Ga naar inhoud

Poten konijn kaal rood en zweertjes


Merel Bloem

Aanbevolen berichten

Worden die tegels misschien heel heet? Misschien brandplekken of blaren van het lopen op een hete ondergrond? Vooral de eerste foto doet mij erg aan sore hocks denken, maar dat zit meestal meer op de hakken. Bij een ernstig geval heb ik het ook wel aan de voorpoten gezien, maar niet alleen aan de voorpoten.

Maar goed, ik neem aan dat het konijntje bij een dierenarts is geweest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties,

Het konijn is niet bij de dierenarts geweest.

Ze hebben een houten plaat op de grond gemaakt waar de tegels liggen, zodat ze niet meer op de tegels lopen. Ze gaan ook de wondjes ontsmetten en met Suducreme insmeren. En ook vaker het hok schoonmaken nu.

Als je kijkt naar de derde foto zie je ook dat de binnenkant van zijn poot kaal is, dat is ook vreemd...

aangepast door Merel Bloem
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijt kan de dierenarts prima vaststellen.

Ik weet niet goed wat het doel van deze discussie is. Het baasje moet gewoon met dit beest naar de dierenarts. Klaar! We kunnen nog weken speculeren, maar het diertje loopt moeilijk vanwege de pijn aan dit soort plekken. Je hoort een dier niet te laten lijden, maar zorg te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het doel is om erachter te komen wat er aan de hand is met het konijn en advies in te winnen over wat ze het beste kunnen doen.

Wat ik ervan weet is dat ze denken dat het waarsch door de tegels komt, daarom hebben ze ook die plaat hout op de tegels gemaakt en gaan ze zelf de poten behandelen.

Verder kan ik ze ook niet helpen en kunnen ze zelf beslissen wat ze ermee doen.

Als ik meer weet zal ik het hier plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deels lijkt het mij een soort van allergische reactie, door de roodheid, maar een deel lijkt wel een deel op wat mijn konijn Tum-Tum had ik probeer nog even foto's te vinden waar het een beetje duidelijker opstaat maar vind alleen nog foto's waar het haar al aardig terug gegroeid is en de roodheid/zwelling is afgenomen.

Tum-Tum leek van de ene op de andere dag kale fel rode poten te hebben (voor en achter) met dikkere voetkussentjes, het bleek een inwendig probleem te zijn dat zich via jeuk uitte aan de buitenkant hij bleek problemen te hebben met zijn lever, en ik heb hem later toen de pootjes bijna hersteld waren moeten laten gaan aan een levertumor, Ik herriner me niet het complete verhaal meer maar ik weet wel dat de DA destijds zei dat het vaker gebeurt dat inwendige (orgaan) problemen er via buiten uitkomen door jeuk bijvoorbeeld, Tum-Tum ging zich daar overmatig wassen/knabbelen wat dus zorgde voor die rode kale pootjes en zijn maatje was ook deels kaal op het koppie gewassen door Tum-Tum, heb ze ook gescheiden Tum-Tums poten zagen er nog erger uit dan op jouw foto's hij had kale "ratte"pootjes het leek wel een alien maar met diverse volgens mij cortisoden injecties en antibiotica ging dat over, maar helaas de lever niet meer (Lieve Tum-Tum RIP 24-3-2009)

Ik weet dus niet wat het konijntje van jouw vrienden heeft, ben geen DA zelf, maar DA is echt nodig!

(Foto's van Tum-Tum zet ik onder mijn profiel in mijn album het zijn niet de duidelijkste doordat ik alleen maar foto's heb van de bijna herstelde Tum-Tum qua pootjes dan he)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik jouw foto's zag was het ook het eerste waar ik aan dacht Tum-Tums pootjes (die waren wel kaler maar ook hoger tussen de achterpootjes, helaas was ik destijds niet helderziend om duidelijke foto's te maken van het voor en na:frown:

Ik zat te twijfelen om Tums verhaal hier neer te zetten want het kunnen zoveel andere dingen zijn, en ik las dat ze nu een creme hebben die vorig jaar ook hielp dan lijkt me niet dat het iets inwendigs is zoals bij Tum-Tum, (jij was sneller dan ik klaar was met mijn verhaal, dus wist het nog niet dat je al meer wist) Ik ben geen DA, zou soms wel willen scheelt me kopzorgen:mdr:

hebben ze die creme dan van de DA? of hebben ze nu een creme bedoeld voor mensen bij de drogist gehaald of zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .