Ga naar inhoud

Indy nog steeds


Dollie

Aanbevolen berichten

Indy is al een aantal weken ziek, bleek een blaasontsteking te hebben en is daarvoor behandeld met Baytril. Voor ik begon met de baytril had hij al diarree gehad, maar door de baytril werd dit alleen maar erger. Inmiddels zijn we een week klaar met de kuur (heb nog niet gekeken of de ontsteking weg is) en hij blijft toch regelmatig diarree/plakpoep houden.. Ook de plasklachten zijn niet 100% weg.

Waar kan dit aan liggen? Hij zit binnen, maar normaal altijd buiten, zou de warmte een rol kunnen spelen? Ik moet onbeperkt biks geven van de DA, omdat Indy ook nogal afgevallen was, ik weeg hem zo even weer maar een paar dagen geleden woog hij nog steeds 1350 gram, minstens 150 te weinig.. Zou de hoeveelheid biks een rol kunnen spelen?

Verder krijgt hij groente, maar niks dat hij niet gewend is of waar hij niet tegen kan.. Zit echt even met m'n handen in het haar..

We gaan maandag of dinsdag in elk geval weer naar de DA, maar vroeg me af of iemand hier nog suggesties had..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 189
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wat balen Iris, dat het nog steeds niet lekker gaat met Indy. Ik kan je verder niet echt helpen, ik denk dat het nu vooral zaak is te zorgen dat hij wel voldoende ocht binnenkrijgt, door z'n groente dus nat te maken of eventueel met een spuitje, heb ik toen ook bij Flitzer gedaan.

Succes en beterschap voor Indy!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb intussen gewogen en zoals ik al dacht, niet of nauwelijks aangekomen. (Mijn weegschaal is niet supernauwkeurig, bij de DA was hij 1340, nu zou het best 1360 ofzo kunnen zijn, maar in elk geval niet eens 1400.)

Morgen of overmorgen gaan we naar de DA. Tenminste, ik hoop dat dat kan.

edit; Gelukkig sowieso dinsdag, dan is er spreekuur van 18:30 tot 20:00, morgen zijn ze maar tot 18:00 open en mijn moeder werkt de hele dag.. Dus dat redden we waarschijnlijk niet..

Nou ja, het allerbelangrijkste is dat hij zich goed voelt en dat doet hij gelukkig. Eet nog steeds heel goed en is heel vrolijk en soms ook héél irritant haha. Ik maak me wel zorgen, maar zolang hij zich nog zo gedraagt, gaat het nog wel.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij blijft diarree houden, elke dag heeft hij minstens 2/3 van alle ontlasting normale keuteltjes (voor zijn doen hè, ze zijn veel kleiner dan die van hooieters maar voor hem normaal) en het varieert van dikke plakpoep tot klodders nog relatief dikke diarree..

En hij blijft onzindelijk, weliswaar veel minder dan eerst, maar toch. Ook veel kleine plasjes op verschillende plekken. En hij blijft ook viezig van onderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha zal het in de koelkast zetten :P zullen ze blij mee zijn :rofl:

Oh, er van uit gaande (doe ik liever niet maar is wel verstandig) dat het bijv. blaasgruis of iets met de nieren is, zullen ze wel weer urine op andere dingen willen testen of niet? Dus die ook maar meenemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee.. Indy heeft vermoedelijk (actieve) EC gehad, eerder dit jaar. Toen was het voornaamste symptoom urinebrand. Misschien toch blijvende nierbeschadiging... Of blaasgruis ofzo.. Maar die blaasontsteking was ook een probleem want het is wel minder erg. Als nu blijkt dat het iets ernstigs (in de zin van, niet te genezen) is, denk ik ook niet dat we hem a la minute laten in slapen want hij heeft nergens last van, dat merk je heel duidelijk aan hem.. Dus in dat opzicht maak ik me dan weer geen zorgen.. Maar toch. (Dat was drie weken geleden wel anders, toen was het echt een hoopje ellende.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgenavond gaan we heen. Pff hoop echt dat het niks ernstigs is. Ik bedoel, één ding staat als een paal boven water, stel dat het wel iets ernstigs is gaan we pas aan inslapen denken als híj er ook last van heeft.. En dat heeft hij niet. Maar het zou wel kunnen dat hij er last van gaat krijgen.... Wil hier helemaal niet over na denken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .