Ga naar inhoud

max zn darmpjes doen niet zo veel...


wupsie

Aanbevolen berichten

:party::bounce::yipi::goed: hij heeft heerlijk van de wilg gegeten en ook weer een paar keutels neergelegd!!!! :D (tenminste ze lagen waar hij zat en ze waren warm:p) ook heeft hij een beetje hooi gegeten :)

het lijkt net of hij echt gigatische honger heeft. hij trekt echt als een gek aan de tak en het hooi

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 310
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hier in het hok ging hij ook altijd op de kale plaat liggen. Dan gooide hij de bodembedekking aan de kant en ging ie op de kale plaat liggen.... Gek beestje eigenlijk hè. Maar wel een lieverd.

hij is ontzettend lief!!!! (en lekker zacht :P beetje jammer dat je je mond vol met haar hebt zitten als jem wil knuffelen:p)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeej!! Super dat hij weer wat keutels neer heeft gelegd en dat hij dol is op de wilgentak.

Wilgentak is ook goed voor hem :)

Of het moet zijn dat je 1 van de dierenartsen bent die ik heb gehad, dan mag je niet meer dan 1 klein takje per dag geven, want anders krijgt het konijn teveel vezels binnen...

Zucht, vezels moeten ze juist veel krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat zei de dierenarts echt. Dat was met Fibi bijna 2 jaar geleden. Het enige dat Fibi nog at was wilgentak, dus ik gaf dat zoveel ze wilde hebben. Maar toen ik dat tegen de dierenarts zei, kreeg ik commentaar dat ik maar een klein stukje mocht geven, want anders kreeg ze teveel vezels binnen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

denk het. net weer nieuwe kleine takjes met beginnende blaadjes neer gelegd. hij was ook weer aan het dikke takje begonnen en ging ook enthausiast aan de kleine takjes beginnen. Hoop dat de metacam echt goed lijft werken zodat hij niet meer stopt met eten.

De da belde net. ciseral naar 3 keer per dag en metacam 1 keer per dag. ga hier op bb even kijken hoevaak anderen het geven en pas het daar maar op aan. wil hem niet weer pijn laten lijden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me vaag een topic van Amatjuh herinneren.. Wacht even..

edit;

http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/34375-bijsluiter-s.html / http://www.bunnybunch.nl/community/algemene-vragen/34897-klachtenbrief-de-da.html

Ik twijfel alleen, in de 'boze brief' schrijft ze over metaclopride (?? weet niet of ik dat zo uit mijn hoofd goed spel) en in het bijsluitertopic, vraagt ze naar Metacam..

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

er blijven wat keutels komen. Raar gevormd en met veel haren!. net ss brokjes gegeven. heeft hij 2 van op en ging toen weer over op het hooi. nou ja als hij maar iets eet en hooi is nog beter voor zn darmpjes dan de brokken. hij ligt nog wel veel languit. net of hij moe is ofzo. steeds klein beetje eten en weer liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hij veel ligt is ook niet zo raar natuurlijk. Darmproblemen doen verschrikkelijk veel pijn. Dat hij hooi eet is echt super goed nieuws. Kom op Max, ga zo door, je kan het.

Enne Mini niet zo gemeen tegen je vent doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat krijgt hij ook veel maar wilde hij gister ook niet meer hebben.en als ik gewoon wat neerleg eet mini het op. ik bied hem bijna alles aan wat ik in huis heb:p als hij maar eet. net waren het ss brokjes en hij heeft gegeten!!! niet alles op maar toch wat! toen ik hem vanacht zijn siceral gaf dacht ik ook wat te voelen bij zn maagje. dit zou dan ook kunnen verklaren waarom hij steeds maar kleine beetjes eet. maar net volede ik het weer niet meer maar hij had nu ook net gegeten en zn buikje voelde nu ook voller. laat het nog wel checken bij de DA. toen gijs hier last van had moest hij ook haarbalpasta om het uit de maag te krijgen. aan de ene kant hoop ik dat dit het is, dan hebben we tenminste een oorzaak maar aan de andere kant... bij gijs heeft het toen ook een dikke week geduurt en die pasta is echt vies! het stinkt, heeft een vies bruin kleurtje en volgens mij vond gijs het ook niet echt lekker :P

maar ik ben inmiddels dus wel fan van metacam!! dit helpt hem tot nu toe echt goed! beter dan de carprofen drops. begin er weer vertrouwen in te krijgen dat het goed gaat komen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me vaag een topic van Amatjuh herinneren.. Wacht even..

edit;

http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/34375-bijsluiter-s.html / http://www.bunnybunch.nl/community/algemene-vragen/34897-klachtenbrief-de-da.html

Ik twijfel alleen, in de 'boze brief' schrijft ze over metaclopride (?? weet niet of ik dat zo uit mijn hoofd goed spel) en in het bijsluitertopic, vraagt ze naar Metacam..

Metoclopramide is primperid, dus voor de darmen, moet 3-4 keer per dag gegeven worden.

Metacam moet je iedere 12 uur geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .