Ga naar inhoud

Joepie gaat langzaam vooruit


joepie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Helaas kunnen konijnen ook ziek worden als ze wel geënt zijn, alleen hebben ze dan meer kans op herstel. Een konijn dat niet geënt is zal vrijwel zeker overlijden. Bij Joepie is er dus een kans dat hij het wel overleeft.

Bovendien kunnen konijnen ook ziek worden van de enting zelf. Mijn konijn Luna heeft ook een reactie gehad op de enting. Ontstoken/vieze ogen, ooglid opgezet. Gelukkig was het allemaal niet ernstig en was ze snel weer opgeknapt, maar een konijn kan dus wel ziek worden. Met name als de weerstand iets minder is tijdens het enten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, pokken bij mensen is ook heel lang dodelijk geweest en als nu deze ziekte verspreid zou worden zijn de gevolgen niet te overzien... Ook na enting kunnen mensen nog pokken krijgen, maar is het verloop milder en de gevolgen minder heftig. Vandaar de enting die mensen vroeg ook kregen.

Myxomatose is een een pokkensoort (varicella) welke specifiek gemaakt is voor het bestrijden van konijnen, en helaas is ook hier weer eens de mens doorgeschoten in het proberen te beheersen van de natuur...

Hopelijk wordt er ooit nog eens voldoende geld uitgegeven aan het onderzoek naar een goede bescherming voor konijnen tegen myx, maar waarschijnlijk zit dat er niet in en moeten we het voorlopig doen met de tot nu toe verkrijgbare entstoffen die blijkbaar nog onvoldoende algehele bescherming bieden :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

@beestenbende: mensen worden niet aangevallen op hun mening, maar op de wijze waarop ze die verkondigen, namelijk met een nogal veroordelende ondertoon en schijnbaar zonder empathie voor TS...

Als ik me in de situatie van TS verplaats (geplande, al betaalde vakantie, 2 kleine kinderen die zich daarop verheugen en dan onverwacht doodziek konijn waarvan je niet weet hoe de uitkomst zal zijn en waarvoor je alles moet beslissen) dan weet ik ook niet wat ik zou doen... Het is een dilemma waarover, naar mijn mening,geen oordeel kunt hebben zonder er middenin gezeten te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap überhaupt niet dat de discussie nog gevoerd wordt. Dat er mensen zijn die de vakantie afgezegt hadden voor hun konijn(en), is inmiddels duidelijk. Dat dat voor Joepie geen optie is, ook. En ik hoop toch dat niemand hier durft te zeggen dat zij haar best niet doet. Het risico van het verplaatsen van een konijn met myxomatose is inmiddels duidelijk (hoop ik?) voor Joepie en wat zij daar nu mee doet is aan haar, er bestaan niet echt wetten die voorschrijven dat een konijn met myx niet op vakantie mag ofzo.

Ik had het, zoals ik er nu naar kijk, ook anders aangepakt maar het is toch niet onze keuze? Je mag zeker je mening geven, maar dan is één keer genoeg, je hoeft het niet tien keer te zeggen.. En helemaal niet op zo'n grove manier..

dan ga je gelijk twijfelen waarom je ze dan nog laat inenten.

ik dacht echt als je ze liet inenten dat ze dan niet ziek zou worden maar toch wel.

en mij konijnen zittten nog buiten ook.

Zoals Niek al zei, een konijn dat gevaccineerd is heeft nog enige kans op overleven. Een konijn dat niet ingeënt is, helaas niet.. Nauwelijks dan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst een stukje als forumlid:

Het is een afweging die ieder voor zichzelf zal moeten maken en die ieder zal maken op zijn eigen manier. Het enige wat "we" kunnen doen is eventuele voors en tegens aan het licht brengen of verduidelijken.

De keuze is dan aan de persoon zelf.

In mijn geval ging het niet over Joep. Dat hij de zorg krijgt die hij verdient was me al de hele tijd duidelijk. Mij ging het om het eventuele gevaar in een andere regio myx te verspreiden met alle gevolgen van dien. Bij jullie thuis heerst Myx anders had Joepie het niet opgelopen, dus verspreiding daar is een ander verhaal dan op vakantie.

Vandaar in mijn eerste post ook de vraag waar je heen ging en of daar misschien al Myx was. Als dat niet zo is neem je hoe dan ook een gigantisch risico niet voor Joep maar voor de konijnen daar in de buurt. Je neemt dan bewust het risico dat mensen in de zelfde situatie geraken als waar je zelf in zit. Of dat gebeurt en als het gebeurt of dat anders ook niet uiteindelijk zou zijn gekomen is koffiedik kijken. Helaas heeft niemand van ons een werkende kristallen bol om dat soort dingen te voorspellen.

Joepie in laten slapen is natuurlijk volslagen onzin op dit moment, en aangezien de moeite die je al gestopt het in het omboeken van een vakantie heb je ook al veel gedaan om het zo goed mogelijk allemaal in te passen. Je heb nagedacht over zaken als een klamboe etc om iig de muggen op afstand te houden dus je bent er mee bezig.

Is er geen mogelijkheid om een ander vertrouwd persoon voor joepie te kunnen laten zorgen? Die bij je aan huis kan komen, dan blijft hij in zijn eigen vertrouwde omgeving wat stress zo minimaal mogelijk houd. (hoewel er ook iets te zeggen is van vertrouwde verzorgers) De pest is dan wel vaak dat mensen met konijnen het risico niet durven te nemen dus je eigenlijk iemand moet vinden die zelf geen konijnen heeft maar wel voor de volle 100% voor het konijn wil gaan.

Zoals ik al aangaf zou ik niet graag in je schoenen staan. Eigenlijk heeft elke keuze een paar heel grote nadelen en niemand behalve jij kan daar de keuze in maken die voor jou op dat moment goed voelt.

Mensen zijn hier soms wat erg fel uit de hoek gekomen en dat zal denk ik voor een stuk gekomen zijn omdat die mensen zich niet begrepen voelde of het gevoel hadden dat het risico en de vreselijke eventuele gevolgen niet helemaal duidelijk waren. Niet zozeer aanvallend naar jou als persoon of bekritiserend over jou als "baasje" van joepie maar meer uit bezorgdheid voor de konijnen in de buurt van je vakantiebestemming.

En dan vervolgens een stukje als Moderator:

Ik denk dat in dit topic alle voors en tegens nu duidelijk gemaakt zijn. Het lijkt mij niet nodig om nog langer op gevaren te wijzen. Of de TS aan te vallen op haar keuzes.

Ik hoop dat dit topic nu weer over Joepie kan en mag gaan en hopelijk dat dit topic zal eindigen met het berichtje dat Joepie weer helemaal hersteld is van deze ziekte.

Joep kerel zet hem op!

aangepast door Saf
Met zoveel taalfouten word ik anders misschien niet serieus genomen :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil haar ook niet aanvallen of zo begrijp me niet verkeerd.

Je bent zo goed met Joepie bezich en dan vind ik het jammer dat je het haast opgeeft vanwegen een vakantie.

En inderdaad ik weet niet hoe de situatie is enz.. bij de TS maar je weet als je een konijn of ander dier aanschaft dat er risico's zijn dat ze ziek worden en ja meestal is dat op momenten dat het eigenlijk helemaal niet uit komt.

Verder heb ik ook gereageerd uit gevoel ik heb hier 14 konijnen waarvan momenteel 4 hobby konijnen voor de show en wil men dieren niet verliezen omdat anderen onvoorzichtig met besmetting omgaan.

Ik hoop ook zo dat je Joepie niet gaat opgeven omdat hij er zo slecht uitziet dat weet je dat is je al verteld.

Natuurlijk is het erg je dier zo te zien maar geef a.u.b. niet op Joepie maakt kans om dit te overleven dat is 50 50.

We blijven hiet duimen hoor voor Joepie tot hij beter is.

Kop op zet door voor allebij jullie kunnen het zeker weten doe ik dat natuurlijk niet maar wil het wel zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou zo mooi zijn als er vanuit het forum een praktische oplossing zou rollen voor TS en Joepie gedurende de broodnodige vakantie. Een kundig, toegewijd persoon die bij hen thuis langs komt of de gouden tip voor een betaalbaar, liefdevol (medisch?) logeeradres. Wie o wie heeft iets te bieden?

Dan heeft TS meer keuzes dan nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

WAUW wat zijn jullie lief!!!!

De duplo injectie zit erin......

En zijn koppie vond ze onrustiger, zijn oren juist rustiger en ze zag op zijn oren wat kleine mini korstjes.....deze week is kritiek zei ze.....vele hadden het al opgegeven....als we deze week doorkomen worden de kansen echt groter alhoewel het nog een hele poos zal duren hij weer e oude is...!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klinkt (voor zo ver dat kan met myx) toch nog niet eens zo heel slecht.

Dat Joepie een vechter is heeft hij al bewezen, ik blijf duimen dat hij dit gevecht gaat winnen.

Je mag erg trots op hem zijn. Hij is waarschijnlijk ook trots op de liefde en verzorging die hij van jullie krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je je al eens laten inenten tegen griep? En dan griep gekregen? Dan ben je veel zieker dan normaal.

Inentingen zijn niet 100% doeltreffend.

Wij zitten momenteel met een groot vlooienprobleem, krijgen van de DA nog maar eens Frontline en dan zegt een andere DA dat er zoveel klachten zijn dat FL niet meer helpt.

Het ellendige van veel ziektes en ongedierte is dat op den duur alles resistent wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind ook dat Tamara erg ver gaat.....en daarbij iemand die nog geen regel kan schrijven zonder taalfouten nemen we niet echt serieus....

Onder de beugel zo een reactie, en dan klagen over andermans reacties. Ik ken genoeg mensen met zware dyslexie die gewoon aan de universiteit studeren en die wel serieus te nemen zijn.

Heel veel succes Joepie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder de beugel zo een reactie, en dan klagen over andermans reacties. Ik ken genoeg mensen met zware dyslexie die gewoon aan de universiteit studeren en die wel serieus te nemen zijn.

Heel veel succes Joepie!

Catelootje, "zo een reactie' is een zinsbouw fout :P.

Geintje, ik was het van de opmerking over de taalfouten, sorry hiervoor, kwam er een beetje lomp uit.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik me vaak stoor aan alle taalfouten op forums in het algemeen hoor, en ik schrok een beetje van de wat onaardig over komende reactie van tamara, en deze combinatie zorgde voor mijn reactie op de taalfouten. Bij deze mijn excuses, we willen allemaal het beste voor alle konijnen en voor Joepie in het bijzonder!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hwhahaha mijn man zit nu samen met Joep te eten.....worteltje...zonnebloemblad, druivenblad, basilicum, andijvie, komkommer, paprika.....en ga zo maar door.....ben er blij mee want heel veel heeft joep niet op vandaag.

Het geeft me moed dat we al 12 dagen op weg zijn.......zou het zooo stoer vinden als we het redden!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .