Ga naar inhoud

Poten konijn kaal rood en zweertjes


Merel Bloem

Aanbevolen berichten

Het is jammer dat jij niet zoveel kunt doen jij doet je best het enige wat je kan doen is inderdaad ze attent erop maken om toch naar de DA te gaan en dus verantwoordelijk heid tonen naar hun konijn (is een goed voorbeeld aan hun kinderen hoe je echt met dieren omgaat toch? En de kinderen houden van het konijn als ze jou al komen vertellen dat het konijntje raar loopt)

En ze wijzen op ons geweldige forum hier!!!:mdr:

Ik ben niet fan van mensen middelen voor dieren (ja homeopatisch wel) die zijn vaak sterker gedoseerd dan dierengeneesmiddelen (wij mensen zijn ook een klein beetje groter dan konijnen he?)

Nou goed ik ga voor het konijntje duimen hier...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelf ben helemaal gek op mijn konijnen en zou zelf wel naar de dierenarts gegaan zijn, omdat ik zou willen weten wat het is, iets ter genezing zou willen krijgen en voor de geruststelling. Ik denk dat het grootste deel van de mensen op dit forum zijn gek op hun nijntjes en snel bezorgd zijn.

Niet iedereen denkt hetzelfde. Ik snap ook wel dat als ik in hun schoenen zou staan dat ze nog niet naar de dierenarts gaan. Het is niet levensbedreigend op dit moment, hij loopt naar hun zeggen goed en hij eet en drinkt, en het is zondag... Ze verzorgen hem nu goed, letten op dat het schoon blijft en dat de pootjes beter worden.

Aangezien het er vorig jaar ook zo uitzag en weggeweest is in de tussentijd, lijkt het meer op irritatie/ontsteking. Het middeltje is voor mens en dier bedoeld en is ontstekingsremmend.

Als ik een ontsteking/irritatie zou hebben zou ik ook niet gelijk naar de huisarts gaan, maar het eerst zelf proberen op te lossen. Helpt het niet, dan kan ik alsnog naar de dokter. Dit zou ik ook doen bij mijn eigen kinderen.

Ik hoorde dat het er nu al beter uitziet gelukkig! :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klinkt heel logisch dat je naar de dierenarts gaat met je konijn die iets heeft, tuurlijk doe ik dat zelf ook.

Maar voor veel mensen ligt dat echt anders, de meeste mensen hebben gewoon een konijn voor de kinderen in een hokje van 1 meter.

Het konijn word af en toe geknuffeld krijgt elke dag brokjes en water en dat was het dan ook.

Ik weet zeker dat de helft van de konijneneigenaars nooit met een konijn naar de dierenarts gaan; veel te duur zeggen ze dan. het konijn koste maar 10 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry merel:

Deze plekken zijn niet van gisteren. Ze hoeven niet op zondag naar de da, dat hadden ze al eerder moeten doen. Als ze in de gezondhridszorg werkt, heeft ze toch een opleiding gehad? Dan zou ze verstandig genoeg moeten zijn om het beest te laten behandelen.

En sorry, de vergelijking met een kind snap ik niet en is naar mijn mening niet helemaal gepast.

Ik snap dat het niet jouw konijn is, maar ik snap niet dat je dit verdedigt. Een dier met pijn heeft zorg nodig. Geen baasje dat zelf aanrommelt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las dat ze sudocreme op de plekken smeren, dat is creme voor rode babybilletjes. Het werkt ook tegen andere dingen, maar ik zou het zeker niet zomaar op m'n konijn smeren.

Ontstekingsremmend, oke..., maar wie zegt dat het een ontsteking is? En een ontsteking moet niet afgeremd worden, die moet verdwijnen en daarvoor moet je volgens mij toch echt even naar de dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En met een kind weetje vaak beter wat er aan de hand is.

Hier was mijn lieve Jailbreaker er niet meer geweest als ik niet even naar de dierenarts was gegaan toen hij een gasaanval had. Het had veel erger kunnen zijn tot zelfs zijn dood als ik tot de volgende morgen had gewacht.

Ik begrijp dat het niet zo is met het konijntje dat het niet levensbedrijgend is, maar op het moment dat een konijn moeilijk loopt is het wel al aardig erg. Een konijn is een prooidier en zal pas op het allerlaatste moment een teken van zwakte tonen.

Ik ben zelf van mening dat je moet volhouden dat ze vandaag even naar de dierenarts gaan.

Succes er mee!

PS. Wat voor mensen/ baby's goed is betekend niet dat het voor konijnen ook goed is!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet altijd de oorzaak behandelen en niet de symptomen en daarvoor zijn de Dierenartsen er, dit konijn heeft kale, rode opgezwollen poten, de creme/zalf kan de symptomen verlichten maar wat is de oorzaak zou ik willen weten als het mijn konijn was, en wat er ECHT aan te doen is (de oorzaak, niet de symptomen)

Ik hoop dat je ze nog krijgt overgehaald om naar de DA te gaan, anders geef ze een link van deze site, en deze discussie, dan kunnen ze zelf zien dat jij niet de enige bent die ze naar de DA wilt hebben...

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat het verstandig is voor mij om hier nog iets over te zeggen verder. Ik heb mijn mening gegeven, jullie ook(de eigenaren vinden bepaalde meningen te ver gaan, het zijn geen dierenbeulen, en willen goed voor de beestjes zorgen). De eigenaren moeten nu zelf keuzes maken, verstandig of niet.

De eigenaren willen graag dat deze discussie van de site gehaald wordt, ik weet niet of dat kan? Anders graag een slotje. Bedankt in ieder geval voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .