Ga naar inhoud

Sparboomscheuten.


Nicky_the

Aanbevolen berichten

  • 4 maanden later...

Naar mijn weten zijn naaldbomen giftig voor konijnen, maar de verkoper (winst!) zegt van niet omdat het de nieuwe toppen van een naaldboom zou zijn.

Ik had daar dus een discussie over met die verkoper, maar hij wilde toch niet luisteren. Op mijn vraag waarom naaldbomen in het algemeen en de naalden in het algemeen giftig zijn, maar de jonge toppen niet, kon hij namelijk geen duidelijk antwoord geven..

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar de verkoper (winst!) zegt van niet omdat het de nieuwe toppen van een naaldboom zou zijn.

Ik had daar dus een discussie over met die verkoper, maar hij wilde toch niet luisteren

tja...als je een mening hebt over iets en die staat als een huis, dan ben je daar niet van af te brengen. Ik ga voor de winst natuurlijk...want ik ben die verkoper ( maar dat had je ook nog niet door ). ik weet niet wie er niet wil luisteren...maar verdiep je eens in de dingen waar je iets over wilt weten. Internet staat ervol mee. Heb al verteld waar je op kan zoeken.

Maar je kan het ook gewoon niet doen natuurlijk...en gewoon blijven geloven in je eigen kennis van zaken.

Ik stop met deze nutteloze verspilling van inkt ..

.huh ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eigenlijk geen idee of coniferenbomen hier ook in meedoen? Onze buren hebben veel (helaas grote) coniferen in de tuin en in het voor- en najaar komt daar nogal wat zooi vanaf. Komt dus ook in de ren terecht en alle 6 de nijnen eten er wel eens van. Ik heb gelezen dat het giftig is, dus ik probeer zoveel mogelijk weg te vegen, maar dat is bijna onmogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op die Duitse sites staat allemaal dat ze het prima kunnen eten en dat het niet giftig is, zelfs goed voor verschillende dingen. Op fora lees ik dat het met mate gegeven moet worden vanwege de olie die erin zit. Ook zeggen veel mensen op fora dat de nijnen er niet dol op zijn. Dus als antwoord op je vraag: volgens alle duitse konijnenhouders die net als wij de moeite nemen om te kijken wat goed voor ze is, is het niet giftig en heel jammer dat ze het niet zo lekker vinden!

aangepast door Eefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jonge scheuten van naaldbomen Lien.

ps die scheuten zijn wel gedroogd/bewerkt. Ze maken er ook likeur van zag ik, getsie.

Ik zou uberhaupt niet goed weten waarom ik dat zou voeren, giftig of niet giftig.

Ik doelde op Tara's info, of die nou over de jonge scheuten van naaldbomen ging of over coniferen, aangezien Rian het vlak daarvoor over coniferen had. Maar het zal inderdaad wel over de naaldbomen gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kan je een afdakje maken of iets gelijkaardigs? Ik denk dan een golfplaten ofzo

De bomen zijn echt gigantisch hoog en staan over de hele lengte van de tuin, de ren zelf is 10 meter lang en 4 meter breed dus als het waait kun je onmogelijk iets tegenhouden, anders zou dat golfplaten idee inderaad wel een optie kunnen zijn. Nu is het gewoon hopen dat die rotbomen snel dood gaan (zijn er al 2 dood, hoera) want ze nemen ook nog al het zonlicht weg....

Maar het gaat hier over naaldbomen zie ik. Iemand toevallig wat ervaringen met coniferen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hadden vroeger langs drie kanten van de tuin coniferen. Daar komt inderdaad heel wat rotzooi vanaf, ik haalde het meeste zoveel mogelijk weg als ze buiten gingen, omdat werd gezegd dat ze giftig zijn, of op zijn minst niet al te geschikt als voer. Op één keer na, toen er iets was misgegaan en één nijn zich haast te pletter had gegeten aan conifeer. Heeft nog jaren geleefd. Ik heb altijd gehoord dat conifeer niet meteen giftig is, maar enkel bij grote hoeveelheden of opstapeling. Net zoiets als met klimop. Maar toch best zoveel mogelijk voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja...als je een mening hebt over iets en die staat als een huis, dan ben je daar niet van af te brengen. Ik ga voor de winst natuurlijk...want ik ben die verkoper ( maar dat had je ook nog niet door ). ik weet niet wie er niet wil luisteren...maar verdiep je eens in de dingen waar je iets over wilt weten. Internet staat ervol mee. Heb al verteld waar je op kan zoeken.

Maar je kan het ook gewoon niet doen natuurlijk...en gewoon blijven geloven in je eigen kennis van zaken.

Ik stop met deze nutteloze verspilling van inkt ..

.huh ??

Beetje vreemd bericht, aangezien ik nergens een bedrijfsnaam neer heb gezet en niemand behalve ik dus weet welk bedrijf er bedoeld wordt..

Tevens is mij niet gezegd waar te zoeken (hoeft ook niet meer!).

En al bent u het wel.. Kijk dan ook even verder naar verdere berichten van mij over uw bedrijf. Wellicht ziet u dan in dat dit een serieuze vraag van mijn kant was aan andere leden van het forum en dat u dus wat minder kinderachtig en wat meer respectvol (oftewel normaal) had kunnen reageren!

Ik weet idd zeker dat een spar een naaldboom is en dat naaldbomen op de giftige lijsten staat (net als rode klaver en nog meer van uw producten). Ik zal dan dus ook (wat een verkoper ook zegt) nooit zoiets aan mijn konijnen voeren.

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

aangezien ik nergens een bedrijfsnaam neer heb gezet en niemand behalve ik dus weet welk bedrijf er bedoeld wordt..

Niet helemaal..... Je reageert in de topic over caviakruiden.nl dat we de giftige sparboomscheuten verkopen, en meer...... Dat is de aanleiding van mijn reactie in dat bericht, en hier.

Ik laat het er verder bij. We verkopen voor konijnen giftige producten beweer je. Zou ze dan inderdaad maar niet meer kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .