Ga naar inhoud

Billy sleept met achterlijf


Sientje81

Aanbevolen berichten

  • Reacties 209
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • 2 weken later...

Even een update:

Billy is er nog niet, maar gaat nog altijd vooruit! Billy zit nog altijd apart in de garage, maar afgelopen weekend heb ik haar een hele dag bij die andere 2 gezet. Dat ging hartstikke goed, ze hadden het als vanouds erg gezellig met z'n drieen!

In de ren staat een verhoging van ongeveer 15 cm (wij noemen het altijd de loungeplek...ze liggen er altijd te zonnen). Terwijl ik die morgen nog tegen mijn schoonvader gezegd had dat Billy daar echt nog niet op kwam, zag ik een aantal uur later dat ze op die plek heerlijk lag te zonnen! Ik heb haar er later nog een keer zien op springen en dat ging vrij soepel. Geweldig he.

Het lopen gaat ook steeds beter. Je hoort wel nog iedere keer een plof als ze neerkomt, maar het gewone hupje is in ieder geval weer terug. Soms is ze wat te enthousiast en kiept ze weer om.

Ze kan zichzelf prima schoonhouden, dat hoeven wij niet meer bij te houden.

Medicijnen moet ik nog tot en met eind juni geven volgens de DA. Ook zijn we nog 2 keer per dag bezig met de oefeningen van de fysio.

A.s. donderdag gaan wij 11 dagen op vakantie.....mijn lieve schoonouders hebben aangeboden elke avond te komen. Ze verzorgen dan 3 konijnen (in 2 verschillende hokken): voer, water, groente, hooi, schoonmaken. Ze geven Billy medicijnen en doen oefeningen met haar. Ze laten de konijnen rond lopen en zetten Billy af en toe bij Bo en Floor. Morgen komen ze op cursus om te zien hoe alles moet! Ze verzorgen altijd tijdens onze vakanties de beestjes, maar nu is het natuurlijk nog wat extra's.

Wat een goede schoonouders heb ik he. En het mooie is dat ik blind op ze vertrouw!

Ondanks alle zeer slechte vooruitzichten ziet het er naar uit dat Billy er bovenop komt! Ik hoop dat dit voor andere mensen met een konijn met EC een stimulans is om vooral door te gaan met behandelen zolang een konijn eet, drinkt, geen pijn heeft en nog plezier lijkt te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hier nog een filmpje van 6 juni. Billy loopt weer een stuk beter! Er komt nu ook niet echt nog meer verbetering in, maar hiermee kan ze zich prima redden!

Vandaag en gisteren nog bij de DA geweest met Billy vanwege een verstopping (veroorzaakt door stilliggende darm). Heeft pijnstiller, ciseral en vocht bijgezet gekregen en nu eet en poept ze gelukkig weer. Het blijft een kneusje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, inderdaad een wonderbaarlijk herstel. Maar ze heeft zeker nog restverschijnselen. Dit zie je met name wanneer ze op een harde ondergrond loopt. Het achterlijf is wat instabiel. Maar goed, ze mag (en ik ook neit) niet klagen!

Geen idee waardoor die darm stilgevallen is. 's Morgens at ze nog als vanouds en om 17 uur weigerde ze haar voer. Ik ben toen meteen om 18.30 u met ciseral en carprofen begonnen en nu is ze weer helemaal genezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

De verstopping was Billy weer snel te boven. Ze was weer kerngezond.

Maarrrr, nu is er weer wat anders. Haar hele achterwerk is nat. Tijdens de periode van EC had ze ook wel wat last van urinebrand, maar nu is het erger. Rondom de achterpoten zitten helemaal geen haren meer, je ziet zo het bot en de pezen. De haren er omheen zijn geel en hard. Ik heb haar vanmiddag gewassen, gedroogd en gefohnd. Maar het helpt allemaal niet echt. Ze is nu weer kletsnat. Zou het kunnen komen doordat ze wat instabieler zit en dan dus in haar eigen plas gaat zitten op het toiletje?

Ik vind niet dat ze extreem veel drinkt. Verder maakt Billy het prima.

Zou ik morgen toch maar effe voor de zekerheid naar de DA gaan? Ze ziet me weer aankomen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeker naar de DA gaan! Dit is niet goed lijkt me.

Bij Indy, die ook EC heeft gehad, was het de tweede keer iets anders.. (Blaaszand had hij.) Dus dat zou ook maar zo kunnen. Dacht eerst ook dat hij wat onhandig was, maar nee..

Bah, hoop dat het mee valt hoor. Ging net zo goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In SS zit niet zo veel calcium, 0.6%, wat bij Billy dus neerkomt op 240 mg calcium.. Ze mag er 500 hebben. Als ik dat goed uitgerekend heb allemaal. Is niet mijn sterkste punt.. :$:whistle2: Voer hoeft niet perse de oorzaak te zijn, heeft ook te maken met aanleg e.d. en ik denk niet dat Billy echt te veel krijgt.

Maar wie weet is het ook wel een blaasontsteking oid. Max van Lilian (Wupsie) heeft dat op dit moment ook. Daarom zou ik idd even proberen om urine op te vangen, zoals Cindy al zegt. Je kunt Billy daarvoor het beste in een lege (schone!) kooi (of iets anders met een gladde bodem) zetten en de urine dan opzuigen met een spuitje. Ze zijn niet heel veel nodig voor onderzoek opzich.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is nu dus weer zo goed als droog. Snap er niets van. Enige wat ik gisteren gedaan heb is schoon gemaakt en wat haren weggeknipt.

Wel zit ik te denken of het soms komt door water op de tegels (ik bevochtig de boel om het wat aangenamer te maken voor mijn konijnen in deze hitte), en dat Billy daardoor heen 'schuift' (door het ietwat manke lopen)? Ik kijk het nog even aan. Heb toch vakantie deze week dus kan net zo goed morgen gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

van water worden de haren niet geel en de pootjes niet kaal. er is dus zeker wel wat aan de hand.. Bij max was het inderdaad blaasontsteking, misschien als gevolg van teveel calcium in de blaas. (er is ook een echo gemaakt waarop sludge te zien was) zeker heen gaan dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .