever)

Ik heb die van mij moeten laten inslapen omdat het beestje van de ene op de andere dag zwaar begon te piepen, reutelen en kwijlen. Daar voor nooit wat aan gemerkt. Ik denk als je er optijd bij bent en het niet zo'n zware vorm is, zoals het er in dit geval op lijkt, een konijntje best een kans maakt.

Iig goed van je dat je optijd met Witje naar de DA bent geweest! En nu vooral heel hard duimen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh mijn god! Je hebt zelf twee konijnen gehad met een longontsteking, dus mag je er net zoveel over zeggen als een dierenarts of iemand met wetenschappelijke achtergrond m.b.t. diergeneeskunde? Want jij weet er net zo veel van?

Meen je dit nu allemaal serieus? Of is dit gewoon jouw manier van lol maken? Ik word echt gek van al die medische nonsens die je hier op het forum plant. Ik heb het al eerder gezegd: vandaag of morgen gaat er een dier dood om dat jij het nodig vind hier Dolly-onzin ls waarheid neer te schrijven.

 

Ik denk dat het inderdaad gewoon voor de lol is, want zodra een serieus topic over een dood ziek konijn omgezet wordt naar een algemeen discussietopic is het niet meer interessant genoeg om te reageren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .