Ga naar inhoud

Joepie gaat langzaam vooruit


joepie

Aanbevolen berichten

Het is al vaker geopperd, maar bijv, calendula zalf? Dat is homeopatisch en kan op zich volgens mij weinig kwaad. En voor z'n weerstand, misschien kan je m wat echinaforce met vitamine C geven? Ik heb hier op het forum gelezen dat je die kauwtabletten voor kinderen kan geven, misschien kan het hem net even helpen? (overleg het wel even met de dierenarts ajb voordat ik iets fout zeg).

Zolang hij nog levenslust laat zien, probeer dan ajb niet de moed te laten zakken!! Want dan raakt hij het ook kwijt. Kop op he!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

EVEN EEN OPROEP AAN DE FORUMLEZERS.....

Beste allemaal,

Ik zal mijzelf even kort voorstellen : mijn naam is Ramona en ik ben al een hele lange tijd vriendinnen met het baasje van Joepie ( zo'n 16 jaar inmiddels ). Ik heb echt net een uur met haar aan de telefoon gezeten en ik heb iemand gehoord aan de telefoon die echt HELEMAAL OP is.......

De zorg voor Joepie is ZWAAR, zeker omdat de "extra" zorg die haar gezin van haar vraagt ook al zwaarder is dan een "normaal" gezin. Ze doet het met zoveel liefde dat is bijna onmenselijk. Maar ze zit nu echt op een punt dat het even allemaal niet meer zo makkelijk gaat.

Natuurlijk spelen hierbij ook de financien een rol. Ze zal het niet leuk vinden dat ik het hier schrijf, maar lieve Deb ik doen dit echt met alle goede bedoelingen voor je meis. Alle bijvoeding en dierenarts kosten ect ect lopen nu ZO hoog op dat het nu echt een probleem gaat worden om dit vol te blijven houden.

En dat terwijl die lieve Joep ECHT wil, maar dat hebben jullie de afgelopen weken wel kunnen lezen hier.

Omdat ik mijn vriendin, en haar gezin, EN Joepie een handje wil helpen wil ik jullie vragen of er misschien een spontaan idee bij iemand is om haar een extra steuntje inj de rug te geven ( en dan bedoel ik dus eigenlijk op finacieel gebied ). Wie heeft er een idee om haar door de laatste loodjes heen te slepen, en wil mij hierbij helpen ? Het gaat puur om de kosten die de bijvoeding ect allemaal met zich meebrengen, dat is bijna niet meer op te brengen op deze intensive manier voor haar.

Jullie zijn een grote steun geweest de afgelopen tijd voor haar. Dat is al een enorme steun voor haar. Ik zou haar alleen met een beetje hulp nog ZO graag door die laatste loodjes willen trekken. Wie wil meehelpen of heeft er een goed idee ?

Alvast bedankt, Ramona

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent een schat!!

Maar...................................................

Deze ochtend heb ik joep weer gewogen.....en tot mijn schrik........2550 gram!!! 100 gram eraf! En dat terwijl hij zo veel eet!!!!

Voor ons is dit de grens hoe erg we het ook vinden. Maar joep gaat nu echt er aan onderdoor.....

Dat wil ik hem niet aandoen.

Misschien zit het in zijn lijfje echt wel helemaal niet goed.....

Zo afvallen met zoveel eten. Joep was 4,4! Dat is dus bijna 2 kilo! Er is geen joep meer over.

Echt onze grens is bereik, houden van is loslaten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is de eerste keer dat ik hier reageer, maar ik volg het verhaal al van in het begin. Ik wordt helemaal stil van je laatste berichtjes en wil je toch veel sterkte wensen. Alleen jij kan de situatie van Joep (en jezelf) beoordelen. Wat je ook beslist, je hebt super hard je best gedaan. Velen doen het je niet na en ik heb veel respect voor jou!

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is een tweestrijd het is zooo moeilijk maar ergens ligt de grens......voor wie ga ik nu nog door...?

Is dat liefde??

Joep kwam iets aan, en dan ga ik ervoor, met al jullie hulp etc hadden we het nog wel langer gered om hem te helpen...

Maar als hij na zoveel voeding 100 gram afvalt is voor mijn de grens bereikt, het is voor mij duidelijk dat het lijfje van joep niet meer wil en zelfs beschadigd is.....als hij zo afvalt dat is er ook in zijn lijfje het 1 en ander niet goed.

Dan laat ik hem lijden...en dat kan ik niet.

Ik had goede hoop maar joep heeft vanmorgen door 100 gram minder te wegen mij ervan overtuigd dat het klaar is zo!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De financiën hoeven geen probleem te zijn: volgens mij willen veel BB-ers hun steentje bijdragen door voeding te sturen, ook de zo nodige dwangvoeding. Verder zou ik me voor kunnen stellen dat er mensen uit de buurt van Breda misschien bereid zijn om bijvoorbeeld in het weekend bij te springen met de verzorging van Joep, zodat het gezin op die dagen samen iets kan ondernemen zonder de zorgen om Joepie.....

Zolang Joepie met smaak eet lijkt hij door te willen gaan: konijnen verliezen als eerste hun eetlust als hun levenslust ook weg is....

Eventueel wil ik ook wel een weekend komen om Joep te verzorgen. Helaas kan ik hem niet in huis nemen, vanwege de allergie van mijn vriend, maar op elke andere denkbare manier wil ik helpen om onze "knokkers" erdoorheen te slepen.

Als kleine hart onder de riem (misschien helpt het): het zoontje van mijn baas is inmiddels 7 weken ziekenhuis in en uit geweest vanwege een blindedarmontsteking die niet op tijd herkend is. Hij is bijna 10 kg afgevallen (jochie is vijf jaar en heeft spina bifida), maar het gaat nu toch echt weer de goede kant op....dus ook na een bijna hopeloze situatie kan het tij nog keren!

Ik zou bijna vrij nemen en afreizen richting Joep. Jammer genoeg kan het vandaag echt niet, maar in gedachten ben ik bij jullie!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is lief echt waar ik waardeer het en gellof me ik zou niks liever willen....

maar ik weet en zie dat het klaar is.

Door mijn goede zorgen en het vele bijvoeren etc hou ik hem ik leven.....

Turlijk hij eet de brokjes die ik geef op maar nu weer 100 gram eraf.

Het is klaar hij verzwakt steeds meer.....en dan vind ik hem dood.

Dit is ons besluit. En ik weet zeker het beste!! We hebben alles afgewogen maar het is echt over. Hij verdient zijn rust! Hoe erg ook!

De afspraak is gemaakt....vanmiidag om 12 uur mag hij naar de regenboogbrug! En plek waar alle pijn en zieke dieren weer gezond en sterk worden! Dat is wat iuk wil voor hem!!!!! Met tranen in mn ogen....echt!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poeh, ik zit hier met tranen in de ogen, wat een dapper besluit. Het "je hebt al zo lang gevochten om nu op te geven" mag geen argument zijn om zijn leven te rekken terwijl je ziet dat Joep lichamelijk achteruit blijft gaan. Wat een bittere pil...en wat heb ik een respect voor de manier waarop je met zijn ziekte omgaat. Daar straalt een kracht uit waar menigeen jaloers op mag zijn. Rest mij je bij deze nog wat extra kracht en sterkte toe te wensen voor de regenboogreis met Joep. Ik zal, nog meer dan eerst, aan jullie denken vandaag...

Link naar reactie
Delen op andere sites

jee zeg ik schrik hier echt van en zit gewoon te janken.

ik vind dit echt heel erg voor joep.

maar inderdaad soms kom je op het moment dat je hem uit liefde moet laten gaan.

dat had ik bij mij zoontje op een dag krijg je een moment en dan denk je ik wil hem in leven houden, om maar niet zonder hem te hoeven maar sta je niet stil bij de strijd en de pijn die ze hebben.

even voor Joep

kanjer van me je hebt zo hard gevochten voor je leven.

maar nu krijg je ook de rust die je verdient want dan ben je waard.

we zullen je hier allemaal missen en je blijft in onze gedachten.

dag kanjer van me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

neeeeeeeeeeeeeeeeeee

:(:(

Een konijn wat ik alleen via een foto kan :love:

Ik ben er kapot van :$

Ik snap je beslissing

Ik wil graag alles wat je nodig hebt brengen/doneren

Maar daar schiet je niks mee op ik weet het

Ik zag de laatste fotos en dacht ach wat ziet hij eruit :(

Nee neee neee neeee !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik hoop stiekum dat je een andere beslissing neemt maar dat is tegen beter weten in

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik heel eerlijk ben, had ik er al een tijdje geen vertrouwen meer in. Dat was de reden dat ik niet meer durfde te reageren. Je hebt zo enorm voor je konijn gevochten, je vakantie aangepast, heel veel geld gespendeerd. Het leek me zo oneerlijk dat je dan toch de strijd zou verliezen. Ik durfde eigenlijk niet te zeggen dat ik dat dacht. :s

Je hebt echt alles gedaan wat je kon. Het is een heel bittere pil en heel oneerlijk. Ik zou niets kunnen bedenken om je te troosten en wil je alleen heel veel sterkte wensen. Je hebt veel te verwerken. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook bij mij rollen de tranen over mijn wangen.

het is zo oneerlijk bah wat een rotziekte.

net als sher waren we hier ook al bang op geen goede afloop.

omdat hij maar bleef afvallen.

we vinden het zo erg voor jullie en wensen jullie heel veel sterkte straks bij de da.

arme joepie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .