Ga naar inhoud

Indy nog steeds


Dollie

Aanbevolen berichten

Nou ja, zijn huid hoort wit te zijn, dat sowieso, maar het was wel geirriteerd roze.. En nu kon ikh etn iet zien behalve dat er haar mist.

De huid op zijn kont is wel goed, dus hij zit niet in de urine meer in die zin, maar hoe zijn poten dan kaal worden? Het is me een raadsel.. Zal volgende week wel weer DA worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 189
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Lijkt me héél sterk.. Op z'n achterpoten? Maar ja sluit niks uit, zal er morgen nog extra naar kijken.

Overigens heb ik het er nog met m'n moeder over gehad, hij heeft vrijwel alleen nog normale keutels, nou ja hij is natuurlijk gewoon hartstikke vrolijk, hij is geweldig goed op gewicht..

Misschien valt het morgen ook wel mee. Heb gewoon even daglicht nodig. Maar ja. Kaal is het wel en dat hoort niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dag gaat aldoor sneller dan ik doorheb.. Heb wel vluchtig gekeken en het lijkt mee te vallen.. Maar Indy had geen zin en Iris is dan zo makkelijk om te denken 'kijk straks wel' om vervolgens niet te kijken.. :$ nou ja kan nu toch niet naar de DA. En spoed is het sowieso niet! (Niet dat iemand nu het idee krijgt dat hier een konijn met een tot bloedens toe kapotte huid zit ofzo.. )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee dagen geleden al gekeken (vergeten te vermelden alleen :$) en het is me een raadsel! VOlgens mij een konijnenwissel ofzo.. Maar goed. HEt konijn dat ik deze keer bekeken heb, heeft inderdaad kale achterpootjes, máár.. Er groeien alweer hele lieve kleine witte donshaartjes. Goed dus!! Alleen, zijn kaalgeschoren kont waar óók alweer lieve kleine witte donshaartjes groeien, zelfs al meer dan op z'n poten.. Daar zitten urine vlekken.. Dat kán niet.. Want het is nieuw haar.. Fout dus.. Zucht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aargh.. Hij blijft op de één of andere manier gewoon vies.. Op rare plekken.. Zal morgen goede foto's maken, of vanmiddag ligt eraan hoe laat mijn vader terug is (die heeft mijn fototoestel mee vandaag) want ik vind het te veel gedoe om uit te leggen haha.. Maar het is nu níet zijn kont al is die niet helemaaaaaaal 100% schoon.. Zijn poten meer.. Ook aan de onderkant, maar ik kan zijn kooi moeilijk twee keer per dag schoon gaan maken daar heb ik de energie niet eens voor.. :$

Verder is hij goed op gewicht, eet hij nog goed, heeft hij toch zeker twee/drie keer in de week nog plakpoep/diarree en is hij nog zo levendig als ik weet niet wat. (Wat helaas inhoudt dat hij niet luistert en nu weer voor straf in z'n hok zit en aan de tralies loopt te rammelen.) En eigenlijk opvallendste: Zijn kooi stinkt enorm. Ik maak 'm dus elke dag schoon, maar de dag daarna stinkt het weer echt. Indy zelf stinkt niet zo gelukkig, of je moet al aan de plekken gaan ruiken. En opzich is het logisch dat een vieze kooi stinkt, maar écht heel vies is het niet én dat was eerst ook niet zo. Zijn urine is gewoon extra gaan stinken. Volgens mijn moeder wijst écht stinkende urine vaak wel op een blaasontsteking en de vorige keer had ze daar helemaal gelijk in. Ik zal vanavond even kijken of ik wat urine kan opvangen.

Ik weet het niet hoor, de problemen zijn een stuk minder maar ze zijn er nog wel en ze lijken nu ook weer terug te komen. Bah, bah, bah. Ik heb 10 dagen AB en pijnstilling gegeven en 4 weken Panacur. Ik dacht dat de AB toch het meeste resultaat had.. Maar misschien te vroeg gestopt met Panacur??

Ik ga trouwens naar een andere DA. http://www.dierenpoli.com/ Mijn nicht gaat naar M.A. van der Weijde met haar konijn en ze zijn heel enthousiast over hem. Ik weet niet of hij echt konijnkundig is want ik denk dat mijn nicht en tante veel te weinig van konijnen af weten om dat te kunnen beoordelen, maar het is het proberen waard. (Vorige keer twijfelde ik tussen deze en waar ik heen ben geweest.. Nou, die bevalt niet, kom ik zo op.) Ik weet alleen nog niet óf ik naar de DA ga hoor.. MIjn ouders zullen er niet om staan te springen en ik vind het moeilijk om te zeggen wát het probleem nu is, behalve dan dat het 'niet helemaal goed zit'.. En Indy heeft er geen last van. Maar Indy's haken moeten vanzelf een keer weggehaalt worden, dan gaan we ook hier heen.

Maar goed, we waren dus nog weer naar de DA waar we geweest zijn gegaan voor Barber z'n entingen. Barber was dezelfde dag getrimt, misschien niet zo'n goede timing.. Maar de afspraak stond al en hij moest nu ook wel ivm wintersport.. (Deze weken te druk met míjn 'medische' afspraken.. En die zijn belangrijker dan een beetje meer of minder stress..) Maar zijn oren waren dus geplukt en ja dat is niet prettig. Toen ging mevrouw de DA (waar ik ook mee gebelt had toen, die zo raar deed) naar zo'n oren kijken.... En hij werd gek, heb 'm nog nóóit zo gezien! Ja, logisch dat hij dan een muilkorf om moet, maar ze begon ook tegen hem te schreeuwen enzo, net alsof ze zelf net zo aggressief werd! Tsja mijn moeder kan daar ab-so-luut niet tegen.. Dus haar willen we niet weer hebben..

Moet ook zeggen dat hoewel híj nog redelijk konijnkundig lijkt, zíj absoluut niet. Ook deze zomer, was ik daar met Evert. Toen had ik die mannelijke DA en ik dacht dat zij een assistente was. Maar blijkbaar viel ze gewoon in ofzo, of was he vanwege de vakantie. In elk geval legde ze me uit hoe ik medicatie moest geven dus ik leg uit dat ik daar wel ervaring mee had, wel eens zes weken Panacur gegeven enzo.. Zegt ze, o, vanwege een middenoor ontsteking? Nah dat klopt natuurlijk niet.. Maar ik dacht, nou ja, ze zal wel een assitentie zijn, die hoort dat de diagnose middenoorontsteking is en voor de zekerheid wordt ook voor EC behandeld en dan geeft zij alleen maar die medicatie mee ofzo.. Maar als ze DA is, dan klopt het niet dat ze zulke dingen zegt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, de info op hun site is volgens mij niet helemaal 100% maar goed. Of tenminste ik ben het er niet mee eens. (Ik kijk even, en er staat bijv. groenvoer max. 10% van alle dagelijks voer.. Ja, goed, ik heb Indy die geen hooi eet, maar Fred eet ook niet zóveeel dat zijn 200 gram groenvoer maar 10% is..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja er wordt hier wel aardig hooi gegeten maar inderdaad geen 2 kg per dag:P haha dat zou wat zijn! ze krijgen hier de hoeveelheid die ze in een keer opeten. soms blijft er nog wat liggen. dus meer hoeven ze dan ook niet te hebben, anders wordt het alleen maar slap. en in de natuur eten ze toch alleen maar groenvoer? ik ga altijd mar uit van hoe ze in de natuur leven en probeer dat aan te houden (voor zover mogelijk, biks en hooi vinden ze ook niet in de natuur:P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel.....

Net bij foto's maken (en in daglicht) lijkt het nog erger dan gisteren, beter gezegt, blijkt het erger te zijn. Ik heb mijn moeder al voorzichtig voorbereid vanmiddag haha. Gouden beestje is het.. Op twee manieren..

Maar ik ga even kijken of de foto's gelukt zijn, ik vind het echt irritant dat ik niet én foto's kan maken én hem vast houden.. En mijn broertje kan beide minder goed.. Of beter gezegt, hij weet nooit precies wat op de foto moet en scherpstellen etc gaat ook nooit helemaaal.. En hij is toch te onzeker om Indy even in een houding te dwingen die minder prettig is zonder dat echt onprettig te laten worden.. (Volgens jullie 'm nog..)

Indy was dus ook heel blij dat ie weer op de grond stond, arme schat. Hij stinkt toch ook best wel, dat viel gisteren mee. Maar hoe hij nou plast is me een raadsel (niet in die zin.. Ik snap wel hoe dát werkt..) want zijn ene achterpoot is heel vies en de andere amper..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik weet het niet.. Als we nu wisten wát het was, maar dat kon die ene DA dus niet echt vaststellen.. Hopelijk nu meer succes..

En ja, hij heeft het al een tijdje. Al maanden. Eigenlijk al sinds juni, als je het moment dat hij onzindelijk werd als begin ziet. Het begon met onzindelijkheid maar dat werd langzaamaan in de urine blijven zitten en uiteindelijk onderplassen.. En steeds meer en vaker..

Hij plast ook best veel eigenlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De foto's zijn bijna zo ver, maar ze zijn slecht. Misschien dat ze met z'n allen nog enigzins een goed beeld geven. Het licht is nu te slecht en uiteindelijk is het niet zo belangrijk om het op foto te zetten, ik denk dat dit sowieso een DA bezoekje wordt. Hij vindt het (natuurlijk!) echt niet leuk, de foto's bedoel ik, de DA natuurlijk ook niet, dus ik doe het niet overnieuw.

IMG_1791.jpg

IMG_1801.jpg

Het witte stuk is het stuk dat geschoren is, het ziet er nu een beetje raar uit. Ik denk dat die bovenste rand nog oud haar is maar ik ben er niet 100% zeker van. Het ziet er een beetje raar uit, maar normaal is het natuurlijk één geheel, dan loopt de vacht mooi door.

IMG_1800.jpg

IMG_1798.jpg

Dit ziet er redelijk schoon uit.

IMG_1797.jpg

Nog een keer z'n kont.

IMG_1793.jpg

De kale poot. Nu heb ik niet goed op foto hoe vies het voetje van boven is, maar die is ook doorweekt.

Ik wil trouwens eventjes uittypen (+ foto's denk ik, van maart, toen Indy EC had, kan de DA het zelf beoordelen!) wat hij nu allemaal gehad heeft.. Kan de DA het mooi zelf lezen.

edit; Ik zie dat zijn staartje (what's left of it.. Die is ook grotendeels geschoren) er niet op staat, maar die is ook wat viezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog steeds geen urine te pakken (Indy zit al een tijdje in een lege kooi.. Arme vent..) maar wel even gewogen: Netjes 1500 gram. Hij voelt ook nog steeds goed aan, heeft zelfs een lekker buikje. :love: (Niet in de zin van dik, maar gewoon een lief rond buikje.. Zoals het hoort!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat dacht ik ook dus ik heb er één krantje in gelegt. Maar als hij nu niet gaat plassen, dan krijgt ie straks alleen een handdoek en die krant voor de nacht, ik moet toch echt urine hebben.. Okay, we gaan volgende week toch pas naar de DA, maar ik wil wel weten wat er nu is. Of niet is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .