Ga naar inhoud

Raar gevoel in de buik?


dotje2001

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of je liegt of niet, Dotje, maar die eerste twee nestjes, dat heb ik ook meegemaakt. Toen ik erachter kwam dat mijn ram en voedster bij elkaar waren geweest en de voedster dus zwanger was, heb ik de ram bij haar laten zitten. Wist ik veel dat die haar meteen na de bevalling opnieuw zou bevruchten. Dus dat snap ik. Maar ik heb ook begrepen dat het voor een dierenarts al lastig is om te voelen of een voedster zwanger is, laat staan een leek. En je ziet ook geen bolletjes, die voel je alleen. Dus dat vind ik ook wat apart. Maar ik weet ook dat een nestje krijgen helemaal niet leuk is en als je al ervaring ermee hebt, weet je dat ook. Dus ik denk niet dat je je voedster expres zwanger hebt laten worden. Het zou wel kunnen dat je al wist dat ze zwanger was toen je hier postte. Misschien intuitie, of je hebt het gezien maar was te laat om in te grijpen. Hier op BB is men niet zo positief over nestjes dus misschien heb je de feiten wat anders gegeven om boegeroep te voorkomen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dolly: ik wist totaal niet dat mijn voedster zwanger was toen ik dit erop zette daarom vroeg ik het ook aan jullie. Mijn eerste reactie was wel van ow die is zwanger maar dat is onmogelijk. En toen de dierenarts dag zei geloofde ik haar wel, waarom zou ik hierover liegen ik vroeg jullie toch gewoon maar om raad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hele topic doorgelezen en het spijt me...je verhaalt rammelt dusdanig dat ik me kan voorstellen dat sommigen denken dat je donders goed wist wat er aan zat te komen.


 


Als je een search doet vind je best wat topics over je konijn comfortabel houden met warm weer.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Mm, ik vind je verhaal ook wat rammelen. Ik twijfel een beetje. Maar, in de VS bij rechtszaken zeggen ze altijd dat iemand schuldig bevonden moet worden 'beyond the shadow of a doubt' als ik het goed zeg. Dat betekent dat er geen twijfel mag zijn als iemand schuldig wordt bevonden. En ik twijfel wel. Ik geef je dus het voordeel van de twijfel en neem aan dat je het niet wilde en niet wist. Ik weet alleen niet of anderen dat ook zullen doen. Je zegt namelijk ook dat je al heel lang konijnen hebt. Maar goed, er is geen weg terug natuurlijk dus sterkte met de bevalling en zorg goed voor die voedster. Mijn voedster die twee nestjes achter elkaar kreeg, kreeg toen haar tweede nestje 6 weken oud was een enorm abces op haar kaak. Ze was te zwak om daarvan te herstellen en dus stierf ze. Nog geen jaar oud. Ik kan je vertellen dat ik me daar heel schuldig over voel, nog steeds na 4 jaar dus ik zal voor je duimem dat dat jou niet overkomt. Check haar goed en geef veel goede voeding. Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals, je reacties lezende (en met name je openingspost) lijkt het alsof je het stiekem al allemaal al helemaal wist. Maakt verder niet uit, maar ik begrijp wel waarom men dit denkt.
En helemaal omdat je al twee mensen had gevonden voor een konijntje direct vanaf het moment dat je " hoorde"  dat ze zwanger was, maar goed, het is zoals het is.

 

Anyways, ik hoop dat het gedoe met nestjes na deze over is en je dame wat rust krijgt en uiteindelijk geholpen wordt (of er voor gezorgd wordt dat er nu echt geen vruchtbare mannetjes

bij kunnen). En probeer de mensen, die aan hebben gegeven dat ze een konijn van je willen, goed voor te lichtten over wat het betekent om een konijn te hebben (als ze nog geen konijnen hebben
of hebben gehad), zoals de verzorging, dierenarts, castratie, leefruimte etc. Alles om te voorkomen dat men die konijnen binnen afzienbare tijd weer afdanken en naar de overvolle Dierenopvangcentra
sturen.

 

Succes verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook stom voor haar. Maar gelukkig geloven sommige me. En ik heb al 2 huisjes omdat ik direct beginnen rondvragen ben in de buurt wie er nog konijntjes wou en er waren er 2 heel geïnteresseerd en ze hebbn al konijnen gehad, dus geen probleem.

En ik zal jullie op de hoogte houde!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij geloofd niemand hier het hele verhaal en het rammelt ook volledig aan alle kanten.


Waarom ga je niet in op de voedster laten castreren?


Halfwilde konijntjes kan je niet zomaar naar iemand doen die leuk een konijntje wil, al betwijfel ik of er niet gewoon bewust een tamme ram heeft bij gezeten. 


 


Verder hoef je ons volgens mij niet op de hoogte te houden, is geen toegevoegde waarde. Ik vind het heel sneu voor het arme konijntje. 


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal waarschijnlijk wel weer de naïeve van het stel zijn, maar ik geloof je wel. (of ik nu ergens instink en of jij iets aan mijn "geloven" hebt, weet ik niet)


Ik denk namelijk iedere keer weer dat als het bewust was, je je openingspost niet zo geschreven had.


Iemand vond die juist verdacht, ik vond hem erg "oenig" overkomen en oprecht.


Dat ik het niet slim en ontzettend dom vindt hoe het gelopen is, moge duidelijk zijn.


Heb ontzettend medelijden met het beestje en vindt het erg jammer dat je totaal niet op het afbreken van de zwangerschap reageert, zoals een paar keer aangekaart wordt.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 niet gecastreerde dames, leven al ruim een jaar in de tuin, de buren hebben een niet gecastreerde ram los in de achtertuin en mijn meiden worden nou nooit zwanger...

Als t mij niet gebeurd hoeft het jou toch ook niet te gebeuren?

Het is gewoon verdacht natuurlijk dat het jou keer op keer op keer gebeurd.

Laat je meiden castreren, allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap het ook allemaal niet precies maar je legt ook niks uit over hoe jij denkt dat het heeft kunnen gebeuren. Doordat je niet uitgebreid vertelt lijkt het alsof je dingen achter houdt. Je vertelt niet hoe er een wild konijn bij jouw konijn heeft kunnen komen.

Je geeft ook zomaar konijnen alvast weg. Daardoor lijkt het alsof je al weet dat het tamme konijnen zijn want halfwilde konijnen kun je natuurlijk niet zomaar weg geven aan mensen die een konijn willen. Of je hebt echt geen seconde nagedacht over de consequenties als het halfwilde konijnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jullie me niet willen geloven hoeft het ook helemaal niet. En @lonja: ik kan toch niet weten dat mijn konijn zwanger was want er lopen geen ongecastreerde rammen bij mij thuis. En we hebben idd een paar wilde konijnen ooit gezien bij ons in de buurt. Maar we dachten dat ze er nooit over de ren konden raken want onze konijnen zijn nog nooit ontsnapt. en daarom hadden we dit niet verwacht. Misschien kan dat wild konijn goed springen I don't know? Maar ik verzeker jullie dat ik ze niet met opzet zwanger heb laten worden. Want ik wil geen nestjes! En het was een optie om ze te laten castreren, maar de jonkies zijn al zo groot en het is te laat om ze nog te castreren.

En als ze bevallen is gaan we de 2 dames laten castreren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wilde konijnen kunnen niet alleen heel goed springen, ze kunnen ook nog eens heel goed klimmen. Ik zou je ren dus zeker overdekken.

Ik zou dit ook doorgeven aan de mensen die de baby's van je overnemen, want halfwildjes kunnen daar ook wat van. Het zijn niet de gemakkelijkste huisdieren, ik hoop dat die mensen zich dat realiseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En het was een optie om ze te laten castreren, maar de jonkies zijn al zo groot en het is te laat om ze nog te castreren.

 

Okay, sceptisch gedoe aside, maar deze zin snap ik niets? Laten we hopen dat je goede voorlichting geeft aan de mensen die je de half wildjes cadeaux doet en je ook echt je dames laat castreren. Zo zielig.. :( Voor de dame en voor de jonkies. Succes in ieder geval verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn schuld, maar ze heeft drie onverwachte nestjes, geen vier, wat ik eerder postte. Ik vind haar uitleg over de eerste twee erg geloofwaardig. Want dat is mij ook gebeurd en ik denk dat de gemiddelde mens niet weet dat een ram een voedster vlak na of zelfs vlak voor de bevalling opnieuw kan bevruchten. Dat zie je namelijk niet bij katten en honden en valt onder gevorderde kennis over konijnen. Helaas want denk dat het vaak gebeurt.

Mensen denken, net als ik deed, het 'kwaad' is toch al geschiedt, laat de verliefden dan maar bij elkaar. Tot dan toe heb je natuurlijk je best gedaan om ze gescheiden te houden terwijl ze superverliefd zijn.

En het derde nestje, mensen weten ook niet dat wilde konijnen iets inventiever en sterker zijn dan tamme konijnen. Een konijn is een konijn. Mijn tamme konijnen heb ik nog nooit hoger zien springen dan 20 cm. Bovendien hebben ze hoogtevrees, de mijne wel. Wilde konijnen kunnen veel meer.

Het zou dus heel goed waar kunnen zijn wat ze vertelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik denk ook niet dat ze voorkennis had, zogezegd. Dat dacht ik eerder wel maar ik heb er nog eens over nagedacht. Ts zag aan de buik van haar konijn iets wat ze herkende maar wat onmogelijk zo kon zijn. Ik vond de uitdrukking 'precies allemaal bolletjes' al zo gek klinken. Maar ik denk dat ze gewoon in de war was, haar ogen vertelden haar dat haar konijn zwanger was maar haar brein vertelde haar dat dat onmogelijk was. Dus dan krijg je zo'n warrige uitspraak. Ik dacht namelijk meteen, toch niet zwanger? Want dat zat wel achter die uitspraak maar ze kon het zelf niet geloven.

En daarom deed ze ook de suggestie dikkebuikenziekte wat volgens mij nauwelijks nog voorkomt. Ze zocht een andere verklaring omdat zwangerschap uitgesloten moest zijn. Ook een algemene denkfout bij de gemiddelde mens, een ram castreren is veel makkelijker, goedkoper en veel meer ingeburgerd dan castratie bij voedsters. Terwijl wij op BB weten dat je beter de voedster ook kan laten castreren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima allemaal, de een mag haar geloven, de ander niet. Ik blijf neutraal want daar zijn Nederlanders goed in. Feit blijft wel dat er iemand straks heel blij is met die kleine, donzige, o-zo-schattige hupsels. En de hupsels worden vast ergens geplaatst, maar vast ook ergens allemaal alleen in een te klein, standaard konijnenhok. Eerste paar maanden is dat allemaal nog 'oeh' en 'aah', daarna is de schattigheid en de nieuwigheid eraf en zijn er weer een stel konijnen op aarde gezet die een triest leven tegemoet gaan.

En dat mensen, is niet OK. Of iemand nou opzettelijk een nest heeft of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ts komt hier natuurlijk ook dus je zou kunnen zeggen, dat wist jij dan toch ook? Maar je weet niet hoe de persoonlijke situatie is en dat gaat ons ook niks aan. Wie weet woont Ts nog bij haar ouders en vinden die castratie van de voedster te duur of onzinnig omdat de rammen zijn gecastreerd. Of Ts heeft zelf een overweging gemaakt omdat ze op een bepaald moment geen financiele ruimte had. Ik heb ook wel eens iets uitgesteld omdat ik weinig geld had. Of omdat er ook een ander dier ziek was.

Soms zijn er gewoon omstandigheden of maak je een denkfout, waardoor er iets gebeurt waar je helemaal niet op zat te wachten. Daar kan ik ook over meepraten. Zo kwam ook mijn onverwachte nest tot stand en door onwetendheid het tweede. Als ik toen had geweten wat ik nu weet, was het nooit gebeurd, serieus. Men leeft en leert, helaas soms net te laat om ellende te voorkomen. Ik denk dat het net zo is gegaan met Ts als met mij eigenlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard Dolly, dat kan.

Maar zullen we haar dan met zijn allen wel behoeden voor de volgende onwetendheid en dat is lukraak konijnen in hun uppie naar een nieuw adres sturen? Zullen we haar tips geven om de nijnen in tweetal weg te geven (rammen zullen wel gecastreerd moeten worden door nieuwe eigenaar want om dat zelf allemaal even te bekostigen...). Zullen we haar ook tips geven over wat voor info ze moet geven over huisvesting, over half-wildjes als dat het gaan worden?

Zo kan ze echt geholpen worden want dat nest komt toch wel, of we het nu willen of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .