Ga naar inhoud

Joepie gaat langzaam vooruit


joepie

Aanbevolen berichten

dank jullie wel!

Nee zover ik kan zien geen wormen.....zit er echt met mijn neus boven op!

En 2 da weten meer als 1 klopt, daarom mail ik ook paar keer per week met wilhelmina en dan mijn eigen da nog....

Ik wil geen gezeul meer met hem, en als hij het niet red gun ik hem zijn rust van harte, echt waar wat joep heeft moeten doorstaan....echt heel bijzonder.....ergens houd het op, en dat bedoel ik gewoon echt uit liefde.

Red hij het wel, is het gewoon 1 groot wonder!!!!!!!!! Anders kan je het niet noemen.

We blijven strijden, net weer bijvoeding, zelfs wat biks, vanmorgen korst brood en ook biks en ook bijvoeding....meer kunnen we gewoon niet meer doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik zat ook te denken aan wormen.. die vreten enorm veel weg terwijl Joepie het juist zo nodig heeft. Maar ik weet niet of ie een evt ontworming aan kan? En of ie ze heeft, ik snap dat je erbovenop zit, maar er zijn ook wormen die vrolijk in de darmen blijven wonen en er niet uitkomen.

Zet m op he!! Verlies de moed niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat erg dat Joep nog steeds zoveel afvalt! Wormen zijn niet altijd zichbaar bij konijnen, dus het feit dat er geen wormen in zijn keutels zitten wil niet zeggen dat hij geen wormen heeft. Wat zei de DA over de mogelijkheid dat hij wormen heeft? Of sluit hij dit uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik lees op de site van wilhelminapark...

dat een konijn hele kleine keutels kan hebben of zelfs niks....stille darm ivm worm......de dag erna/dagen erna keutels 1,5 keer zo groot! En de blindedarm keutels niet in een mooi trosje maar een hoop die vormloos is....

Nu heeft joep kleine minikeutels en de afgelopen dagen normale en soms ook een hele grote.

En vanmorgen zagen we een raar vromloos hoopje liggen wat meer leek op een kattendrol...

Als ik dit dan lees zou je kunnen denken dat het zo is...

14 dagen panacur!!!! Kan hij dat nog wel hebben dan en kan ik dat bij de da halen? Wat zijn de kosten daarvan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef mijn nijnen momenteel Panacur tegen EC, maar het is eigenlijk een ontwormmiddel voor honden en katten, dus ik neem aan dat het bij konijnen ook tegen wormen kan werken. Je kan het gewoon in het bekje spuiten. Mijn nijnen vinden het absoluut niet vies en Boris likt het zelfs zo uit de spuit op. Je kunt het ook bestellen bij het BunnyBin winkeltje, die hebben echt de (Engelse) konijnenversie, maar qua doses is die het precies hetzelfde als die van honden en katten, dus dat maakt niets uit.

Ik moet ze eenmaal daags 2 streepjes per konijn geven (ze zijn rond de 2 kilo).

aangepast door Wammes030
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb net een assisent aan de lijn, echt een stomme.....maar goed ik kan nu panacur halen pasta!!!!

Maar hij wist me niks te vertellen of ik het geven kon en was ook echt heel klantonvriendellijk....moet ik het nu halen of niet?!

ja soms weet je niet waarom ze dat beroep gekozen hebben. Nou je kunt het in ieder geval halen . Wat betreft of je het samen kunt geven, een da buiten je regio bellen waardoor je niet steeds bij zelfde uitkomt en dan gericht de vraag stellen, daar moeten ze je antwoord op kunnen geven lijkt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet zomaar nog meer medicijnen gaan geven. Hij is heel ziek en heeft genoeg redenen om af te vallen. Waarom niet 1 dag wachten tot je eigen dierenarts er is? Misschien dat ze keutels kunnen nakijken op wormeieren?

Misschien doen zijn nieren het niet goed of zijn lever. Zou de panacur dan wel gegeven mogen worden? M.i. moet je niet te veel zelf gaan dokteren. Natuurlijk kan afvallen passen bij wormen, maar het kan bij zoveel andere dingen. Je moet geen medicijnen gaan geven, omdat hier van alles gezegd wordt door niet-dierenartsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dan toch nog even wachten tot maandag en je eigen dierenarts er is. Overleg met hem of het nut heeft en vraag of hij Joep wilt zien of niet....liever thuis laten dan nu onnodig mee nemen.

Liever de vloeibare oplossing, da's makkelijker geven en je hoeft niet te rekenen hoeveel Joep moet hebben. Ik moest 1x daags 2 weken lang de 2,5% oplossing geven. De eerste en tweede keer na het geven van de panacure kon ik duidelijk wormen ontdekken. Daarna niet meer gezien. Volgens mij vond nijn het 'dwangvoeden' van de panacure niet leuk, verder kon ik niet aan hem ontdekken of de kuur extra zwaar was of niet.

Wat je ook doet....wij duimen hier nog steeds voor je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ppff schiet niet op zo als hij blijft afvallen.

Ik zou ook even zijn keutels na laten kijken, maar ook ik denk aan wormen oid.

Kop op Joepie niet opgeven hoor jongen je bent al zo ver gekomen en we blijven duimen hoor.

Beterschap.

aangepast door tamara29
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet geen medicijnen gaan geven, omdat hier van alles gezegd wordt door niet-dierenartsen.

Ik weet niet of dit op mij slaat, maar heb alleen verteld waar ik uit ervaring aan dacht.

Heb er bij gezegt dat ik er totaal geen verstand van heb.

Maar misschien doordat wat ik zeg het baasje denkt van hee dit herken ik.

Als diegene dan naar da DA gaat vragen of het dat is en dat blijkt het te zijn is het alleen maar goed toch.

Het kan zoveel zijn, dat je bijvoorbeeld niet eens aan wormen denkt.

Ik probeer alleen maar te helpen en de rest van de mensen hier ook.

Iedereen heeft natuurlijk het beste met dat beestje voor.

Ben het ook met je eens hoor dat je niet medicijnen moet geven omdat mensen hier dat zeggen als de DA dat niet heeft voorgeschreven.

Hoop dat dit niet aanvallend overkomt of wat dan ook.

Want wou dit toch even zeggen omdat dit forum er toch ook is om elkaar te helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn opmerking was niet alleen tegen jou gericht; wormen werd al vaker geopperd. En misschien is dat het probleem ook wel. Ik ben ook geen dierenarts, dus ik weet het helemaal niet beter dan jij of wie dan ook hier.

De reden van mijn opmerking is dat niemand op het forum Joep gezien heeft en dat wij ook maar roepen wat er in ons opkomt. Wij weten niet of medicijnen bij zo'n ziek dier niet nog meer schade kunnen geven. Vandaar mijn opmerking: overleg het met de dierenarts.

Natuurlijk is het fijn dat iedereen meedenkt en meeleeft, toch? Ik doe dat ook. Maar ik denk dat het baasje met de dierenarts moet overleggen over de medicatie.

Dus: ook vanuit mij niet aanvallend bedoeld :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .