Ga naar inhoud

Joepie gaat langzaam vooruit


joepie

Aanbevolen berichten

Dat denk ik ook, oordelen over mijn zoon kan je niet elk autisch kind is anders en jij kan me niet nu vertellen wat wel en niet kan....

Daarbij komt joepie daar in een vakantie huis.....bijons in de woonkamer net als nu met alles wat hij nu ook heeft, we nemen alles voor hem mee......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bij mij zou mijn konijn ook boven de 700 euro gaan, maar ik heb geen kinderen. Ik denk dat bij het bij de eigenaar van Joepie ook ook een heel ander verhaal zou zijn als zij geen kinderen had gehad. Dus ik vind het eigenlijk een beetje overbodig om nu te zeggen dat je zijn kansen ermee verkleint, dat weet ze zelf ook wel. Daarbij heeft ze nu al zorgen genoeg (het is niet niks om je konijn zo te zien).

Dus nee ik vind die opmerking ook niet op z'n plaats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het blijft ene moeilijke keuze, maar even een puntje wat al eerder is genoemd: Denk ook aan de konijnen op je vakantie plek..... Het is een vreselijke ziekte en ik hoop van harte dat je Joepie niet meeneemt naar mijn omgeving..... Door hem mee te nemen verspreid je deze afschuwelijke ziekte. Heb ik in een van de andere topics niet begrepen dat hij bij je vriendin kon blijven? Persoonlijk zou ik toch voor die optie gaan. Niet alleen om verspreiding te voorkomen maar ook voor jouw rust. Hebben jij en je gezin echt vakantie als joepie mee gaat? kun jij echt van je vakantie genieten? En wat als joepie op vakantie bij jullie overlijd? of opnieuw een DA nodig heeft?

Dit is neit aanvallend bedoeld, maar wilde het toch even gezegd hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat ik een prima oplossing heb en we gaan er vanavond gelijk naar kijken wat we kunnen doen.....de vakantie omboeken naar een huisje hier niet ver vandaag dus minder reistijd...uurtje maar ofzo....en in ned voor evt dierenarts en geen vakantieafzegging!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard heb je het risico op besmetting thuis ook, maar daar heerst al myx, anders was Joepie ook niet besmet. Hier in het Noorden bijvoorbeeld, is geen enkele uitbraak bekend, zowel hier op BB niet, als bij verschillende dierenartsen als bij de opvang niet. Je neemt (voor de konijnen in het Noorden dan) toch wel een risico als je een besmet konijn daar dan heen verplaatst. Joepie zal natuurlijk voorop staan bij jou, maar ik zou de kans dat deze verschrikkelijke ziekte zich nóg verder verspreid wel willen beperken. Maar met een klamboe beperk je dat risico inderdaad al.

Edit; Balen............ van de omboeking.......

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar ik vind niet dat ik te ver gegaan ben. Ik heb gewoon mijn eerlijke mening gegeven. Ik kan er wel omheen draaien, maar na mij werd nog een reactie geplaatst van iemand die ook vond dat het 'even gezegd moest worden'. Ik vind dat net zo. Ik kan alleen soms de dingen niet 'liever' verwoorden dan dat ze zijn. Ik persoonlijk vind het helemaal verkeerd om een ziek konijn mee op vakantie te slepen en ik persoonlijk zou mijn konijn boven de 700 euro zetten. Dat vind ik en dat mag ik best zeggen.

Ik zal dit topic links laten liggen, want ik word blijkbaar toch niet serieus genomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in jou omgeving is de myx al aanwezig, de plek waar je heen gaat wellicht niet. de muggen in jouw buurt zullen het myx virus waarschijnlijk al bij zich dragen. Op andere plekken waar nog geen gevallen van myx zijn dragen de vliegen en muggen geen myx zich. gaat er een mug of vlieg op iets zitten wat in aanraking is geweest met Joepie worden de vliegen en muggen daar ook besmet met myx en kunnen die ook weer andere konijnen besmetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooi dat jij dat kan en die mogelijkheid hebt...maar niet voor iedereen is 700 euro peunuts.....

Dat is erg veel geld en dat kan ik niet over de balk gooien!!!

dan heb ik de optie laten inslapen of meenemen.......

inslapen is geen optie als hij het mocht redden......is hij slechter en verbeterd het echt niks houd het op......daar heb ik wel een grens in....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit gevonden over konijnen op de site van licg:

Voor het niet-commercieel verkeer van deze dieren zijn geen algemeen geldende EU-eisen vastgesteld. In veel gevallen is een door de dierenarts afgegeven gezondheidsverklaring voldoende, maar soms moet u rekening houden met specifieke eisen per diersoort. Voor de juiste informatie kan het beste contact worden gezocht met de ambassade van het land van bestemming.

Op de site van petsplace, staat wel weer dat er een gezondheidsverklaring nodig is, het ligt er dus maar net aan of je gecontroleerd gaat worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar ik vind niet dat ik te ver gegaan ben. Ik heb gewoon mijn eerlijke mening gegeven. Ik kan er wel omheen draaien, maar na mij werd nog een reactie geplaatst van iemand die ook vond dat het 'even gezegd moest worden'. Ik vind dat net zo. Ik kan alleen soms de dingen niet 'liever' verwoorden dan dat ze zijn. Ik persoonlijk vind het helemaal verkeerd om een ziek konijn mee op vakantie te slepen en ik persoonlijk zou mijn konijn boven de 700 euro zetten. Dat vind ik en dat mag ik best zeggen.

Ik zal dit topic links laten liggen, want ik word blijkbaar toch niet serieus genomen.

mijn reactie had wel een iets andere lading dan jouw reactie.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooi dat jij dat kan en die mogelijkheid hebt...maar niet voor iedereen is 700 euro peunuts.....

Dat is erg veel geld en dat kan ik niet over de balk gooien!!!

dan heb ik de optie laten inslapen of meenemen.......

inslapen is geen optie als hij het mocht redden......is hij slechter en verbeterd het echt niks houd het op......daar heb ik wel een grens in....

Ik snap je wel hoor. Uiteindelijk ben je ook nog moeder en hoe veel ik ook van mijn dieren houd, uiteindelijk gaan mijn kinderen voor, al zou het me behoorlijk verscheuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me namelijk heel levendig inbeelden dat de douane niet bepaald blij gaat zijn als ze merken dat er een dier met een zeer besmettelijke en gevaarlijke ziekte is meegenomen het land in.

En ik weet ook niet hoe zwaar je de pineut bent als je gepakt wordt... Bij de grens werd achter mij de wagen van de weggeplukt en even later voor me op de snelweg ook eentje. Zelf zijn we ook al gecontroleerd geweest. We zijn EU, maar dat betekent niet dat ze nu geen steekproeven meer doen.

Ik wilde het in ieder geval even meegeven... buiten het feit of het verstandig is om te gaan reizen met een konijn met myx. Voor mij is 700 euro ook een berg geld en snap het dilemma dus heel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

we bellen morgen nog eens met de vakantie om te kijken of we niet iets kunnen regelen....

en ook aankijken hoe het met joep gaat maar.

thx voor je tips.....ik had liever ook echt anders gezien.....ik had hem bij zijn zus willen brengen.......samen gezellig weer terug naar huis...en dan vrolijk een leuk koppel te hebben....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .