Ga naar inhoud

Joepie gaat langzaam vooruit


joepie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Je moet vragen je de injecties niet zelf kunt geven als je dat durft.

Is beter voor hem dan steeds naar de dierenarts te moeten dat geeft ook veel stress en daar kan een zwak konijn niet zo goed tegen.

Maar nu ga ik mijn mening uit spreken pak niet te hard op maar naar mijn mening ben je alleen maar met je vakantie bezich en niet met je konijn ik lees alleen maar vakantie hier vakantie daar.

Je moet je vankantie vergeten en voor je konijn gaan, je weet dat ze tussen de 14 en de 21 dagen op hun top zitten met deze ziekte en hij zal er waarschijnlijk nog veel erger uit gaan zien hoe erg het ook is om je dier zo te zien je moet door zetten je moet hem waarschijnlijk ook nog gaan dwangvoeren dan nog niet opgeven je meot hem er doorheen slepen als jij het nu op gaat geven omdat je het zop zielig vind dat voelen ze dan gaan ze het zelf ook opgeven je meot de moet niet laten zakken en vooral niet omdat je over 5 dagen op vakantie zou gaan.

Vergeet die stomme vakantie en blijf voor je dier thuis je kunt een konijn met myx niet mee op vakantie nemen je gaat toch geen andere konijnen in gevaar brengen voor zo'n stomme vakantie die je elk jaar weer opnieuw kunt boeken je dier kun je niet nieuw kopen.

Je geeft je kinderen toch ook niet op als ze ernstig ziek zijn je konijn hoort net zo goed in het gezin thuis die moet je ook niet opgeven.

doooooooooooooooooor zetten tot hij echt niet meer kan.

Klinkt misschien hard maar we weten allemaal hoe slopend deze ziekte is en dat sommige toch een kans maken hoe verschrikkelijk ze er ook uit komen te zien daar aan kun je niet zien / zeggen dat ze het niet redden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja ieder zijn mening....niet iedereen kan elk jaar op vakantie en ja ben alleen maar met die vakantie bezig voor JOEP!!! Zodat het ritje klein is, ga geen geld weggooien van die vakantie heb kinderen....trouwens waarom verdedig ik me toch steeds.....ik lees deze mails niet, ik doe wat ik kan,,, klaar!!! Een ziek konijn gaat ook mee naar de da dus dit ritje is een half uur langer......

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja ieder zijn mening....niet iedereen kan elk jaar op vakantie en ja ben alleen maar met die vakantie bezig voor JOEP!!! Zodat het ritje klein is, ga geen geld weggooien van die vakantie heb kinderen....trouwens waarom verdedig ik me toch steeds.....ik lees deze mails niet, ik doe wat ik kan,,, klaar!!! Een ziek konijn gaat ook mee naar de da dus dit ritje is een half uur langer......

Dus met andere worden andermans konijnen intersseren jou niet een konijn met myx is zwaar besmettelijk.

Ik hoop voor jou dat je dan niet bij mij in de buurt op vakantie gaat want als mijn konijnen ziek worden omdat jij je konijn zonodig mee op vakantie moet nemen dan heb je dus wel een probleem met mij.

aangepast door Emilyrose
taalgebruik
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat niet om het ritje, het gaat niet eens om Joep in het geval van deze berichten. Het gaat om het hele grote risico wat je neemt. Om andere konijnen en andere konijnenbezitters die daardoor met dezelfde problemen als jou kunnen komen te zitten.

Een center parks park ligt bijna altijd in bosrijke omgeving met een nabije konijnenpopulatie. Myx is bijzonder besmettelijk en verspreid zich in rap tempo als een olievlek uit. Jouw Joep in zo'n park kan een kickstart zijn voor een hele grote konijnensterfte wild en tam in die regio.

Daar gaan die berichten over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

waar ik woon breda de bossen is het risico net zo....

als ik hem in een kamer heb met een klamboe en citronelle kaarjes doe ik er alles aan dat te voorkomen.....het gaat we wel degelijk om die andere konijnen vandaar afgezet frankrijk...ik doe zo mijn best en dan krijg je dit....hij gaat de auto uit en het huisje in en komt nergens.... geen mug die bij hem komt.....

maar goed is wat jullie willen dat ik joep laat inslapen!!??! is dat wat jullie zeggen!!!??!

afzeggen is geen optie.....ik heb niet om deze situatie gevraagd en nog wat de mug die hier vliegt kan zomaar naar jou vliegen hoor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

waar ik woon breda de bossen is het risico net zo....<BR>als ik hem in een kamer heb met een klamboe en citronelle kaarjes doe ik er alles aan dat te voorkomen.....het gaat we wel degelijk om die andere konijnen vandaar afgezet frankrijk...ik doe zo mijn best en dan krijg je dit....hij gaat de auto uit en het huisje in en komt nergens.... geen mug die bij hem komt.....<BR>maar goed is wat jullie willen dat ik joep laat inslapen!!??! is dat wat jullie zeggen!!!??!<BR>afzeggen is geen optie.....ik heb niet om deze situatie gevraagd en nog wat de mug die hier vliegt kan zomaar naar jou vliegen hoor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik joep ergens anders onderbreng was het wel oke geweest....dan had ie ook andere kunnen besmetten....

wat denk je bij de dierenarts...daar verblijven,....daar komen ook konijnen.....

als er een andere manier was....roept u maar!!! Maar voor mij doe ik alles wat ik kan.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik joep ergens anders onderbreng was het wel oke geweest....dan had ie ook andere kunnen besmetten....

wat denk je bij de dierenarts...daar verblijven,....daar komen ook konijnen.....

als er een andere manier was....roept u maar!!! Maar voor mij doe ik alles wat ik kan.....

Het is helemaal niet oke maar bij een dierenarts word hij echt niet zomaar in een hokje gezet daar zit hij in caratene appart van alle andere dieren.

Je kunt het met een klamboe en citoenella dingen echt niet tegen gaan je moet het dier ook voeren en dan moet die klamboe ook open.

De enigste manier die er is is met Joep binnen blijven en hem intensie blijven verzorgen of vandaag nog inlatenslapen aan jou de keus.

Ik vind het toch wel eng want je woont niet zover van mij vandaan en als je met dat beestje opvakantie gaat god weet waar je de besmetting allemaal achterlaat een mug kan overal doorheen die hou je echt niet zomaar buiten.

Als jij vind dat je er alles aan doet waarom blijf je dan niet thuis voor hem.

Als mijn dieren ziek zijn dan blijf ik thuis dan intresseren mijn kinderen op dat moment even niet die zijn gezond, ik vind mijn dieren dan even belangrijker dan mijn kinderen en vakantie.

Ik heb er ook 3 en als je het goed uitlegt snappen ze dat wel.

En geld weggooien dat doe je ook als je hem opgeeft dan heb je een hoop kosten gemaakt voor niks met daarbij zul je nooit weten of hij het nou wel of niet gered zou hebben.

En als jij je vakantie nou echt zo veel belangrijker vind dan je dier dan kun je hem beter vandaag nog uit zijn lijden verlossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja ieder zijn mening....niet iedereen kan elk jaar op vakantie en ja ben alleen maar met die vakantie bezig voor JOEP!!! Zodat het ritje klein is, ga geen geld weggooien van die vakantie heb kinderen....trouwens waarom verdedig ik me toch steeds.....ik lees deze mails niet, ik doe wat ik kan,,, klaar!!! Een ziek konijn gaat ook mee naar de da dus dit ritje is een half uur langer......

Mijn persoonlijke mening: je vecht zo hard om joepie te redden, hebt zelfs je vakantie aangepast om joepie een hoop onnodige stress te besparen. Wie kan oordelen dat je je vakantie af moet zeggen? Niemand kan in je beurs kijken en weet je persoonlijke situatie en ik denk ook niet dat wij daar het recht toe hebben, mijn mening dan :mdr:. Je doet er alles aan om het risico zo klein mogelijk te houden. De energie die je in het verdedigen van je beslissing moet duwen kun je voor joepie beter gebruiken :yes:, er zullen altijd voor en tegenstanders zijn, ik vind het top hoe jij vecht voor die kleine vent van je, ondanks ups en een hoop downs die je al gezien hebt bij hem.

Jij doet zoveeeeeeel en ik zal de laatste zijn die je veroordeelt voor een beslissing die jij neemt voor je konijntje. Kan me daarnaast ook de bezorgdheid voorstellen van sommige bb -ers en ook heel goed begrijpen omdat niemand met myx te maken wil krijgen maar lieve bb-ers, kom op breng het dan op een andere toon. Ze zal heus wel weten dat er een risico is want ze heeft al diverse zaken geregeld om het risico zo klein mogelijk te maken. Voor hetzelfde geld loopt daar al een wild konijntje met myx, dat weet je toch nooit........lijk mij tenminste

"Joepie" ik zal je topic blijven volgen en hoop dat joepie geheel herstelt, echt!! Laat evt aanvallen je vechtlust niet wegnemen, nogmaals iedereen heeft een mening en kan niet altijd dezelfde zijn :yes: Ik heb bewondering voor je!

aangepast door rabbitmams_miriam
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens :cool:

Mijn persoonlijke mening: je vecht zo hard om joepie te redden, hebt zelfs je vakantie aangepast om joepie een hoop onnodige stress te besparen. Wie kan oordelen dat je je vakantie af moet zeggen? Niemand kan in je beurs kijken en weet je persoonlijke situatie en ik denk ook niet dat wij daar het recht toe hebben, mijn mening dan :mdr:. Je doet er alles aan om het risico zo klein mogelijk te houden. De energie die je in het verdedigen van je beslissing moet duwen kun je voor joepie beter gebruiken :yes:, er zullen altijd voor en tegenstanders zijn, ik vind het top hoe jij vecht voor die kleine vent van je, ondanks ups en een hoop downs die je al gezien hebt bij hem.

Jij doet zoveeeeeeel en ik zal de laatste zijn die je veroordeelt voor een beslissing die jij neemt voor je konijntje. Kan me daarnaast ook de bezorgdheid voorstellen van sommige bb -ers en ook heel goed begrijpen omdat niemand met myx te maken wil krijgen maar lieve bb-ers, kom op breng het dan op een andere toon. Ze zal heus wel weten dat er een risico is want ze heeft al diverse zaken geregeld om het risico zo klein mogelijk te maken. Voor hetzelfde geld loopt daar al een wild konijntje met myx, dat weet je toch nooit........lijk mij tenminste

"Joepie" ik zal je topic blijven volgen en hoop dat joepie geheel herstelt, echt!! Laat evt aanvallen je vechtlust niet wegnemen, nogmaals iedereen heeft een mening en kan niet altijd dezelfde zijn :yes: Ik heb bewondering voor je!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is helemaal niet oke maar bij een dierenarts word hij echt niet zomaar in een hokje gezet daar zit hij in caratene appart van alle andere dieren.

Je kunt het met een klamboe en citoenella dingen echt niet tegen gaan je moet het dier ook voeren en dan moet die klamboe ook open.

De enigste manier die er is is met Joep binnen blijven en hem intensie blijven verzorgen of vandaag nog inlatenslapen aan jou de keus.

Ik vind het toch wel eng want je woont niet zover van mij vandaan en als je met dat beestje opvakantie gaat god weet waar je de besmetting allemaal achterlaat een mug kan overal doorheen die hou je echt niet zomaar buiten.

Als jij vind dat je er alles aan doet waarom blijf je dan niet thuis voor hem.

Als mijn dieren ziek zijn dan blijf ik thuis dan intresseren mijn kinderen op dat moment even niet die zijn gezond, ik vind mijn dieren dan even belangrijker dan mijn kinderen en vakantie.

Ik heb er ook 3 en als je het goed uitlegt snappen ze dat wel.

En geld weggooien dat doe je ook als je hem opgeeft dan heb je een hoop kosten gemaakt voor niks met daarbij zul je nooit weten of hij het nou wel of niet gered zou hebben.

En als jij je vakantie nou echt zo veel belangrijker vind dan je dier dan kun je hem beter vandaag nog uit zijn lijden verlossen.

Met alle respect `tamara29` heb je wel gelezen wat je getypt hebt?? Ik zou me als moeder schamen..........

En als oplossing dan maar laten inslapen, ga hier ook verder helemaar niet meer op in, sorry hoor.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Joepie, wat heb je het getroffen met je mensen! In deze ellendige tijd van jouw ziekte passen zij hun vakantie voor jou aan, nemen alle voorzorgsmaatregelen om besmetting van konijnen elders te voorkomen en doen hun uiterste best om jou erdoor te slepen en een lang leven met je te hebben. Gefeliciteerd met je gezin! Blijf vooral vechten voor je gezondheid, knul.

@Joepie: wat moet het kl*ten (sorry voor het taalgebruik) zijn om het gevoel te krijgen dat je je moet verdedigen. Misschien dat de mensen die het hardst oordelen over je besluit zelf geen kinderen hebben en hun dieren daarom op de eerste plaats zetten, maar als je zover bent dat dieren vóór mensen gaan dan is het tijd om achter je oren te krabben, naar mijn mening. Genieten jullie maar van de welverdiende vakantie en hopelijk wordt het een beetje lekker weer. Dat alle voorzorgsmaatregelen voor besmetting door jullie genomen worden ben ik van overtuigd. Jullie verdienen zo dat Joepie helemaal beter wordt!!! Sterkte maar weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ pluis04

Als ik het goed begrepen heb, was Joep ook netjes ingeënt.

Ik begrijp alleen niet helemaal, waarom mensen als Nicky_the en tamara29 zo worden aangevallen, terwijl zij slechts hun EIGEN MENING geven. Mijn moeder heeft mij vroeger geleerd, dat als je "ik vind..." zegt, andere mensen niet het recht hebben jou aan te vallen. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening en op een forum horen mensen hun eigen mening te mogen geven.

Ik begrijp Joepie, maar zou het persoonlijk ook anders aanpakken. Voor mij zou het konijn op dit moment het belangrijkst zijn en niet mijn kinderen, geld of vakantie. Ik persoonlijk zou mijn besmettelijke konijn niet mee op reis nemen, omdat ik niet zou willen, dat andere mensen mijn zorgen en verdriet mee moeten maken, omdat ik de ziekte verspreid heb door Nederland.

Maar tegelijk heb ik alle respect voor Joepie, dat zij zoveel doet voor haar lieveling. Zij wil hem niet kwijtraken en denkt zoveel mogelijk overal over na. Het is super, dat de vakantie omgeboekt kon worden van Frankrijk naar Nederland (daar hebben jullie ook veel moeite voor gedaan), dat scheelt veel reistijd, je hebt nederlandse dierenartsen in de buurt en brengt een ziek konijn niet over de grens. Genoeg mensen zouden hun konijn allang in hebben laten slapen, maar jij niet. Jij en Joepie vechten en daar heb ik veel respect voor.

Ik wil jou en Joepie dus heel veel sterkte wensen en naast de vele BB'ers, die al voor jullie duimen, hebben jullie er hier in Maassluis dus nog een duimer bij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

mischien ligt het aan mij maar ik vind dit topic nu meer aanvallend gaan worden op elkaar.

het topic was toch bedoelt om Joep door deze ziekten heen te helpen.

laten we gewoon allemaal duimen dat Joep snel weer beter is dat is toch het belangrijkste van alles.

Joep ik wens je heel veel beterschap en ik hoop dat je nog lang bij je baasjes mag blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .