Ga naar inhoud

Stampertje heel ziek


Ainariel

Aanbevolen berichten

Ik kom net bij m en ik zie dat Stampertje niet naar me toekomt als anders. Ik zie tot mijn schrik dat hij zo goed als verlamd is en niks meer kan. En hij valt steeds opzij.

Ik denk meteen aan E.C. gezien de verhalen hier en heb net in paniek de dierenkliniek opgebeld. Ik kan daar om 8 uur terecht. De dierenarts zei dat zich dat zich niet zo snel openbaart, maar dit is toch wel heel erg apart, dat hij niks kan.

Ik verzamel maar weer keutels, maar ben echt helemaal in paniek. Als hij me nu ook nog ontglipt, dan weet ik echt niet meer wat ik moet. Het is echt mijn kindje van 9 weekjes en ben zo blij met hem. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 214
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik schrik heel erg dat ik dit lees! is de dierenarts konijnkundig? Vertrouw dan maar gewoon op de dierenarts ;)

Stamper heeft een heel sterk lichaampje dat weet jij ook en stamper geeft echt niet zomaar op!

Heel erg veel succes bij de dierenarts! laat je horen hoe het ging?

Groetjes Ilse

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan de kooikershof niet bereiken en dan moet ik naar een ander en die vertrouw ik niet. Dus ik heb den ham gebeld en daar kan ik om 8 uur terecht. Hij heeft nog wel gekeuteld net en voor de rest zie je ook niks aan m. Ben echt wanhopig nu. :(

De rest van de konijnen zijn in orde. Laat ik het zo stellen: ze lopen goed en Pluis is haar hok ingevlogen en stampt. Dus die ogen gezond. Hij is wel met Yeti en Pluis in aanraking geweest.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schrik er van, ik las de titel en dacht neeeee!

Ik ben er nog altijd bang voor dat er wat gebeurd, omdat het bij mij ook gebeurde op zijn late leeftijd, maar totaal anders dat ging in de darmpjes.

Dit vind ik zeer vreemd, maar ik heb een tijdje terug een konijntje gehad dat volledig verlamd was van de 1 op andere dag. Ik heb hem mee naar de dierenarts genomen, maar niks te vinden en EC tjah twijfelachtig, toch maar voor gaan behandelen. Heel langzaam na enkele dagen begon alles weer te werken op de 4e dag zat hij weer rechtop en kon weer langzaam hupsen.. en na een week was hij weer volledig opgeknapt en hupste weer rond.

Ik heb vorig jaar ook een konijntje gehad Valentijn die heeft dit tot 2 keer toe gehad, 24 uur verlamd niks kunnen, maar na 24 uur was het weer goed.

Ik heb hem toen ook in een klein reismandje gelegd tussen 2 rollen handdoeken zodat hij rechtop lag. Gelukkig slikte hij wel dwangvoer en toen hij langzaam wat opknapte at hij zelf groen.

Hij was toen ook de eerste keer een week of 8 a 9 en een maand later kreeg hij dit nog een keer.

Bij de dierenarts waar ik stage liep ook zo'n konijntje een keer binnen gekregen van 4 maanden en die kon weer staan na 4 dagen.

Wat ik wil zeggen er is mogelijk nog hoop, laat hem sowieso niet zomaar inslapen, maar geef het de kans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een goed teken dat hij wil eten en wie weet hetzelfde als Valentijn toen en het pensionkonijntje laatst.

Lekker tussen 2 stevige handdoeken wikkelen zodat hij lekker steun heeft en natuurlijk eten voorschotelen etc.

Ik ben voor de zekerheid toen wel voor EC gaan behandelen, omdat het steeds vaker acuut voorkomt, ook al was de kans klein. Ik dacht toen baat het niet schaad het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er weer. Hij heeft twee injecties gekregen en ik heb enrofloxoral en fenbendrops meegekregen. Die injecties: een was een oppepper en de andere een soort antibiotica spuit geloof ik. De dierenarts zei dat het of een bacteriele infectie kon zijn of EC maar het is niet duidelijk dus hij wilde met beide starten.

Wel zei hij dat als het wel EC is, ik er wel ernstig rekening mee moet houden dat Stampertje het niet overleefd. :( Hij heeft totaal geen weerstand van mama meegekregen dus is gewoon sneller ziek en ernstiger ziek.

Hij ligt op dit moment goed ingepakt in zijn hooiruif, ik heb er stro en hooi ingedaan en zijn SS brokjes en een stuk witlof liggen er ook. Water zit op kruipafstand en ik heb m net al een spuitje water gegeven voor de zekerheid.

Ik ben er echt ontdaan van en zo bang dat hij het niet redt.

Met de Fenbendrops mocht ik gelijk starten, dus die heeft hij ook net binnengekregen. Echt heel eng, hij is heel erg slap.

Wat ik ook heel erg eng vind is dat hij voer in z'n bekje doet en het vervolgens ook zo laat zitten, kauwen doet hij ineens niet meer zo goed. Dus als ik straks de gelijke hoeveelheid vind, ga ik de SS platstampen en verdunnen met water en start ik toch maar de dwangvoeding.

Ik houd jullie op de hoogte en wish me luck. Ik kan het echt niet aan om uitgerekend Stampertje te moeten verliezen, ik voel me echt zo z'n pleegmama. En we hebben nu zoveel pech gehad met de konijnen, het moet nu toch ook een keer mee gaan zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij welke dierenarts was je in den ham?

mijn iggy heeft daar 2 weken gezeten.

ik leef heel erg met je mee, en ik weet als geen ander hoe je je op dit moment voelt!

geef niet op!

je bent er optijd bij, jou nijntje is nog jong en heeft een heel konijnenleven voor zich.

de dierenarts in den ham is heel erg goed en hij zal je heel goed helpen! ze hebben iggy meegemaakt en die had ook EC!

vertoetel hem maar zoveel mogelijk en hou hem lekker warm.

ik zal heel erg duimen dat het goed komt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben idd bij Bas in Den Ham geweest. Sterker nog: heb jij medicijnen terug gebracht? Want ik hoorde Iggy's naam vallen en moest meteen aan jou denken. Ik heb waarschijnlijk zijn medicijnen meegekregen omdat Stampertje heel weinig mag hebben en ze zeiden dat hij geen nieuwe fles hoefde te hebben maar de meds van Iggy moesten worden opgezocht. Er ligt een handdoekje over hem heen en heb de kachel op 21 graden gezet.

Ik moet nu naar mijn werk helaas, heb zo geen zin, het liefst hang ik nu de hele dag voor zijn verblijf. Ik probeer echt positieve vibes naar hem te sturen, maar mijn hart brak toen ik hem zijn medicijnen gaf, zo slap allemaal. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat in bek nemen en dan kauwen en stoppen komt mij bekend voor, dat leek mij toen ook deels verlamd en als je dan gaat dwangvoeren moet je echt wel heel voorzichtig zijn. Als dat namelijk echt verlamd is kan hij zich zo verslikken en iets in de luchtpijp schieten. Beter is hem te proberen zelf te stimuleren met lekkere dingen dan en dan maar wat langzamer kauwen.

Idem met water en spuitje is eigenlijk nu wat gevaarlijk.

Zelf zou ik hem op handdoeken houden en niet op stro dat je ook precies kan zien wat hij plast en poept. Maak het niet te, te warm, want doordat hij verlamd is kan hij ook niet wegkomen en dat kan risico's met zich mee brengen.

Ik duim voor hem ...

aangepast door Aniek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben idd bij Bas in Den Ham geweest. Sterker nog: heb jij medicijnen terug gebracht? Want ik hoorde Iggy's naam vallen en moest meteen aan jou denken. Ik heb waarschijnlijk zijn medicijnen meegekregen omdat Stampertje heel weinig mag hebben en ze zeiden dat hij geen nieuwe fles hoefde te hebben maar de meds van Iggy moesten worden opgezocht. Er ligt een handdoekje over hem heen en heb de kachel op 21 graden gezet.

Ik moet nu naar mijn werk helaas, heb zo geen zin, het liefst hang ik nu de hele dag voor zijn verblijf. Ik probeer echt positieve vibes naar hem te sturen, maar mijn hart brak toen ik hem zijn medicijnen gaf, zo slap allemaal. :(

Ik heb geen medicatie terug gebracht, ze hebben de medicatie daar gehouden, en ik ben blij dat ze met de medicatie van iggy jou konijnen misschien kunnen redden!

ik ga zo duimen voor je dat jou kleine stampertje het wel overleeft!

hadden ze er nog wat over gezegt dan over iggy?

doe rustig aan en ik denk aan je..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Getsie, wat een naar bericht. Het gaat maar door he?! Maar het blijft gewoon heel moeilijk met flessenkinders die vanaf zo jong niet door moeder gevoed zijn.

Ik hoop heel hard met je mee dat het snel beter gaat met het kleine beessie. Laat hem echter ook niet te lang lijden! Ik heb laatst zelf ondervonden hoe moeilijk het is de knoop door te hakken en een diertje in te laten slapen, als je ziet dat ze heel slecht zijn. Achteraf heb ik heel veel spijt dat ik mijn Sam niet eerder geholpen heb. Hij heeft nog een benauwde laatste avond gehad, voordat hij zelf ging. Ik kan me voorstellen dat je eerst eventueel herstel afwacht, maar als het slecht gaat en hij lijdt, zou ik hem toch laten gaan.

(ik lees vaak alleen maar: "niet opgeven", "hou vol", maar jij bent de enige die hem in het echt ziet en als jij ziet dat het genoeg is, is het niet gek hem uit zijn lijden te verlossen. Dit even als tegen geluid, om aan te geven dat het jouw beslissing is op basis van wat jij ziet. Ik hoop echter dat het niet zover komt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben weer thuis en zit even helemaal in de dip en goed te huilen. Echt een en al ellende met die konijnen. Hoe ik ook mijn best doe, hoe hard ik ook probeer, steeds meer ellende. Ik begin onderhand echt spijt te krijgen dat we ooit aan konijnen zijn begonnen.

Hij wil heel graag eten, maar kan het niet, ben gewoon ten einde raad...

Ik ga hem zo overzetten in een doosje met een witte handdoek eronder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel sterkte!

Ik herken dat gevoel wel van spijt hebben aan konijnen te beginnen, dat steekt hier ook wel eens de kop op als het flink tegenzit met ze en je er wat moedeloos van wordt. Gelukkig verdwijnt dat gevoel weer op het moment dat je weer van je beestjes kunt genieten.

Onze duimen en pootjes draaien voor een spoedig herstel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moedeloosheid kan ik me helemaal voorstellen, maar onthoud vooral ook hoeveel plezier je van je beestjes hebt als het allemaal goed gaat met ze....

Houd Stampertje nu maar lekker bij je, want hij zal de aanwezigheid van z'n mama wel waarderen. Probeer niet al te verdrietig te zijn omdat die kleine hummels soms veel meer van je stemming meekrijgen dan je zou verwachten. Heel veel succes met alles!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schrik me weer eens rot van een topic van jou, maar nee niet Stampertje, dat mag niet, hij is al zo ontzettend ver gekomen, al 10 weken oud!

Echt heel erg veel beterschap gewenst, ik denk aan jou en Stampertje en duim voor jullie. Dat hij snel weer op z'n pootjes mag staan want die verlamming lijkt me heel eng om te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel voor jullie steun. Ik geef m nu elk uur / anderhalf uur een papje van SS brokjes en z'n favo groente en kruiden. Hij kan niet zelf eten, maar van een lepeltje likken wel. En hij krijgt er 2 ml electrolyten achteraan. Op aanraden van Belleke, zodat hij ook z'n zout en mineralen binnen krijgt, zij heeft ervaring met kleine konijntjes. Hij heeft nu 2x wat gegeten van me en doet echt zijn best en ik zit m zo lief mogelijk aan te moedigen. Ik heb m nu in een doosje van de Lidl liggen waar ze die bakboter in hebben en een oude witte dweil als ondergrond. Z'n kopje wordt ondersteund door een sok.

Shadow is een beetje van streek, want hij snapt er niks van waarom hij niet bij Stampertje mag komen en waarom hij niet komt spelen.

Ik heb mijn oma in ieder geval afgebeld, die is vandaag jarig en wilde zondag haar verjaardag vieren, maar ik laat mijn kleine vent nu niet alleen zitten voor een paar uur. Het idee... Ze was een beetje pissig, dus ik verwacht dat mijn moeder een klaagzang over zich heenkrijgt, maar die is inmiddels al op de hoogte (zat ook al bijna te huilen aan de telefoon) en zei dat ze m'n oma wel wat zeggen zal. Dieren gaan voor verjaardag, punt uit. ;) En ik heb er eigenlijk ook heel erg lak aan, vind verjaardagen helemaal niet belangrijk (vier de mijne ook niet).

Nogmaals heel erg bedankt voor alle steun, zou niet weten hoe ik het moest redden zonder dit forum. Trouwens had ik niet eens gedacht aan EC als ik hier niet zo'n goede voorlichting had gekregen.

aangepast door Ainariel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .