Ga naar inhoud

Joepie gaat langzaam vooruit


joepie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wat een verschrikkelijk dilemma! En ik vind dat jullie gelijk hebben! 700 euro is VEEL geld, om dat nou voor niks kwijt te raken...

Ho ho, niet voor niets hè;)

Al kan ik de beslissing om de vakantie door te laten gaan beter begrijpen nu ik weet dat je zoontje autistisch is. Ik weet niet welke vorm en in wat voor mate hij autistisch is, maar ik kan me voorstellen dat het de boel behoorlijk in de war kan schoppen als je de vakantie annuleert en dat je die stress er nu niet bij kunt hebben.

Joepie meenemen naar het vakantieadres lijkt me nog steeds geen goed idee, inderdaad ivm met het besmettingsgevaar. Heb je al contact opgenomen met je DA over eventuele opname daar?

En Nicky, jouw opmerking ging inderdaad wat ver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind het super goed dat je zoveel voor je beestje over hebt en zo hard op zoek bent naar goede oplossingen...maar ik moet tóch even kwijt dat ook ik vind dat je plannen niet echt goed zijn. Autorijden is voor heel veel konijnen een grote ellende. Laat staan een lange trip naar Frankrijk. Een nieuwe omgeving is voor heel veel konijnen ook enorm stressvol. Jij hebt een enorm ziek konijn, die allesbehalve nog meer ellende en stress kan gebruiken. Daarnaast ga je, zelfs al is dat niet je bedoeling, een enorm besmettelijke ziekte verspreiden over een heel groot aantal kilometers. Dat vind ik persoonlijk echt onverantwoord.

Nee, ik heb verder ook geen concrete oplossing voor je situatie, maar voel me toch even genoodzaakt je op de omstandigheden te wijzen, zelfs al ben je er zelf ongetwijfeld ook goed van op de hoogte. Ik hoop voor nu heel hard voor jou en Joepie dat hij binnen nu en een paar dagen ineens met sprongen vooruit gaat, zodat je wat "makkelijker" een keuze kunt maken. Het is heel lastig, dat begrijp ik ook. Misschien kun je dit probleem ook eens met je DA bespreken en kijken of hij nog een briljante optie weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar ik vind niet dat ik te ver gegaan ben. Ik heb gewoon mijn eerlijke mening gegeven. Ik kan er wel omheen draaien, maar na mij werd nog een reactie geplaatst van iemand die ook vond dat het 'even gezegd moest worden'. Ik vind dat net zo. Ik kan alleen soms de dingen niet 'liever' verwoorden dan dat ze zijn. Ik persoonlijk vind het helemaal verkeerd om een ziek konijn mee op vakantie te slepen en ik persoonlijk zou mijn konijn boven de 700 euro zetten. Dat vind ik en dat mag ik best zeggen.

Ik zal dit topic links laten liggen, want ik word blijkbaar toch niet serieus genomen.

Je geef me bijna zin om het zoveelste topic over RESPECT te openen.

Bij ons zeggen ze : "je kan niet iemand anders' portemonnee maken"

Het zou dus fijn zijn als je dat niet deed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je doet wat voor jou gevoel het beste is en als in deze situatie is om Joepie mee te nemen, met alle risicobeperking die je inbouwt, dan wens ik je alle goeds. Wat zou het fijn zijn als we kunnen lezen dat jullie ventje het gehaald heeft in deze rotsituatie. Zo hadden jullie de vakantie niet voorgesteld. Sterkte weer met alles. Je doet wat je kunt. Petje af!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap dat de situatie heel moeilijk is nu. Een oplossing zou ik ook niet gauw weten, maar een konijn met myx mee nemen naar een ander gebied kan behoorlijke consequenties hebben. Ik heb het dan even niet over Joepie, want dat kan ik niet beoordelen, ik ken hem immers niet.

Als je hem mee neemt, dan neem je dus ook myx mee naar dat gebied, het gevolg daarvan kan zijn dat er dus andere konijnen in die omgeving myx gaan krijgen.

Heel veel sterkte met Joepie, ik zal voor hem duimen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat een gedoe nu weer. Arme Joepie. Had al hier en daar wat over Joepie gelezen maar dit is het eerste topic waar ik niet het begin heb gezien maar wel geheel heb gelezen.

Ik hoop zo voor jullie dat Joepie er weer bovenop komt!

Als ik het zo allemaal lees en diep in mijn hart kijk dan denk ik (ook een mama) dat ik ws hetzelfde had gedaan als ik mijn zieke nijn nergens kon achterlaten met alle goede zorgen. Vanuit je zoon gezien is het, mocht Joepie het niet overleven in de vakantie, is hij er wel bij en kan hij het misschien juist wel gemakkelijker een plekje geven. Hij is nu toch ook bij het geheel betrokken of niet dan. Hij weet dat Joepie erg ziek is en neem aan dat je tot een bepaalde hoogte wat voor hem haalbaar is in verwerking besproken is.

Rationeel gezien zeg ik nu met de kennis die ik nu heb. Neem Joepie niet mee betreft de besmetting. Maar wat ik al eerder zei, denk dat ik mijn nijn ook mee zou nemen als er geen andere keus zou zijn.

Ik wens jullie in ieder geval veel sterkte en hoop dat jullie toch nog een beetje van de vakantie kunnen genieten als ik het zo mag noemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar is dat niet heel erg egoistisch? Het gevolg daarvan kan zijn dat er andere konijnen myx gaan krijgen. Ik heb een beetje het idee dat een aantal mensen dat niet helemaal beseffen.

Edit: het staat er rotter dan ik bedoel. Ik wil niet zeggen dat Joepie egoistisch is omdat ze Joepie mee wil nemen.

Ik wilde alleen nog even wijzen op de risico's voor andere konijnen in dit geval.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi!!

tot nu toe vind ik het best oke....hij lijkt wat meer te bewegen....zit niet zo stil op 1 plek...

heb nu net de da gebeld en die moet overleggen wat betreft het geven van injecties, hij krijgt nu duplo injecties maar ze zeiden om de 5 dagen en ik lees en hoor overal om de 2 dus dat wil ik ook zeker en of ik het meekrijg voor op de vakantie!!!!!!

vanmiddag om half 2 kan ik bellen dus ben benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar is dat niet heel erg egoistisch? Het gevolg daarvan kan zijn dat er andere konijnen myx gaan krijgen. Ik heb een beetje het idee dat een aantal mensen dat niet helemaal beseffen.

Edit: het staat er rotter dan ik bedoel. Ik wil niet zeggen dat Joepie egoistisch is omdat ze Joepie mee wil nemen.

Ik wilde alleen nog even wijzen op de risico's voor andere konijnen in dit geval.

Je hebt helemaal gelijk. Maar in noodsituaties handel je wel eens meer naar gevoel dan rationeel. Van die kant dus erg begrijpelijk gezien de situatie dat je een zieke nijn mee wilt nemen. Soms moet je roeien met de riemen die je hebt en dan er het beste van maken.

Ik weet dat het heel gemakkelijk is om een oordeel klaar te hebben (ook naar mijzelf kijkend) tot je zelf in zo'n situatie komt.

Ik denk dat in de situatie van Joepie en mijn reactie erop (neem aan dat je mij er ook mee bedoelde ;)) er heus serieus op de situatie gereageerd word en natuurlijk bewust zijn van de gevolgen! Maar...........een kat in t nauw maakt rare sprongen!

Ook mijn reactie is geen boze hoor :) en snap je verhaal.....voelde mij ook niet aangevallen en had geen boze gevoelens.....

Maar Joepie, hoe is het nu met Joepie????

Hoe staan de plannen er nu voor???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjee, wat een inzet! Het zou voor Joepie natuurlijk super zijn als de vakantie omgeboekt kan worden, maar ik hoop dan wel dat je de kinderen dat goed uit kunt leggen. Die hadden zich er tenslotte ook op verheugd. Maar als je uitlegt dat Joepie te ziek is om mee te gaan en dat je voor je dieren soms dingen af moet zeggen of omboeken dan krijgen ze natuurlijk wel een prachtig stuk opvoeding in dierenliefde mee. Mijn complimenten voor alles wat je voor je hele gezin over hebt. Je hebt zo'n rottijd nu en blijft maar proberen om voor alle gezinsleden het beste eruit te halen! Super!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi om te lezen dat hij toch weer wat positiever reageert dan gisteren. Nu maar hopen dat gisteren de bekende dip was en dat het nu alleen nog maar beter zal gaan. Zal duimen dat je iets kunt regelen ivm je vakantie omboeken.

Joepie en jij zijn beide vechters :cool: je probeert je in alle bochten te wringen in deze rot situatie en ik weet zeker dat dat beloont gaat worden, zou namelijk wel moeten vind ik :mdr: dus joepie :bunny3:! doorvechten lieverd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat heerlijk net, ik heb hem een kambeurt gegeven.....en steeds als ik stopte kwam hij met zijn koppie mijn kant op zo van he.....doorkammen jij.....en hij begon me zelf een klein beetje te likken en daarna ging hij bij zich zelf wat schoonmaak verrichten......en weer lekker 2 takjes wilg op, stukje korst ondergedompeld in water en wat groen!!!

Heb de da gebeld maar ik moet afwachten tot vanmiddag, dan is zij er pas.....over de duplo....en als ik het niet krijg bel ik gewoon een ander....

En omboeken, heb gisteren gebeld en net weer maar dat gaat echt niet lukken. Zo stom ook, want wij hebben doorlopende annuleringsverzekering....en als we bij hun een annuleringsverzekering hadden afgesloten konden we wel weizigen maar omdat we dat niet gedaan hebben omdat we een doorlopende hebben pissen we naast de pot......kan niet uitstaan..en alsnog afsluiten gaat ook niet meer......pffffff

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor de kinderen zou omboeken geen probleem zijn hoor.......we hebben verteld van een zwembad en openhaard dus als dat er is is het prima....welk park zijn ze te klein voor om dat te begrijpen dus dat zou wel goed zitten dan maar mijn man beld ook nog 1 keer maar ze zijn erg stug daar dus ben bang dat het niet lukken gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .