Ga naar inhoud

Voeding


Deeskuh88

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik weet dat er al tig topics zijn over welk voer nu beter is ed, maar ik zie nooit het merk Beaphar Care Plus hierin terug.. Ik geef mijn konijntjes dit al vanaf het begin, ook omdat ze niet anders gewend zijn. Nu mogen ze langzaamaan van de junior brokken af en moeten ze naar adult. Venco en Klene in ieder geval, Rakker nog niet. Maar aangezien ik dan toch langzaam moet gaan mengen, kan ik dan ook eventueel overstappen op ander voer..

Na wat topics gelezen te hebben moet ik ook bekennen dat mijn voer wel heel erg duur is... Een zak van 1,5 kg voor 8,99. Zelfs SS schijnt nog goedkoper te zijn, maar dat ben ik behalve op de dierenarts na, nog niet echt ergens tegengekomen. Moet ook bekennen dat ik er ook niet heel serieus naar zocht. En bij de dierenarts is dat verhoudingsgewijs duurder dan Beaphar. Daarom was ik er niet zo mee bezig. Ik bestempelde SS als duur. Maar hier staat het overal goedkoper. Ik neig er dan ook sterk naar om over te stappen naar Science Selective.

Heeft er nog iemand anders ervaring met Beaphar Care Plus? En welk voer is dan beter, maar dan ook in vergelijking met Beaphar? Ik hoor hier veel mensen over SS en HFST..

Groetjes,

Daisy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voer zelf HFST. Dit omdat het gewoon een hartstikke goeie brok is, het is ook erg harde brok, dus ze moeten goed kauwen wat weer goed is voor de tanden en het is een stuk betaalbaarder dan SS. Ik koop zakken van 15 kg, die waren eerst 15 euro, nu iets duurder, ik geloof 18 ofzo, maar in vergelijking met SS is het echt niet veel. Als je echt lief wilt zijn voor je portomonnee zou ik zeker HFST proberen. Wel eerst een kleine zak kopen natuurlijk, hoewel die wel veel duurder zijn in verhouding (ik dacht 7 euro voor 3 kg), maar even kijken of ze het wel goed eten. Hier vallen ze er op aan, maar er zijn kennelijk toch redelijk wat konijnen die er niet zo dol op zijn, hoewel het vaak ook een kwestie van wennen is.

Wat is de samenstelling van Beaphar Care Plus?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beaphar Care+ is een hele goede brok hoor. Alleen wel prijzig inderdaad. Qua kwaliteit is SS vergelijkbaar met Care+. HFST is de goedkopere optie, ook een prima samenstelling. Ik heb hier wel vaak konijnen die HFST niet lekker vinden dus ik zou zeker eerst een kleine zak proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De junior brok:

Ruw eiwit 17,3%

Ruwe celstof 22,2%

Ruw vet 3,3%

Ruwe as 5%

Calcium 0,82%

Natrium 0,2%

Phosphor 0,49%

Magnesium 0,3%

Kalium 0,8%

All-in-one brok met dental function (dus hard, wat goed is bij het kauwen)

Ingr: granen, plantaardige bijproducten, groenten, mineralen, zaden, gist, Yucca Schidigera, algen (spirulina 0,01%)

De adult brok:

Ruw eiwit 16%

Ruwe celstof 22%

Ruw vet 3%

Ruwe as 4,8%

Calcium 0,67%

Natrium 0,2%

Phosphor 0,39%

Magnesium 0,27%

Kalium 0,66%

Ook all-in-one met dental function

Ingrediënten: plantaardige bijproducten, granen, groenten, mineralen, zaden, gist, Yucca Schidigera, algen (spirulina 0,01%)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef nu de Beaphar Care+, en het bevalt wel. Ze eten het graag en verteren het goed, maar ik merk wel dat ze er véél minder van eten dan van het voer wat ik ervoor gaf, iets van Versele Laga. (was gemengd, maar wel met een goede samenstelling en àlles ging steeds netjes op.) Als ik hen dezelfde hoeveelheid Care+ geef als ik gaf bij de Versele, ligt er na een halfuur nog steeds de helft. Is dus wel voordelig, én het zijn sowieso goede groente- en hooieters, korrels zijn hier maar bijvoer, dus het geeft niet dat ze er niet zoveel van eten, maar ze eten het dus wel minder graag dan dat voer van Versele. Maar op dat vlak hebben ze hier niet te kiezen, IK heb gekozen voor de Care+, het is goed voer, er is makkelijk aan te raken en de prijs valt mee dus ze moeten het er maar mee doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ze er lang mee doen, heb ik hier inderdaad ook gemerkt. Ik geef ze 's ochtends hun dagportie. Daar beginnen ze enthousiast aan, en zodra ze genoeg hebben, stoppen ze. Ze eten wel de hele dag van hun hooi, sommige soorten vinden ze lekkerder dan anderen en dat gaat dus sneller op. Groentes eten de dames niet, Rakkertje soms en dan echt maar kleine beetjes. In de loop van de dag eten ze nog af en toe wat en zo is het in de avond wel altijd op.

Maar hier gaan toch wel twee zakken voer, op de drie nijntjes, erdoorheen in de maand. Dan wordt het toch wel vrij prijzig. Ik heb steeds die 1,5 kg zak voor 9 a 10 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .