Ga naar inhoud

Billy sleept met achterlijf


Sientje81

Aanbevolen berichten

Wat gek, ik dacht dat ik gereageert had. Maar goed, de strekking was hetzelfde als die van Lilian's berichtje: Als ze alleen nat is van de natte tegels, stinkt ze niet, ruik je geen urine en is de vacht niet geel. Dus ik weet niet hoe dat zit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 209
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ben inmiddels bij de DA geweest met Billy. Ze wilde bekijken of er sprake is van blaassteen of blaaszand. Daarvoor krijgt Billy a.s. dinsdag een echo. Ook wordt ze dan van onder kaal geschoren om het echt goed schoon te kunnen maken (en houden). Om het zekere voor het onzekere te nemen heeft ze tot dinsdag een kuurtje Bactrimel (in het geval het blaasontsteking zou zijn).

Ik vraag me af wat Billy ondertussen nog niet heeft gehad....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ging het met Indy dus ook.... Precies hetzelfde verhaal, in februari EC (alleen urinebrand en enigzins "stuntelig" met springen) en dan nog wat kleine dingetjes, o.a. verstopping, tussendoor, toen in oktober ofzo? Weer urinebrand. Urine nagekeken, blaasontsteking. AB kuur, hielp niet. Röntgenfoto, was niks te zien. Die idiote DA nog een AB kuur, twee weken Carprofen en op mijn aandringen een maand Panacur ertegen aangegooit. Bleek later dus bij een second opinion, waarbij een echo gedaan is, dat ie wél een blaas vol calcium, blaaszand en misschien ook wel stenen; DA durfde het niet aan om te opereren omdat ie er niks in kon onderscheiden en als zo'n steen losschiet en in de urinebuis terechtkomt is het einde verhaal. Volgens mij twee, drie weken nadat die diagnose gesteld is is hij overleden aan een acuteb lokkade in zijn darmen..

Afgezien van dat laatste natuurlijk, lijkt zijn verhaal best wel op dat van Billy..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil niet negatief overkomen of je negatief beinvloeden maar.......De beschrijving hoe het nu is met Sientje,het volledig opknappen en dan nu weer blaasproblemen,klinkt hetzelfde als hoe het is gegaan met mijn Buddy.

Zag er allemaal goed uit en de EC zou overwonnen zijn.Buddy had 1 zwakker pootje overgehouden maar voorruit dat was geen probleem......Een paar weken later een blaasontsteking en ja meneeer weer aan de AB......2 dagen later was hij verlamt aan de achterzijde en heb ik hem in laten slapen....achterkantje was kaalgeworden,rood en had geen haar meer oorzaak was urinebrand.

Ik heb persoonlijk het idee dat als een konijn eenmaal EC heeft/heeft gehad het blaasprobleem erachter aan komt......of dat EC gewoon nooit te genezen is.

Vraag mij dus sterk af of EC eigenlijk wel te genezen is.........of dat alle behandelingen eigenlijk alleen maar tijdelijke levensverlenging is.

Misschien zie ik het allemaal verkeerd en te negatief maar wilde wel even mijn visie erover geven.Mijn bedoeling is niet om je extra ongerust te maken.........

Link naar reactie
Delen op andere sites

De parasiet wordt door de behandeling (tijdelijk?) onschadelijk gemaakt, maar blijft wel aanwezig. Dus technisch gezien geneesd een konijn ook niet van EC. Ik weet alleen niet of ik het verder met je eens ben, ik snap natuurlijk dat dit jouw ervaring is, maar als ik zo op het forum om me heen kijk.. Er zijn ook genoeg konijnen die wel genezen. En ook naar Indy, ja, hij heeft wel weer blaasproblemen gekregen, maar hij heeft ook zes jaar lang te veel voeding met een torenhoog calciumgehalte gehad, is het dan zo gek dat daar problemen door ontstaan? Ik denk het niet.. En de blaasontsteking is vermoedelijk weer ontstaan door het blaaszand, dus daar ga je al.. Misschien heb je wel gelijk en staan deze problemen helemaal niet los van elkaar, maar ik weet het niet.

Overigens schrijf je dat zijn achterkantje kaal en rood was, dat op zich is urinebrand, urinebrand is een symptoom en geen oorzaak, naar mijn weten. EC is de oorzaak (in dit geval dan hè, het kan veel meer oorzaken hebben) geweest.

Maar moe thet wel met je eens zijn dat er best veel EC konijnen zijn die blijven sukkelen.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Poeh, dat is weer even schrikken om dit te lezen.

Billy is nu weer sinds vandaag en gisteren kurkdroog vanonder. Wel zijn de haren nog vies natuurlijk (kleven bij elkaar), maar voor de rest niets bijzonders. Ik heb toch goede hoop dat dit iets onschuldigs is. Aan haar gedrag merk ik helemaal niets bijzonders op, ze voelt zich kiplekker. Ze is ontzettend blij dat ik haar weer bij de andere 2 konijnen heb gezet (na 3,5 maand in de garage te hebben gelogeerd). Laten we duimn dat het niets ernstigs is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De foto is net gemaakt. Er is geen blaaszand of blaassteen. De DA denkt toch aan wat incontinentie als gevolg van de verlamming. Op de foto waren trouwens geen afwijkingen in het ruggenmerg te zien, wat voor de DA een bevestiging was dat de verlamming het gevolg is geweest van EC.

Aangezien Billy sinds vrijdag droog is gebleven en ik sinds die dag met Bactrimel begonnnen ben, moet ik dat nog 3 weken doorgeven. Als het weer terugkomt, starten we met enuresis. Schijnt een honden en kattenmiddel te zijn (maar niet schadelijk voor konijnen) wat ervoor zorgt dat de spieren in de blaas wat sterker worden(die samenknijp bewegingen, moeilijk uit te leggen).

Laten we hopen dat het niet nodig is.

En oh ja, Billy is ook weer een stuk schoner. De assistentes hebben een hoop klitten verwijderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht het over een paar weken toch niet echt beter zijn, zou ik een echo laten maken. Bij Indy was de röntgenfoto helemaal "schoon" (heb 'm volgens mij nog wel ergens op de computer staan, zo even kijken) maar de klachten bleven, bleek later bij een blaasecho dat de blaas wél vol calcium zat. Waarom dat op een röntgenfoto niet te zien is geweest, ik zou het niet weten, maar het was er dus wel.

Maar ze is droog gebleven, dus dat is al goed! Hopelijk blijft het gewoon goed gaan nu. Is haar urine nagekeken om te kijken of er echt een blaasontsteking was trouwens?

Fijn dat de assistentes haar geknipt/geschoren hebben! Die vieze vacht wordt toch nooit meer schoon dus da nkun je het inderdaad maar beter wegknippen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .