Ga naar inhoud

max zn darmpjes doen niet zo veel...


wupsie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 310
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

okeej ik heb op verschillende sites gekeken voor de metacam en vind ook veel dat het 1 keer per 24 uur moet (oa medirabbit) aangezien mijn da dit ook zegt vindt ik het eng om hem zomaar nog een keer een dosis te geven, het is geen suikerwater en in de bijsluiter stat da je snel overdoseert. Daarnaast lijkt max nu geen pijn te hebben, dus geef ik hem nu zowieso nog geen extra dosis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zult zelf wel merken als je konijn pijn heeft en dan kun je alsnog bijgeven. Maar het wordt door veel dierenartsen verkeerd voorgeschreven. Bij katten/honden is het inderdaad zo dat metacam 1 keer per 24 uur gegeven moet worden. Maar konijnen hebben een andere stofwisseling waardoor ze het 1 keer per 12 uur nodig hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt, dat is ook zeker eng. Moet je ook zeker niet doen.

Het is alleen vervelend dat de ene dierenarts 1 keer per 24 uur zegt en de ander 1 keer per 12 uur, dan weet je nog niet wat je moet doen en hou het je het op safe met het risico dat hij misschien pijn heeft, maar geen overdosering.

Als hij het goed doet op 1 keer per 24 uur zou ik het ook zo laten. Als hij stil in een hoekje gaat zitten en knarsen dat weet je genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja actief issie niet maar mini nu ook niet. heb net wat andijvie gebracht en daar heeft hij ook weer 2 of 3 blaadjes van op. ik al dus vaker kleine beetjes aan bieden. voor als ik strax wegga weer een tak van de wilg geven, die gaat wat langer mee en wordt ook niet slap:p heb alleen het idee dat hij neit echt drink. geef hem straks met de ciseral ook maar een spuitje water. stress van de siceral heeftie dan toch al

Link naar reactie
Delen op andere sites

ow nou ben ik het water vergeten haha. Ik weet nie of hij komkommer lust zal zo een ophalen. Die ik had liggen ziet er niet echt lekker meer uit. De gedroogde weegbree vindtie ook lekker. Maar hij kan gewoon echt maar kleine beetjes eten. Zal straks de da wel bellen wat hij er van zegt. Wil eigenlijk niet weer gelijk met hem heen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

laxatract is lactulose toch? die had ik de eerste keer bij gijs toen hij een verstopping in zn darmen had. delaatste keer had hij een bal haren in zn maag en daar werkte de laxatract niet vertelde de DA. Nog steeds eet hij af en toe een klein beetje :) alleen drinken nog steeds niet. Heb de komkommer eprobeerd maar daar moet hij echt niks van hebben. heb netde ren schoon gemaakt en hij heeft weer een aantal keuteltjes neer gelegd (nu het schoon was kan ik het zien en mini zat in de bak hooi te eten)

ik heb ook het speeltje gekocht wat hij bij Kim ook had. een diabolo speeltje met een belletje, daar gooide hij ook gelijk een keer mee. mini vond hem ook leuk:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, ja die diabolo is geweldig volgens Max. Daar kan hij ook behoorlijk hard mee gooien... Ik kan het weten, kreeg hem een keer tegen mijn hoofd aan.... Hij gooide hem hier ook regelmatig uit het hok of legde hem in zijn voerbak, maar als ik dan voer in zijn bak deed, dan gooide hij hem er weer uit (want dan ligt ie in de weg natuurlijk).

Super dat hij nu vaker kleine beetjes eet, alles is meegenomen natuurlijk.

Hier dronk hij ook nooit veel en hij kreeg hier ook niet zoveel groenten als hij nu bij jullie krijgt (hihi), dus kan best zijn dat hij niet veel water meer nodig heeft..

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo enthausiast is hij nog niet met het speeltje en over het eten ook nog niet. als hij morgen ook nog zo is toch maar weer ff laten checken voor we het paasweekend in gaan. Dan weet je nooit bij welke DA je terecht komt. net weer ciseral gegeven en gelijk zn brokjes. die heeft hij voor de helft op toen ging hij weer liggen en piepte een keer. De siceral zal wel zijn gaan werken :s straks nog maar een keer zn brokjes aanbieden, misschien eeet hij dan de rest op. hij begint het wel zat te worden die spuiten in zn bekkie haha. ik heb frank zn hulp alweer nodig anders blijft hij niet zitten. heb hem nu ook weer 5 ml water erbij gegeven met de spuit. 1 spuit of 2 spuiten in je mond maakt dan ook niet meer uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag iegenlijk het zelfde als gister. Vanacht om een uur of 5 gaat hij achter mini aan rennen (Zeer fijn, wij gelijk weer wakker) en nu is hij weer rustig en heeft maar een klein beetje gegeten. Zonet de DA gebeld en ik ga om 10 voor 2 weer met hem naar de DA. Hij had gezegd dat het na een dag of 3 wel weer goed moest zijn, maar we zijn nu op dag 4 en het is nog niet goed. nu beginnen zn keuteltjes trouwens wel ietsje kleiner te worden, zijn nu ongeveer net zo groot als die van mini (wel lastiger te herkennen nu) en ze zijn erg hard en droog, dus mijn vermoeden dat hij slecht drinkt lijkt ook wel te kloppen.

hebben julie ideen dat ik het drinken voor hem aantrekkelijker maak? maar dan ook weer niet zo dat mini het voor zn neus in pikt als ik er niet ben :P (probeerd ze namelijk ook met het voer. voer ze apart en pak het bakje weg als hij niks meer wil en bied hem dit later nog een keer aan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .