Ga naar inhoud

Joepie gaat langzaam vooruit


joepie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Je hebt helemaal gelijk. Maar in noodsituaties handel je wel eens meer naar gevoel dan rationeel. Van die kant dus erg begrijpelijk gezien de situatie dat je een zieke nijn mee wilt nemen. Soms moet je roeien met de riemen die je hebt en dan er het beste van maken.Ik weet dat het heel gemakkelijk is om een oordeel klaar te hebben (ook naar mijzelf kijkend) tot je zelf in zo'n situatie komt.Ik denk dat in de situatie van Joepie en mijn reactie erop (neem aan dat je mij er ook mee bedoelde ;)) er heus serieus op de situatie gereageerd word en natuurlijk bewust zijn van de gevolgen! Maar...........een kat in t nauw maakt rare sprongen!Ook mijn reactie is geen boze hoor :) en snap je verhaal.....voelde mij ook niet aangevallen en had geen boze gevoelens.....Maar Joepie, hoe is het nu met Joepie????Hoe staan de plannen er nu voor???

Mijn reactie was ook niet als oordeel of verwijt bedoelt. Ik zit (god zij dank) zelf niet in zo'n situatie en kan dus ook niet weten wat ik in dit geval zou doen. Ik kan me ook goed voorstellen dat mensen in zo'n geval een konijn mee willen nemen, maar omdat je dan vanuit emotie reageert denk je vaak niet aan de gevolgen voor de omgeving. Aangezien er een kans is dat andere konijnen myx kunnen krijgen als Joepie meegaat, vond ik het wel belangrijk om dit nog even aan te geven.

@Joepie: goed om te lezen dat Joepie zo blijft vechten. Als je hem meeneemt zorg dan dat de kans op besmetting voor de konijnen in die omgeving zo klein mogelijk is. Ik las dat je daar ook echt wel over nadenkt. Heel veel sterkte met hem, ik zal blijven duimen voor jullie.Het feit dat hij nu nog zo reageert stemt mij steeds hoopvoller dat jullie het samen gaan redden.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

ben blij te lezen dat het iets beter gaat met joepie.

ik ben een weekend weggeweest maar ik heb vaak aan joepie gedacht

hoe het met hem zou zijn.

ik schrok van de foto arm beest

ik heb bewondering voor je hoe jij je eigen inzet voor joepie

en hoop dat jou inzet beloond word en hij er bovenop komt

we blijven hier duimen en meelezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ook de kooi besteld......kan altijd terug dondeerdag mocht het niet meer nodig zijn maar ga er van uit dat ie lekker meegaat....

kooi kan aan voorkant open dus met doek erover heen heeft hij daar in zijn ren een mooie schuiplaats!!

fleecedekens had ik al gehaald bij de ikea. die blauwe van 1,29 ofzo!!!

Ik neem de laptop mee dus hou jullie ook vanuit daar op de hoogte..........!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

mischien een idee om van die zakjes ( recovery van supreme science ) mee te nemen je kan die halen bij de dierenarts.

en ook een spuitje daar voor.

en nog wat extra dingen om hem lekker warm te houden mocht het nodig zijn een kruikje of zo.

kijk van te voren ook of je zeker genoeg pijnstiller heb zodat je hat kan halen.

en een telefoonnummer mee nemen van je dierenarts dat je bij vragen altijd kan bellen want ik weet eigenlijk niet in Frankrijk hoe daar de dierenartsen zijn en vaak ook moeilijk uit te leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook voldoende recovery meenemen (volgens mij heb ik van Oxbow, maar ik kan het niet nakijken want mijn konijn zit nu bij mijn ouders), maar van gewone ss-biks schijn je ook een papje te kunnen maken (in geval van nood). Wel iets meenemen zodat je het goed kan fijnmalen! En anders (voor de smaak) een klein beetje Olvarit wortel erdoor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen Kodi op het laatst slecht in de kiesjes zat pureerde ik zijn SS Biks Mature in de blender met wat lauwwarm water.

De hoeveelheid water bepaal je tijdens het pureren zelf, gewoon extra water toevoegen als het naar je zin nog te dik is.

Let er wel op dat dit voer sneller 'overstuur' (= niet eetbaar) is als natuurlijk gewone biks.

Door het lauwwarme water gaat het voer sterker ruiken, dus misschien krijgt Joep daar weer wat meer eetlust van.

Maak je gewoon iedere keer kleine porties.

Enne Catelootje: Oxbow dwangvoer is critical care....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn reactie was ook niet als oordeel of verwijt bedoelt. Ik zit (god zij dank) zelf niet in zo'n situatie en kan dus ook niet weten wat ik in dit geval zou doen. Ik kan me ook goed voorstellen dat mensen in zo'n geval een konijn mee willen nemen, maar omdat je dan vanuit emotie reageert denk je vaak niet aan de gevolgen voor de omgeving. Aangezien er een kans is dat andere konijnen myx kunnen krijgen als Joepie meegaat, vond ik het wel belangrijk om dit nog even aan te geven.

@Joepie: goed om te lezen dat Joepie zo blijft vechten. Als je hem meeneemt zorg dan dat de kans op besmetting voor de konijnen in die omgeving zo klein mogelijk is. Ik las dat je daar ook echt wel over nadenkt. Heel veel sterkte met hem, ik zal blijven duimen voor jullie.Het feit dat hij nu nog zo reageert stemt mij steeds hoopvoller dat jullie het samen gaan redden.

Snap ik en je hebt gelijk hoor :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wilhelminapark zegt ook omd e dag duplocilline....en 2 keer baytril en ook 2 keer pijnstlilling......daar ga ik dus zorg voor dragen dat hij dat gaat krijgen...! Vind zo erg dat ze me dat niet gelij zo gegeven hebben en je zelf er zo achter aan moet!!

Goed dat je je zelf zo informeert en erachter aan kunt gaan. Zo zoek ik eerst info op voordat ik naar de dierenarts ga zodat ik op alles voorbereid ben wat mogelijk is dan. Vaak heb je zelf bij klachten al wat idee-en wat het kan zijn en die info zit dan in mijn hoofd en vraag ze de oren van hun hoofd hihi.

En nu je antwoord hebt uit Utrecht, en die zijn zeer kundig heb ik begrepen, heb je in ieder geval de gegevens die je nodig hebt en kun je gericht aangeven wat je wilt. Van wie heeft joepie :bunny4: de vechtlust toch? Jullie geven beiden niet op :cool: ben blij dat je de laptop meeneemt want volg je hele topic over joepie en zo kunnen we een beetje op de hoogte blijven hoe het gaat :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst sterkte met de vreselijke situatie wat een toestand. Echt onvoorstelbaar zwaar lijkt me dat. Ook met al die medicatie die je moet toedienen.

Ik begrijp heel goed dat je Joep graag bij je hebt op vakantie, maar ben het wel met emilyrose eens dat je, je heel goed bewust moet zijn van de kans dat je daardoor heel grote kans hebt dat je de myx daardoor in je vakantiegebied ontsteekt met alle gevolgen van dien. Ik weet niet precies waar je naar toe gaat en of daar toevallig al Myx heerst maar je neemt er ee ngroot risico mee naar andere mensen toe.

Dat zeg ik niet als commentaar of kritiek op je, zeker niet. Maar wel om je de hele grote gevaren daarvan aan te stippen. Je zit nu zelf met de verschrikkelijke gevolgen van een konijn met myx en je wil tot de max gaan om hem er boven op te helpen maar je loopt wel het kans dat met hem mee op vakantie nemen nog veel meer mensen ook in die situatie gaan komen.

Is er echt niemand in je omgeving die de zorg voor Joep op zich kan nemen iemand die bij voorkeur zelf geen konijnen heeft maar wel affectie met dieren of die dat kan opbrengen? Je zult daar vast zelf al vaak over nagedacht hebben.

Ik schrik een beetje van het idee dat er bij wijze van spreken op een camping een paar straten verder dan waar ik woon een myx konijn zou mee komen met een vakantiegezin en dat uiteindelijk mede daardoor in mij nbuurt myx zou kunnen uitbreken.

Wel wil ik je een heel groot hart onder de riem steken en een vituele sterkte knuffel geven. En draaien de duimen hier al dagen voor Joepie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

waar is die lijst dat ik kan zien waar myx is uitgebroken!!!?

en straks weer da....

krijgt joep weer een duplo injectie!

en dan do ook weer, dus om de 3 dagen ipv 5!

en dan als ik haar goed begreep mag ik het meenemen!

voor op de vakantie....

we doen zoveeel ik hoop echt dat hij het overleefd en we dit allemaal niet voor niks den zeg!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker omdat CP (tenminste die hier in de buurt) allemaal in een bosrijk gebied liggen of in ieder geval

het park zelf bosachtig is.

@Johanna ik denk dat iedereen hier ergens wel begrijpt waarom de TS haar konijn mee neemt op vakantie. Het heeft echter niets te maken met ver gaan voor je dieren maar meer in hoeverre je het risico wilt nemen dat andere mensen door die beslissing ook zo ver moeten gaan bij hun konijn.

Mijn post was meer bedoeld om het grote risico nog eens aan te snijden. De situatie met joepie gun je gewoon niemand en de situatie kan ik alleen omschrijven met horen die ik niet gepast vind op een openbaar forum waar ook jeugdige lezers rondneuzen. En zeker de voor de boeg staande vakantie maakt het er alleen nog maar erger door. Ik zou niet graag in de schoenen van TS staan in deze situatie.

Iedereen zal er zijn eigen keuze in maken hoe en met name wat zijn of haar voorkeur heeft om te doen ik denk alleen dat het wel belangrijk is in de afweging mee te nemen wat mogelijke gevolgen van zo'n keuze zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .