Ga naar inhoud

Wim heeft bult op zijn hoofd Abces of....


belleke

Aanbevolen berichten

  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wim is inderdaad dapper. Laat alles goed doen. Omdat die wond op zijn hoofd vlakbij het oog zit vraag ik mij nu af hoe het best schoonhouden. Zou ik met een spuitje in de wond mogen gaan met bv zilverwater of afgekookt water? Normaal kan het met biotex groen maar door de plek is dit niet handig. En echt lekker doorspoelen kan ook niet. Of met een wattenstaafje?

Hoop dat iemand tips heeft.

Knuffels belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gebeld maar dierenarts was er niet. Ik kan vanmiddag bellen. Assistente zei wel dat zij gisteren zoveel mogelijk eg gehaald had. Maar ja het moet nu wel schoon blijven. Vanmorgen wel de zalf in het gat gedaan maar er zat geen pus. Gisteravond wel goed schoongemaakt met tissue. Maar toen zat er wel pus. Wacht maar even af. Ze moet sowieso morgen terug voor ab prik. Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zo trots op onze Wim.

Wat een kanjer. Hij laat alles zo goed doen en ik mag hem zelfs knuffelen.

Waar is dat opvangkonijntje gebleven???? Die zo bang was.

Ik houd de wond goed open. Heb iedere keer met een spuitje met zilverwater in het gat gespoten maar er komt geen pus meer uit. Durf niet echt te pulken. Verder de zalf en de pijnstilling gegeven. Ze zit nog even binnen in de binnenkooi op de wc omdat het daar koud is.

Vandaag terug voor de AB spuit en dan maar even overleggen hoe verder en of hij naar buiten kan.

Maar om hem in de winter in een kaal hok te zetten met die open wond???? Normaal zit er stro en hooi in de hokken. Nu zit hij op een krant en krijgt wel hooi hoor. Maar geen hele dikke laag iedere keer een pluk.

Ik denk dat er geen viezigheid in die wond moet komen.

Serenay mist hem geloof ik niet. Die gaat lekker zijn gangetje.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer terug van de dierenarts.

Hij heeft een AB prik gehad.

Dokter vond ook dat het weer een beetje verdikte bij het oog.

Maar ik mocht er niet in gaan zitten pulken want het is gewoon vlak bij haar oog.

Wel goed doorspoelen. Ik doe het nu nog steeds met zilverwater maar wil even gaan kijken of er nog andere alternatieve manieren zijn om Wim er weer boven op te krijgen.

Dus als er hier mensen zijn met tips voor alternatieve geneesmiddelen hoor ik het graag.

Ik had iets gelezen over groene leem maar dat durf ik niet aan.

De dokter zei dat het als het dikker word misschien nog een keertje schoongemaakt moest worden onder narcose. En als het niet ging genezen dat ik dan misschien wel een beslissing moest nemen. Maar voor alsnog niet hoor want ze vond het maar een pittig diertje.

Daarom mijn vraag. Misschien even kijken of ik een alternatieve dierendokter kan vinden??/

Verder heb ik een spuitje mee met die AB om zelf te zetten. Moest wel even flink schudden want het was een dikke oplossing die kon gaan klonteren.

Maandag weer terug.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update.

Het AB spuiten ging gelukkig goed.

De wond begint helaas meer dicht te groeien.

Maar er is gelukkig nog wel een gat hoor.

Inmiddels heb ik een collega die ook net als ik zieke en weeskonijntjes opgevangen heeft gebeld.

En zij deed ook op alternatieve manieren konijnen met abcessen behandelen. Hier had ze goede resultaten mee dus ik ben gisteren op pad geweest en ben Wim naast zilverwater ook met Traumeel en Belladonna aan het behandelen.

Ik hoop dat dit juist het extra zetje is om het abces goed te laten genezen.

Ik heb inmiddels heel veel zitten lezen op internet en lees iedere keer dat het hardnekkig is.

Mamski had ook een abces op haar buik maar dat is toen toch nog wel redelijk snel genezen.

Duimen jullie dat Wim niet nog een keertje onder het mes moet?????

Morgen moeten we weer terug gaan.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het zijn hardnekkige dingen. Pluis had de mazzel dat ze er 2 op de rug/schouder had, boven de ribben, dat is tenminste nog zelf goed te behandelen, je kunt geen vitale delen raken. Maar net boven het oog (met allerlei risico's van dien) is best eng.

Nou maar hopen dat het allemaal aanslaat! Succes en beterschap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heeft dat bultje nog een gevolgen zeg! Hoop dat je het goed genezen krijgt.

Was/is een drain nog een optie? Om het vocht te laten afvloeien nu de wond wat te snel dicht dreigt te gaan? Is natuurlijk wel weer letterlijk een hele operatie...

Ik ken Traumeel van kreupelheden en kneuzingen bij honden. Wordt veel gebruikt in de hondenwereld. Goed om te weten dat het ook bij abcessen gebruikt wordt.

Succes en sterkte met de behandeling!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een drain kan niet bij konijnen. De pus is zo dik als tandpasta die kun je dus niet met een drain naar buiten werken. Het klopt traumeel gebruik ik ook voor kneuzingen, blauwe plekken en zelfs voor mijn pijn ik heb reuma. Ik wist ook niet dat je het kon inzetten bij abcessen. Heb altijd zo'n megapot in huis.

Ik ben zo benieuwd wat de dierenarts vandaag gaat zeggen, doen. Ik vind het echt spannend. Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zijn we weer.

Wim breekt onderweg zijn reiskooi af hahaha.

Die is zo veranderd.

Hij heeft weer een prik gehad. Hij moet minstens nog tot volgende week woensdag AB prikken krijgen. Ik kan vrijdag ophalen voor vrijdag en voor zondag zelf te spuiten. het is een dikke klonterige vloeistof daarom kan ik het nu niet meenemen.

Verder was ze wel tevreden over de wond. Zag er goed verzorgd uit. Maar ontdekte we een klein knobbeltje ernaast op het uiteinde van het oog. Oei we hopen zo dat die met die duplo wel weg zal gaan.

Duimen jullie mee!!!!!!!

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat het bij Flappie niet geholpen heeft.

En dat hij er niet meer is.

Ik probeer gewoon Wim er door heen te halen.

Ik zou het jammer vinden als hij door een bult op zijn hoofd moet inslapen.

Na overleg met mijn collega heb ik inmiddels ook nog silicea erbij gekocht.

Een hele reeks medicatie.

Vandaag moet ik hem weer spuiten. Nog 3 keer krijgt hij die injectie. En pas woensdag ziet de dierendokter hem weer.

Gat gaat wel steeds dichter helaas.

IK ga zo hopen dat het gaat lukken.

Duimen jullie mee!!!!!!!!

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet niet of ik hier nu weer verder moet gaan.

Gisteren was Wim aan het rochelen dus ik was erg ongerust.

Vanmorgen dus al bijtijds naar de dierenarts toe.

Moesten lang wachten er waren 6 puppies voor ons.

Het gat is nog maar minimaal open en ik moet proberen het een beetje open te houden en eventuele pus er voorzichtig uit te drukken.

Dit kan natuurlijk niet echt want dat is dik.

Longen klonken gelukkig goed. Maar gisteravond hoorde ik hem ook niet meer rochelen. Ik vind dit zo vreemd?????

Toch misschien van de belladonna????

Verder zei ik dat ik vond dat hij toch iets minder werd hij zat vandaag ook een beetje boller dan normaal.

Hij wilde hem wel een cortisone spuit geven maar dat heb ik geweigerd. Wacht liever het weekend af.

Heb nu weer spuitjes mee gekregen.

Hoelang kan die duplociline eigenlijk gegeven worden?????

Hij zei dat het wel een maand kon. MIjn collega zei dat dit niet kon????

Hebben jullie er ervaringen mee????

Duimen jullie nog steeds voor WIM

Ik vind zo dat hij het verdient.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .