Ga naar inhoud

Drinken uit fles afgeleerd?


Maggy

Aanbevolen berichten

Hallo!

Ik ging eergisteren en de dag daarvoor bij Maggy kijken,en haar flesje was nog vol,misschien op twee slokjes na.

Gisteren ging ik weer kijken.

En ja hoor,het water was zowaar nog onaangeroerd.

Dus Maggy zit in de ren,en ik had het net gezien van het water.

Toen zag ik dat ze een wortel en een knaagstaafje had (met groenten enz.),

maar geen drinken.

Dus ik ging terug naar binnen en vulde en bakje water.

En ik liep weer terug naar de ren.

Normaal is ze helemaal nieuwsgierig als ik haar iets nieuws voorschotel,maar nu bleef ze van een afstandje zitten kijken.

Ging ik haar hok verschonen,en ondertussen keek ik naar haar in de ren,dronk ze uit het bakje.

Waarom ben ik nog niet naar de DA geweest?

Omdat ik het niet 100% zeker weet!! :grrrrrr:

Maar kunnen konijnen zichzelf drinken uit een flesje afleren??

Want ze heeft altijd uit een flesje gedronken,en het verbaast me dat het nu bijna altijd vol is.

Het kan ook dat ik op de verkeerde momenten kijk,maar ik wil toch ff weten of ze het zichzelf af kunnen leren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ontzettend irritant zelfs :mdr:! Ik werd bijna acuut blind :P

Ik geloof niet dat nijnen het drinken uit een flesje afleren kunnen. Wanneer ze eenmaal doorhebben hoe het werkt, wordt het automatisme en doen ze het vanzelf.

Hier hebben Muis en Poo een flesje in hun hok waar ze uit drinken, maar in de keuken staat een drinkbakje (voor de kat, maar die hoeft het niet, de nijnen wel, gekke beesten) en daar drinken ze ook uit. Dus nee, hier leren ze dat niet af.

Ik las trouwens dat je een knaagstaafje aan je nijn geeft. Beter niet doen...het zijn geen groenten wat daarin zitten, maar kleurstof en suikerbommetjes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik controleer het altijd door als hij nieuw water krijgt, knijp ik een keer in de fles om te kijken of er een straaltje uitkomt

Volgens mij kun je beter even met je vinger aan het kogeltje voelen.. Konijnen kunnen nl. niet in flessen knijpen.. Dus misschien doet ie het wel als jij er in knijpt maar niet als je konijn er aan likt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook zoiets met mijn drinkflesje, ik heb er twee naast elkaar hangen voor mijn vier konijnen en opeens werd er ook niet meer uit gedronken, ik heb allebei de flesjes grondig gecontroleerd en ze leken het nog gewoon te doen dus ik had nieuw water gehaald en het flesje in mijn hand om op te hangen, wachten ze niet eens tot het hangt maar gaan gewoon zo uit mijn hand aan het flesje drinken en elkaar wegduwen. ze hadden enorme dorst?!? dus toen heb ik ook maar een bakje water neergezet, en alleen daar wordt nu nog uit gedronken, flesje blijft onaangeroerd.

En ze lijken ook veel meer te drinken nu, in zo'n bakje past ongeveer een hele fles en ik moet nu twee keer per dag nieuw water voor ze halen omdat het leeg is (en nee ze gooien het niet om??) terwijl ze normaal van een fles nog niet eens een halve per dag drinken.

Ik snap het ook niet meer hoor bij mij drinken ze nu dus alleen nog maar uit het bakje en lijken ze flessen ook te zijn afgeleerd...:neutral:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb laatst een bakje gekocht wat aan de tralies van het hok gehangen kan worden. Wordt niet omgestoten, niet mee gegooid, en hangt te hoog om er in te plassen o.i.d. Het is eigenlijk een drinkbakje voor honden geloof ik (lekker groot dus, van onverwoestbaar roestvrijstaal), maar het werkt prima voor mijn konijnen!

Ik ben trouwens op zoek gegaan naar zo'n bakje omdat ik vond dat m'n konijnen veel te veel moeite moesten doen om te drinken. Als Ko flink dorst had stond hij echt wel een half uur aan dat tuitje te likken, waar dan druppeltje voor druppeltje water uit kwam. Niet echt dorstlessend leek me. Uit dat bakje kunnen ze veel sneller drinken, en dat vinden ze dus ook veel prettiger. Het flesje hangt er sindsdien voor noodgevallen naast, want daar drinken ze nu bijna niet meer uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .