Ga naar inhoud

Hypoliet longontsteking


zwarte panter

Aanbevolen berichten

Als ik het zo lees vraag ik me af of het wel een bacterie is. Zou het geen virus kunnen zijn? Dat zou iig verklaren waarom de ab in het begin een beetje lijkt te helpen maar daarna niet meer. De ab pakt dan een eventueel bijgekomen bacteriëel probleem aan maar doet niets met het virus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 983
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Niet veel verschil...

Beiden koorts, heel erg rustig, zo goed als niet eten, nat neusje en heel erg snel en moeilijk ademhalen.

Het enige verschil is dat Eufrasie haar koorts die van Hypoliet begint te overtreffen... en dat is natuurlijk niet zo'n goed nieuws.

Ik heb zometeen gewoon echt goede opties/goed nieuws nodig van de DA, anders weet ik het echt niet meer...

Ik had eindelijk op wat beter nieuws gehoopt maar helaas is er dus nog steeds geen wonder gebeurt... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spijtig genoeg geen wonder, was het maar waar.

Heb de DA gesproken en we gaan nu idd een macrolide geven.

Azitromycine om precies te zijn. Deze wordt vaker gebruikt bij konijnen als ze een zeer ernstige longontsteking hebben die met andere AB niet weg te krijgen is.

Dus ik ben al naar de apotheek gegaan om het te bestellen.

Omdat ik examens heb, gaat de DA de voorschriften doorfaxen naar de apotheek zodat ik geen 3u tijd verlies (en daar ben ik wel erg blij mee).

En de ziekenboeg wordt hier nog een beetje groter...pff

Ik moet zometeen naar de dokter om me te laten testen op de mexicaanse griep en om te kijken of er geen pasteurella in het spel is...

Die zou mogelijk de longontsteking bij de konijnen kunnen hebben veroorzaakt...én is ook mogelijk besmettelijk op mensen.

Iedereen hier thuis is ziek behalve oma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohhhh, ik hoop zo voor je dat het nu eindelijk eens beter zal gaan met ze! En voor jou een dikke knuffel van mij :love:

Iedereen hier thuis is ziek behalve oma.

Heeft je oma toevallig de Hongkong griep gehad vroeger? Het schijnt dat mensen die die griep hebben gehad betere weerstand hebben tegen de Mexicaanse griep :)

Loes! meen je dat! kunnen zieke mensen invloed hebben op konijnen?? dat wist ik niet!

Volgens mij bedoelde Loes het eerder andersom, dat zij ziek kan worden van de konijnen ;)

aangepast door Petradhd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen Mexicaanse griep hoor, haha.

Maar wel een longontsteking...

Aangezien mijn huisarts met vakantie is, moesten we naar een vervanger.

Die had geen idee of het met de longontsteking van de konijnen te maken kan hebben, maar gaat er zeker research naar doen zei hij..

De dokter lag in een deuk... als je iets doet, moet je het samen doen zei hij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ai Loes toch!

Ik had een tijd geleden ook een longontsteking en moest azitromycine nemen. Maar dat was waarschijnlijk mycoplasma omdat er zo'n knisperend geluid in zat. Zouden de konijntjes ook mycoplasma kunnen hebben ipv pasteurella?

Veel beterschap meid, voor jou en de konijntjes (en de rest van de familie).

En veel succes morgen! Op een zaterdag, etnografie dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

*zucht*

Eufrasie heeft waterdunne diarree.

Volgens de DA was een verminderde eetlust het enige neveneffect. Heb dus zelf net nog even wat opgezocht. En je moet erg voorzichtig zijn aagezien het dus diarree kan geven.

Als ze er in deze mate op reageert, is er een kans dat we deze AB moeten staken en dan staan we nog nergens.

Daarnaast is het ook weer eens zondag.

Pff...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .