Ga naar inhoud

Raar gevoel in de buik?


dotje2001

Aanbevolen berichten

Inderdaad lienappelsien!

En @charita: we hadden nog nooit wilde konijnen in onze tuin gezien dus we dachten dat we er nooit last van gingen hebben. Maar we zijn 2 weken weg geweest en toen was hier niks beweging of geluid (behalve als de verzorgster kwam). Dus toen pas heeft hij zijn kans gegrepen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe het ook niet maar er zijn hele hordes mensen die het wel doen omdat ze menen dat hun katten niets doen, dat hun hond of katten andere katten uit de tuin jagen of dat er geen katten in de tuin komen en dat er geen marters zijn bij hen.

Ik heb deze discussie hier vaker gevoerd en ook met mensen die hier al heel lang zitten. Als je op Facebook kijkt bij die groepen over konijnen dan zie je dat op een of andere manier een niet-overdekte ren meer regel dan uitzondering is.

Ik heb zelf vaker meegemaakt dat konijnen gepakt werden maar meestal geloven mensen niet eens dat een kat zomaar een konijn pakt. Helemaal niet als het konijn wat groter is, dan krijg je dat niet aan het verstand gepeuterd.

Dus ja heel onverstandig, niet ongebruikelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap dat niet, als je ze even buiten zet in een rennetje en erbij blijft ok, doe ik met mijn hupsels ook wel eens, maar als ze permanent buiten zitten dan zorg je toch dat er niks in of uit die ren kan, van geen enkele kant?

Buiten Konijntje van ons vroeger ging 's nachts zn hokje in (ja nu weet ik natuurlijk dat het anders moet maar toen niet) omdat de katten van de buren altijd op m zaten te azen. Uiteindelijk is m dat fataal geworden, ze hebben m niet gepakt maar stress door die katten is m wel te veel geworden.

Snap dus ook echt niet waarom mensen hun buitenren niet goed afdekken en vastzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open dan een topic in het juiste forum " hulp bij onverwachte nestjes" ofzo... met een lichte kanttekening nog steeds bij dat " onverwacht", maar goed.
Kun je ons daar informeren wat voor nestje je hebt gekregen (half wildjes of niet) etc.

Succes verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mm, hoeveel vertrouwen heb je in die vakantieoppas? Want ik weet nog een verhaal van jaren geleden op BB en die kwam na vakantie thuis om haar voedster zwanger aan te treffen. Het is even geleden dus ik weet het niet zeker meer maar die zat in een goed afgesloten hok. Alleen had de vakantieoppas het konijn even lekker rond laten wandelen, toch zielig zo'n klein hok. En die kwam zwanger terug van de wandeling. Wel toevallig dat jullie net op vakantie zijn geweest, zegt Sherlock Dolly, haha. Maar serieus, zou de vakantieoppas ze vrij hebben laten lopen, in de tuin oid? Je weet maar nooit, sommige mensen denken dat dat geen kwaad kan. Die denken ook vaak dat tamme konijnen geen giftige planten zullen eten bv. En waarom zou je iets heel onschuldigs melden?

Ik weet alleen niet zeker meer van dat oude topic of de vakantieoppas ook opgebiecht had of dat Ts zelf tot die conclusie was gekomen. Ze liet zelf het konijn niet loslopen namelijk en snapte er niks van dat de voedster zwanger was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals een dierenarts inschatte is deze dame zwanger maar hoe zeker kunnen we daar nu van uit gaan? Ik zou het zo laten denk ik en eerst afwachten of er wel wat komt en het dan evt verplaatsen naar 'onverwachte nestjes'? 


Maar eigenlijk gaat dit topic ook niet echt meer over de oorspronkelijke vraag en is het nu meer afwachten of er wat gaat komen toch? En dan volgen vanzelf vragen of het half wildjes blijken te zijn en waar topicstartster in dat geval in het belang van de konijntjes aan moet denken.


 


Ik blijf het in o.a. zo'n geval als dit apart vinden dat ik begin dit jaar eens een topic opende wat na een dag (of hooguit 2) dichtgegooid werd omdat ik 2 konijntjes van 2 weken oud opving met hun moeder die ongewenst waren bij de oude baas en ik daar wat vragen over had. Want 'het was niet de bedoeling dat het een heel dagboek werd'. Die opmerking heb ik echt nooit begrepen en ik zie hier nogal wat topics voorbij komen met de grootste klets pagina's lang :P al dan niet half verzonnen topics. Dit doel ik niet perse op dit topic dus voel je niet aangevallen, het is meer een constatering.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, aangezien dit natuurlijk een onverwacht 'oepsnestje' is - wat we allen niet echt willen stimuleren - hoeft dit niet een heel groot 'voorpret- topic' te worden. En aangezien de oorspronkelijke vraag nu wel beantwoord is en er nog niet echt nieuwe vragen zijn bijgekomen - en anders zijn er al vele topics volgeschreven dus de zoekfunctie is ook nog een optie - vind ik dat Anjo wel een punt heeft. 

Kortom: ik gooi deze nu dicht. En als er dan echt konijntjes geboren worden en je (Dotje) hebt nog vragen, dan kan je een nieuw topic openen in het onderdeel 'Onverwachte nestjes' .
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .