Ga naar inhoud

Wim heeft bult op zijn hoofd Abces of....


belleke

Aanbevolen berichten

Laats had ik hier al een berichtje geplaatst over bloed in de ren. Ik heb beide konijnen toen heel goed nagekeken meerdere keren. Een dag apart gezet en niets kunnen vinden. Ik zag vandaag vacht in de ren dus iedere keer vanuit mijn raam aan het kijken. Ik zag Serenay achter Wim aan zitten en toen ik er naar toe ging kon ik Wim gelukkig pakken. Ik schrok want hij heeft een hele dikke bult op zijn hoofd. Meteen dierenarts gebeld morgenvroeg kan ik langs komen.

Ik voel me nu heel erg rot want die bult zit er natuurlijk niet van vandaag.

Maar WIm is geen aaibaar konijn. En ik lig al de hele weekmet griep in bed. Ik heb alleen even snel de bakken schoon gemaakt en iedere keer eten in de hokken gedaan. Meer niet.

Ik hoop zo dat het geen tumor is.

Het voelt heel hard.

Nog meer hoop ik dat ik morgen mee kan naar de dierenartst toe. Mijn eigen is op vakantie en de plaatsvervanger ben ik niet zo gek mee. Wil het liever zelf onder controle houden. Man heeft toch minder verstand van konijnen. Duimen jullie voor Wim!!!

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Mijn nijnen zijn ook geen pak-konijnen, en telkens er met hen iets is, wat gelukkig zelden is, voel ik me ook schuldig, 'had ik het niet eerder kunnen zien? Had ik maar ... Hoe lang zit het er al?' Bij mij is het ook vaak, dat als ze goed eten, er waarschijnlijk niets aan de hand is, dan ga ik ze echt niet alle dagen binnenstebuiten keren. Je hoeft je niet rot te voelen, je bent er toch op tijd bij? En morgen ga je al naar de dierenarts. Het is vast minder erg dan je denkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mystique bedankt voor je lieve opbeurende woorden.

Ik voel me toch wel rot maar weet ook dat hij iedere keer als ik hem probeer te aaien weg ren.

Omdat hij in zo'n trixie ren zit kun je hem gewoon niet makkelijke pakken.

Ik bedenk me nu dat het ook nog eens vanuit zijn oog/tanden kan komen.

Hij is nog niet zo lang geleden naar de dierenarts geweest voor zijn oog. Dat was toen genezen maar is nu wel weer terug.

Maar omdat ik hem dan weer apart moest zetten van Serenay heb ik het maar even zo gelaten.

Want op dit moment gaat het tussen die twee niet heel erg goed.

Hoop zo dat het wel weer goed komt. Heb even gekeken op internet maar het is best een zware behandeling operatie en nazorg zo'n abces. Heb wel eerder konijnen met abcessen gehad maar die zaten ergens anders. Die moest ik altijd schoonmaken en spoelen.

Hoop dat het gaat meevallen. Ondanks dat Wim geen tam konijn is is het toch wel echt een scheetje vind ik.

Juist daardoor misschien raakt hij mij altijd.

Ik hoop echt dat ik mij morgen zo goed voel om mee te gaan naar de dierenarts.

Knuffels Belleke

aangepast door belleke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het me voorstellen hoor, dat je zoiets mist!

Mijn vorige konijn had ook een bobbel, volgens de DA was het een afgelopen zaak, want het zou een abces zijn waar de kies voor uitgeboord zou moeten worden en dan nog was er minimale kans op genezing. Heb er voor gekozen om hem niet aan een zware operatie te onderwerpen omdat hij al wat ouder was ook en ben gewoon goed gaan opletten hoe het ging, of hij geen pijn had. Op een gegeven moment is het ding opengegaan... stank. STANK. Echt ontzettend. Terug naar de dierenarts, was een kwestie van schoonmaken eens per dag met biotex oplossing. Na een week was het helemaal weg.

Geen idee natuurlijk of het hetzelfde is als wat die van jou heeft.. maar mocht je een zware operatie aangeraden krijgen dan ga goed op je eigen gevoel af, eventueel second opinion ofzo ook. En hopelijk wat hoop voor je: dat oudje van mij is er prima bovenop gekomen destijds en heeft nog een paar jaar geleefd in alle gezondheid!

Heel veel succes ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wim word vandaag geopereerd. Het is een abces. Ze gaat kijken wat het beste is open maken en spoelen. Of met twee flappen de huid open leggen abces word dan denk ik weggehaald. Verder word er ook gekeken naar zijn gebit. De oog en snot problemen zijn volgens haar gebitsproblemen. Om half 12 mag ik bellen. Wim stond niet op programma. Dus ze weet niet of het dan lukt.

Verder zal ik even een nieuw topic openen over hoe nu verder

Bedankt voor het duimen knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel succes ermee!! Zo'n bult zie je vaak ook niet zomaar, en als de dierenarts hem ook al niet ziet hoef je jezelf niet zoveel te verwijten vind ik hoor. Niet dat je dierenarts niet goed is, maar dan is de bult gewoon slecht zichtbaar.

Hopelijk krijgen ze hem goed weg en geneest alles weer helemaal zoals het hoort te zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ik hoop dat alles goed is gegaan en dat ze kan vertellen wat er nu toch precies wel aan het gebit ligt en wat niet. Hopelijk kan ze in een keer alles behandelen. Ik kan je topic niet vinden wat je hierboven zei dat je zou maken, dat heb je nog niet gemaakt denk ik? In ieder geval heel veel beterschap met Wim en ik duim dat na vanavond alles weer snel helemaal in orde is met hem!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wim is thuis.

Ik zal even eerst een paar foto's plaatsen van de bult vanmorgen en hoe het er nu uit ziet.

feb2013001_zps6a9d2344.jpg

Kunnen jullie de bult zien???

feb2013003_zpsd76b015e.jpg

feb2013005_zps9af76d50.jpg

En zo ziet het er nu uit.

Ze heeft zoals jullie kunnen zien twee flappen open genaaid waardoor er een gat ontstaan is. Dit is om de boel goed open te houden.

Ze kon geen wond ontdekken en ook met de tanden was er niets mis.

Maar er was heel veel pus geweest ook achter de oogkas. Ze was er erg lang mee bezig geweest.

Waar het vandaan komt weten we nog steeds niet.

Ik moet in het gat twee keer daags zalf doen.

Verder krijgt hij pijnstilling Carprofen en moet ik om de dag terug komen voor AB.

Ik heb hem maar binnen gezet. In een gladde kooi met alleen kranten erin. Hij eet goed en poept en plast gelukkig ook goed.

Ik ben opgelucht.

Hoop dat het nu goed gaat genezen.

Ik heb hem juist al een beetje zilverwater opgespoten.

Als er nog tips of herkenbare verhalen zijn hoor ik het graag.

Bedankt voor het meeleven en denken.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een paar weken terug ook een konijn met een abces gehad. door een bijtwond.

In eerste instantie geprobeerd met open maken en spoelen, maar binnen de kortste keren kwam het weer terug.

Ongeveer een week later is het operatief verwijderd, abces is er uit gesneden, helemaal losgemaakt van het omliggende weefsel, eruit gepeld als het ware.

Ze hadden het bewaard, zodat we het konden zien, het was wel zo groot als een kippenei... en dat op een kleurdwergje!

Ik zou de volgende keer dan ook meteen voor verwijderen gaan, ben een beetje huiverig geworden voor alleen maar spoelen, maar dat moet natuurlijk wel mogelijk zijn. Boven op het koppie zoals bij Wim wordt dat natuurlijk lastig.

Beterschap gewenst voor Wim!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .