Ga naar inhoud

max zn darmpjes doen niet zo veel...


wupsie

Aanbevolen berichten

gisteren max opgehaald bij Kim (kaatje-kim) zodat Mini weer een nieuwe vriend heeft.

Vandaag viel het mij op dat max niet enthausiast at en niet veel at en dat hij veel languit ligt en ik hem hem meerder malen horen knarsetanden. daarnaast zit hij ook flink in de verharing.

Nadat ik contact heb gehad met Kim (omdat zij hem beter kent en ik niet weet wat normaal gedrag voor hem is) heb ik besloten om vanavond met hem naar de dierenarts te gaan.

hij bevestigde mijn vermoeden: Zijn darmpjes doen het niet echt goed. (DA zei: liggen stil. maar hij eet nog wel een beetje dus ze zullen niet volledig stil liggen) nu heeft hij een injectie gehad om zn darmen te stimuleren en vanaf morgen moet hij 2 keer per dag ciseral. eventueel mag ik pijnstilling geven.

zouden julie em nu al pijnstilling geven? hij heeft die darmstimulerende injectie gehad en hij heeft vanmiddag ook geknarsetand.. (nu weet ik het niet, heb ze maar even zo gelaten om bij te komen na de autorit)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 310
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ja dat hoop ik ook! rij je 2.5 uur omdat je een goed gefokt dier wil omdat je rasloze kneusje slechte darmen had, liggen zn darmen gelijk de eerste dag al stil :s maar goed ben er wel weer snel bij gelukkig dus het komt vast wel goed! ik twijfel in iedergeval nooit meer of ik wel heen moet gaan! tot nu toe ben ik nog nooit voor niks naar een da geweest!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook erg vervelend dat zijn darmpjes het niet goed doen nu. Hij heeft er hier nog nooit last van gehad, ook nooit met hem naar de dierenarts gehoeven (alleen voor de castratie dan). Dus ik denk dat het door de stress komt van ineens een vriendinnetje, de lange reis, nieuwe omgeving...

Er zat geen verstopping? Dat zou gunstig zijn :). Anders zorgen voor veel beweging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet niet precies welk middel (op de bon staat injectie hond/kat:p), maar moest morgen pas beginnen met de ciseral.

hij zit nu de russel bedding op te eten :s lijkt me ook niet echt bevordelijk..... zo het stro dus maar vervangen door hooi. hij wil dus wel eten. ik wacht dus nog maar even met de pijnstilling

De DA zei alleen maar dat zn darmen stil lagen (maar dan de officielenaam kan er ff niet meer op komen:p) toen ik vroeg of hij ook laxeer middel moest hebben zei hij eerst nog niet, dus ik denk dat hij geen verstopping heeft gevoeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knarsetanden kan ook een uiting van pijn zijn. En als een konijn pijn heeft eet hij niet. Ik zou dus toch pijnstilling geven, je kunt er geen kwaad mee doen toch?

klopt dat was voor mij ook het eerste signaal vanmiddag. Maar ik zie het hem nu niet doen en hij knabbelt nu lekker van het hooi, dus ik wacht nog ff. ( zal vanacht wel niet veel slapen, ze zulle wel niet ineens stil zijn dus kan ik dan nog ff een paar keer kijken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

de ananas prut viel niet in de smaak.... bij max altans:p Mini vond het heerlijk, die vrat het lepeltje er bijna bij op haha. Morgen prbeer ik het weer met het lepeltje voordat ik hem uit de ren pak, misschien dat hij het dan wel zo op likt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vanacht is goed gegaan. Hoop herrie en gejaag. Tegen de ochtend stiller. Max had 2 happen biks gehad en toen hield het weer op. Goed opgelet of hij pijn had of dat hij gewoon boos was van de medicijnen. Toen ik later ging kijken lag hij weer languit en volgde er weer een harde knars. Gelijk maar carpofen gegeven. Na de ervaring van de koppeling van gijs en mini de ren in 2en gedeeld. Eten staat bij max. Als het blaadje witlof en de brokjes er nog liggen als ik thuis kom zitten we vanmiddag maar weer bij de da voor een spuit (en een fles carpofen, met 3.5 ml per dag gaat het hard! (flesje was al wat uit)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .