Ga naar inhoud

Hypoliet longontsteking


zwarte panter

Aanbevolen berichten

  • Reacties 983
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Augmentin? Of is dat hetzelfde als amoxi? Nou weet ik het even niet meer...

Wat goed Loes dat Hypoliet een blaadje heeft gegeten! Dat is in ieder iets.

Augmentin is een merknaam. Ik weet wel niet wat erin zit.

Even opzoeken:

'amoxicilline en clavulaanzuur' (clavulaanzuur is geen AB, maar bindt aan Beta-lactamase, een stof die door de bacteriën wordt gemaakt en die zorgt dat de Ab niet goed werken).

Zet em op Loes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal!!!

Hmm... daar heb ik nog nooit van gehoord eerlijk gezegd. Vind er ook niet direct iets van in de boeken die ik heb liggen over geneeskunde bij konijnen.

Pff...het leren gaat idd niet zo geweldig :$. Dus nu maar hopen dat ik een vraag over wormen of iets dergelijks krijg. Liefst iets wat ik zelf aan konijnen kan linken en dan lukt het wel.

De timing is niet geweldig, maar daar kunnen de konijnen natuurlijk ook niet aan doen. Als ik geen examens had, had ik ze wat beter kunnen verzorgen.

Kben ook nog aan het nadenken wanneer ik eigenlijk bij de DA moet geraken...

Sorry, nog even een reactie van mij.

Dat zijn breedspectrum-ab. Maar ze zullen dan wel niet voor konijnen gebruikt kunnen worden. En Tetracyclines , die dienen volgens mij vooral voor luchtweginfecties?

*Knuffel*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het duimen allemaal!

Examen overleefd. Nou ja, sowieso overleefd... Maar volgens mij ging het wel redelijk.

Sorry, nog even een reactie van mij.

Dat zijn breedspectrum-ab. Maar ze zullen dan wel niet voor konijnen gebruikt kunnen worden. En Tetracyclines , die dienen volgens mij vooral voor luchtweginfecties?

*Knuffel*

Thanks!

Doxycycline hebben we ook besproken, maar dat was het toen uiteindelijk niet geworden (weet eigenlijk niet meer precies waarom niet..).

Ik heb alleen nog geen verder nieuws van de DA...

Volgens de assistente moet hij zich van dag vergist hebben, want hij werkt niet op donderdag middag/avond... terwijl we hadden afgesproken dat ik rond 13.30u even moest bellen.

De assistent zei dat ik morgen om 15.00u maar eens moet terugbellen...

Pff...ik hoop dan toch iets te weten.

Hier gaat het ondertussen nog steeds niet echt goed.

Niet echt zo veel verandering. Behalve dat één van beide zachte keutels begint te krijgen, ze kregen al protexin, dus ik houd het even goed in de gaten...kan een reactie zijn op de AB.

En hun keutels zijn ook veel kleiner dan normaal. We moeten dus meer gaan dwangvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kelly, het is er!!!!:party::bounce:

Je bent echt 100000x bedankt! Je bent geweldig! :yes:

De postbode kwam net aanbellen, ze had idd geen post rondgebracht, maar niemand mocht het weten. En ze heeft voor de veiligheid de pakjes nog wel rondgebracht omdat ze bang was dat er anders mensen zouden gaan klagen.

Ik had het er gisteren nog met de DA over gehad. En aangezien de Baytril duidelijk niets doet, mocht ik de Bactrimel gaan geven als ik hem had, tot we mss een andere optie kennen (zonder AB durven we zeker niet aan). Zeker gezien ze nu zachte keutels krijgen, is dit super. Dit is veel minder belastend voor hun darmen.

Kelly, echt SUPER bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, echt raar dat dat in België niet te krijgen is. Nog afgezien van dat het veel makkelijker doseren is zo vinden de meeste knagers het ook nog eens heel lekker wat een heleboel strijd en stress scheelt voor zowel het diertje als het baasje :)

Ik hoop maar dat de bactrimel aan gaat slaan, dat zou wel heel fijn zijn :bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah goed dat je de bactrimel hebt. Maar had je dat niet al geprobeerd (in een andere vorm dan)? Nuja hopen dat die aanslaat!

Hopelijk heeft je dierenarts nog een goed idee morgen!!

Goed dat je examen nog goed is gegaan.

Ik moet zeggen dat ik je echt een fantastische meid vind! Wanneer is het volgende? Bij mij morgen, brrr. Veel succes nog!

Ps: doxicilline wordt niet bij paarden gebruikt, omdat het te veel spijsverteringsstoornissen meebrengt, zal bij konijnen ook wel de reden zijn denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah goed dat je de bactrimel hebt. Maar had je dat niet al geprobeerd (in een andere vorm dan)? Nuja hopen dat die aanslaat!

Hopelijk heeft je dierenarts nog een goed idee morgen!!

Goed dat je examen nog goed is gegaan.

Ik moet zeggen dat ik je echt een fantastische meid vind! Wanneer is het volgende? Bij mij morgen, brrr. Veel succes nog!

Ps: doxicilline wordt niet bij paarden gebruikt, omdat het te veel spijsverteringsstoornissen meebrengt, zal bij konijnen ook wel de reden zijn denk ik.

Jep, idd al geprobeerd in een andere vorm (poeder), maar die dosering moest zo exact zijn (en wat Loesah ook al zegt) en daarnaast is er de mogelijk dat ze mss te weinig hebben binnengekregen door het residu dat in het spuitje achterblijft...

Met de lichte darmproblemen sowieso beter nu dan de Baytril.

Morgenvroeg is nu m'n volgende examen.

Oh ja, doxycycline wordt in tegenstelling tot bij paarden, door konijnen over het algemeen erg goed verdragen.

Binnen een uur mag ik de DA bellen...

Pff... ik hoop op nieuws waar we iets mee kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow weer duimen dus!!

Hoe is het met hypoliet en Eufrasie vandaag?

Niet veel verschil...

Beiden koorts, heel erg rustig, zo goed als niet eten, nat neusje en heel erg snel en moeilijk ademhalen.

Het enige verschil is dat Eufrasie haar koorts die van Hypoliet begint te overtreffen... en dat is natuurlijk niet zo'n goed nieuws.

Ik heb zometeen gewoon echt goede opties/goed nieuws nodig van de DA, anders weet ik het echt niet meer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .