Ga naar inhoud

Indy nog steeds


Dollie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 189
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

O, zij zei ook dat het beter was van niet. Vond het echt irritant, ze wou bijv. eerst ook niet zeggen hoe het heette. 'Als hij klaar is met de kuur, kun je nog wel wat speciale zakjes poeder ophalen, dat is goed voor de darmen.' 'Welke bedoelt u dan?' 'Ja, dat is probiotica, stimuleert de darmen..' 'Ja, maar welke?' 'Het is een poeder en die strooi je dan zo over zijn eten dat is goed voor zijn darmen..' 'Ja, maar hoe heet het?' en zo ging het nog even door.

Maar dan ga ik nu weer protexin geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay..... Nu begin ik toch wel erg hard aan hun oordeel te twijfelen hoor. Nou ja, aan háár oordeel. Maar goed. Ik ga lekker protexin geven.

Hoeveel keer mag dat op een dag? Ik geef altijd één mespuntje over hun groente, één keer daags.. (Als ik het geef.) Nooit echt bij stil gestaan of het ook vaker kan. Maar nu is het wel belangrijk dat ik het beste resultaat er van heb natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk mail van Wilhelminapark..

Wat een lang verhaal, ik zal proberen hier een antwoord op te geven.

Indien er urine brand is kan dit goed genezen door baytril icm zalven van d ehuid en panacur. Dit laatste als er een urinebrand ontstaan is dor een overloopblaas, dan lekt er steeds kleine beetjes urine omdat de blaas niet meer samentrekt. je voelt dan een grote slappe blaas bij het konijn. Andere oorzaak voor urinebrand is een teveel aancalcium in d eblaas, als het ware zit d eblaas dan vol met zand. Er is een rontgenfoto gemaakt en dit is niet gezien.

Door de blaasproblemen kunnen darm problemen ontstaan, en ik zou inderdaad dan rustiger aan den dan onbeperkt groenvoer geven, zit ook veel vocht in en dan plast ze nog meer.

Met een bloed onderzoek kun je niet aantonen dat er e. cuniculi in het spel is, we zijn gestopt met het bloed op deze manier na te kijken.

Ik zou je konijn langer op de panacur houden en als de urinebrand erg opspeelt dan kun je er antibioticum bijgeven.

Met vriendelijke groet

Dit komt eigenlijk best neer op wat mijn DA zegt/doet (behalve onbeperkt groen geven.. Evert Jan de Boer raadt dit dus af.. En zij aan..) of ligt dat aan mij? Heb koorts en zit onder de pijnstilling.. Niet alles is even helder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zegt dat je rustigeraan moet doen met groenvoer, omdat daar veel vocht inzit en ze dan nog meer moet plassen volgensmij? Het staat er ietwat onduidelijk.

Maargoed, je geeft sowieso groentes, en dat is juist goed, je kan het ook anders zien namelijk, misschien verliest hij nu wel meer vocht, en vul je dit goed aan d.m.v groentes.

Misschien bedoeld zij het weer andersom, dat als hij (te)veel groen krijgt, veel meer gaat plassen, en de urinebrand zo nog erger wordt ....

Hmm, ik snap het niet meer :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij verliest nog wel druppels urine, maar niet zodanig dat hij er urine brand van krijgt, hij verliest ze gewoon onder het lopen ofzo en blijft er niet in zitten. Hij plast wel aardig veel, maar verder.. Zijn huid ziet er echt super uit.

De keuteltjes.. Ik heb de afgelopen dagen met griep in bed gelegen (driemaal raden wat ik zo weer ga doen) en in tussen tijd heeft mijn moeder voor hem (en voor Fred) gezorgt. Ik heb niet goed opgelet hoe het er aldoor uit zag.. Al heb ik gisteren, geloof ik, geen plakpoep gezien.

Daarom kijk ik het ook nog even aan, hij voelt zich zo goed.. En plakpoep kunnen ze daar ook niet oplossen, dat zal toch dmv vezels moeten gebeuren. Die hij niet fatsoenlijk wil eten. (Al gaat er wel een handje gedroogde kruiden in elke dag.. Niet heel veel maar alle beetjes helpen!)

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel! De urine brand lijkt zo goed als weg te zijn eigenlijk. Het urineverlies zal dan helaas blijvend zijn, maar het richt geen schade aan.. (Daar denkt onze vloer anders over.. Onze mooie houten vloer.. :$)

Nog beter nieuws: Vorige week zat ie op 1450 gram, dicht bij z'n normale gewicht dus. Ik heb hem nog niet weer gewogen, deze week ook nauwelijks op de arm gehad, hooguit dat ie even door m'n moeder bij mij op schoot geplant werd terwijl zij het hok verschoonde. Gisteren pak ik hem zelf op.. En hij voelt echt geweldig aan! Het is weer een Konijn. Heb nu absoluut het recht niet meer hem botje te noemen, hij is wel iets bottiger dan normaal, maar ik vermoed dat hij ook het éen en ander aan spiermassa verloren is de laatste tijd. Heb hem niet gewogen (ben nog steeds ziek) maar ik weet dat als hij goed aan voelt het sowieso goed zit.

Tijd dus om over de tanden na te gaan denken.. Nou ja, in het nieuwe jaar wel hoor.. :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Z'n pootjes worden kaler... Heb het slecht in de gaten gehouden, mijn moeder heeft hem eigenlijk helemaal verzorgt. Net even geknuffelt en gelijk maar even gekeken.. Nah daar word ik niet blij van, morgen met daglicht maar goed kijken. Maar beloofd niet veel goeds.

Diarree is wel grotendeels weg. Voor zover ik daar zicht op heb gehad dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja.. Was net wel even weer diep zuchten.. Vanmiddag huppelde hij van mij weg, zijn huid leek toen wel wat roze (geirriteerd dus) maar net zag het er, met dit licht dan, rustig uit, maar ja.. Morgen maar goed kijken en dan conclusies trekken.

De kaalgeschoren huid begint wel weer vacht te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .