Ga naar inhoud

Indy nog steeds


Dollie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 189
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gisteren had hij hooguit een beetje plakpoep, vandaag was het weer helemaal mis. Diarree, en wat ik identificeer als BDK.. Geen idee hoeveel een konijn daarvan produceert, maar ik zou haast zeggen dat hij helemaal níks heeft opgegeten. Ik heb wat van de diarree en wat van de BDK in een ander potje gedaan, van gisteren heb ik niks.. Maar van zondag wel. Zal nog even kijken of ik wat urine te pakken kan krijgen maar had geen zin om hem wéér in een lege (net uitgesopte) bench te zetten, dan kon ik opnieuw beginnen, hij vond het zelf ook helemáál niet leuk, dus als ze nog urine nodig zijn brengt mijn broertje morgen wel wat langs.

En zijn kont is echt vies en nat.. Word er moedeloos van.. Verschoon zijn hok echt dagelijks en hij loopt in principe vanaf het moment dat ik wakker word totdat ik ga slapen los, dus het is echt niet zo dat hij aldoor in een vies hok zit ofzo.. Kranten zijn geen ideale vochtopnemers maar wel zo makkelijk te verschonen, maar betwijfel of dat het probleem is.. En als hij nu één hoekje nam.. De ene keer lijkt hij dat echt te doen, de volgende keer vind ik overal kleine (of grote) plasjes.. Zucht..

Wel één pluspuntje: Hij mag niet op het kleed lopen, en ook niet op de stoelen of de bank komen, omdat hij dus niet meer zindelijk is. Natuurlijk doet hij dat stiekem toch soms, zeker 's avonds als hij heel actief is. Maar in alle weken dat hij binnen zit, zullen er inmiddels drie zijn? Heeft hij pas één keer op de stoel geplast en één keer op het kleed. Normaal gesproken plaste hij dagelijks alles eronder als hij binnen liep.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik alweer.

De diarree laten we even links liggen, de plasproblemen (die weer verergert zijn, vertel zo wel) zijn nu prioriteit. Hij dacht aan blaasstenen, donderdag moeten we hem langsbrengen en dan worden, waarschijnlijk onder een roesje, foto's gemaakt.

Tsja en toen gingen we dus de onderkant bekijken.. Hij rook wel wat sterker weer, was regelmatig nat en begon de laatste dagen plukken haar te verliezen, vieze gele plukken.. Heb eigenlijk onbewust bewust niet gekeken denk ik. Schrok me net een ongeluk, hij heeft een enorme kale plek op z'n kont. Als ik het thuis ontdekt had was ik een potje gaan janken. Ik ga hem dus straks maar weer wassen en daarna smeer ik de boel in met vaseline..

Gewicht was nu 1410.. Bij de DA was mevrouw (ik :whistle2:) een beetje in de war, die DA denkt dus dat hij is afgevallen.. :$ De vorige keer is niks genoteerd.. Maar net schiet me te binnen dat het 1340 was en niet 1440. Dus hij is wel aangekomen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik hoop het ook. Ik zal morgen z'n kont even op foto zetten.. Het is echt een nare plek. Zometeen gaat hij in bad.

Hij was wel erg lief bij de DA, vorige keer was het net een springveer (heel apart, toen was hij veel zieker, voelde zich ook duidelijk beroerd, was thuis aldoor stilletjes.. Nu is hij thuis weer vrolijk en boevig en heeft hij nergens last van en dan gedraagt hij zich bij de DA bijna keurig..) maar nu heeft de DA zijn kontje/onderkant goed bekeken, daarna heb ik Indy voor vast gehouden en de DA heeft achter aan zijn buikje gevoelt, nog best lang, meneer liet het gewoon toe.. En daarna is hij bij mij op de arm gesprongen en bleef daar aldoor heel rustig zitten. (Dat was de vorige keer na een tijdje ook wel zo.. Toen moest ie ook veel langer op tafel zitten.) Blijkbaar toch midner stressvol deze keer.

Worden blaasstenen nu ook veroorzaakt door calcium? Ik durf het niet aan de DA te vragen (nou ja, durf het wel aan de DA te vragen, maar niet waar m'n moeder bij is, ik liet laatst vallen dat te veel calcium blaasproblemen kan veroorzaken én dat gemengd voer veel calcium bevat.. Zij hebben natuurlijk nooit met die bedoeling gemengd voer gevoerd. Ze zal zich er niet schuldig over voelen denk ik, maar leuk is anders..) maar zou dit komen door het gemengde voer dat hij jaren gehad heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de site van Wilhelmina vind ik dat blaaszand duidelijk veroorzaakt kan worden door te veel calcium/verkeerde voeding, maar over de oorzaak van blaasstenen vind ik niks..

http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/blaas.html

Ik heb eventjes gebelt om te checken of we op het spreekuur langs kunnen komen, ik weet dat het van die inloop dingen zijn waar je niet voor hoeft te bellen maar doe het altijd liever wel even. Omdat het middag was (en blijkbaar niet druk) was er geen assistente aanwezig en nam de DA zelf op. Later gaf hij aan dat hij er al even over na gedacht had.. En gaf ook direct aan foto's te willen maken, net als op de site van Wilhelmina. Ik heb eigenlijk wel een goed gevoel over hem.

Al blijf ik twijfelen over de EC.. Speelt die nog een rol in dit verhaal? Nou ja, ik neem aan dat we toch naar de nieren moeten gaan kijken als er niks uit de foto's komt.. Dan komt zoiets toch vanzelf boven water?

Link naar reactie
Delen op andere sites

IMG_1268.jpg

IMG_1269.jpg

Zo ziet het er nu uit.. De binnenkant van zijn pootjes zijn half vies, vraag me af of hij daar niet ook overheen begint te plassen. De ene kant begon ook echt kaal te worden, de andere poot nog niet echt.

Vraag me af of ik nu voor de zekerheid met Panacur moet beginnen.. Ik wacht morgen nog wel even af, hoop dat daar gewoon wat uitkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik morgen nog even bel (mijn moeder brengt hem weg) of ze hem, terwijl hij nog dat roesje heeft, zoveel mogelijk haar weg kunnen knippen, al dat gele met die klitten enzo erin wordt toch nooit meer schoon, hetis nu alleen maar vies en vervelend..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer nog even op enkele open vragen van je te reageren.

Gemengd voer kan idd een mogelijke oorzaak zijn. Ik kan alleen in die link niet vinden wat het calciumgehalte in het voer is.

En ook de EC kan idd nog altijd mogelijk een oorzaak zijn..

Als je nog wat wilt lezen over blaasstenen: http://www.medirabbit.com/NL/Urogenital/Ziektes/Urolithiasis_nl.pdf

De meeste DA maken een buikfoto zonder narcose (dus als je te veel schrik zou hebben voor dat roesje, zou je dat nog kunnen vragen).

Maar op zich moet je je over een roesje normaal niet te veel zorgen maken. Eufrasie heeft ze ook al gehad toen ze er heel slecht aan toe was.

Ik ga duimen morgens. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich komt dat roesje redelijk goed uit, dan kunnen ze z'n kont mooi bij knippen. Ik heb het zelf wel geprobeert, maar stilzitten doet ie natuurlijk niet, dus het is aldoor een hoop stress en dan geef ik het maar op omdat ik bang ben in hem te knippen..

Volgens mij gingen ze het wel zonder roesje proberen. Zal me er maar niet te veel zorgen over maken dan.

Pff, hij is zo lief.. Hoop echt dat het morgen allemaal mee valt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjulliewel!! Kom net beneden, en mijn moeder heeft hem direct om acht uur meegenomen.. Hij kon pas om half negen terecht dus hij moest ook nog even mee griepspuiten aan huis geven, mijn moeder zei al, heb ik weer een nieuwe assistent.. :whistle2: (Vorige keer ging m'n broertje mee, vinden al die bejaarden geweldig natuurlijk..)

Maar dat betekend wel dat ik direct een leeg hokkie onder m'n neus had.. Bah.. Gaat nog een lange dag worden.

Maar er wordt zo hard voor ons geduimt dat het wel goed moet komen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat een verhaal zeg! Hoe is het nu met hem? En hoe is alles gegaan/ of hoelaat moet je?

Hij is nu bij de DA, en ik weet niet wanneer we hem op kunnen halen... Ze kijken natuurlijk wanneer ze even tijd hebben, en volgens mij proberen ze het eerst zonder roesje, maar als hij wel een roesje krijgt, moet hij daar nog even van bij komen.. Als hij dan weer goed wakker is bellen ze me. Ik hoop dat ik hem eind van de middag weer hier heb..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .