Ga naar inhoud

Hypoliet longontsteking


zwarte panter

Aanbevolen berichten

  • Reacties 983
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bedankt voor het duimen allemaal!

Net thuis...

Hypoliet had 41°C, dus ik heb de konijnen ook opnieuw meegenomen en ben niet enkel langsgegaan om de medicatie op te halen.

Morgen is hier alles dicht en als ik dan toch 40min heen moet rijden, laat ik ze liever ineens nakijken.

Er is besloten om opnieuw van AB te switchen... we gaan nu eerst terug naar de Baytril. Normaal zeker voor 3 weken. Wat en wanneer we terug een trimethoprim-sulfa opstarten, wordt nog besproken.

Ze zijn beiden onmiddellijk ingespoten met een dosis Baytril.

Daarnaast is ook beslist om ze beiden terug op panacur te zetten. Ze zijn momenteel zo zwak dat de DA vind dat we geen risico kunnen nemen en een opstoot van EC kunnen we missen als kiespijn (en dat is nog een understatement...).

Ook worden beiden op een volledig dwangvoerprogramma gezet.

Oh ja, ook bij Eufrasie klonken deze keer de longen niet goed...

Dus beiden moeten geaerosold worden.

Als er iemand zich verveeld...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff hoe kan dit toch allemaal? Ik kan hier echt maar één voordeel aan ontdekken, en dat is dat België er over een aantal jaar een héél konijnkundige DA bij gaat hebben.. Maar verder is dit toch te gek voor woorden!

Hypoliet en Eufrasie, nu is het echt afgelopen hoor. Hup, beter worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach Hypoliet en Eufrasie, wat doen jullie je vrouwtje en julliezelf toch aan. Ziek zijn is toch niet fijn. Huppelen is veeeeeeeeel leuker. Gauw beter worden hoor.

Loes, heel veel sterkte met het verplegen van je nijntjes. En Dollie heeft gelijk. Je wordt vast een super dierenarts.

En veel meer als heel hard duimen kunnen we hiervandaan helaas niet voor jullie doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal! Echt waar!

Soms begin je jezelf toch wat vragen te stellen...

En als ze willen dat ik een goede DA wordt, mogen ze toch eens een andere timing gaan kiezen... Ik begin volgende week met examens :s.

Gelukkig heb ik een super DA. Ook al had hij vandaag eigenlijk geen tijd, neemt hij me er gewoon tussen op het moment dat ik vervoer kan vinden én neemt hij nog eens rustig alle tijd voor ons. Hij vind het erg voor me dat ze zo vaak ziek zijn en zegt dat hij me daar spijtig genoeg geen duidelijk oorzaak van kan bezorgen. Maar dat ik wel geweldige konijnen heb.

En vandaag liep er een stagaire mee...en de DA maakte een grapje en ik had het niet helemaal door en ik antwoorde heel serieus op zijn vraag :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, dat krijg je natuurlijk als je moe bent :yes:

Maar jouw nijntjes hebben wel heel veel geluk dat ze bij jou terecht gekomen zijn :love:

Heb je wel iemand die je kan helpen zorgen, terwijl je voor je examens blokt? Ik hoop, dat je examens over iets nijnigs gaan, want ik weet zeker dat je dan met vlag en wimpel slaagt!:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog niet echt veel verandering hier...

Beiden worden nog steeds 4x per dag geaerosold. Eufrasie vind het iets minder als Hypoliet... maar het valt wel mee.

Medicatie gaat gewoon door.

Ik pest ze erg vaak met wat eten en heb vanmorgen de halve groentewinkel geplunderd... Maar tot meer dan héél af en toe een hapje groen of een half sprietje hooi krijg ik ze nog niet echt. Dus ook met het dwangvoeren gaan we door.

Hun temperatuur wordt ook nog een paar keer per dag gemeten en op basis daarvan wordt hun dosis Metacam bepaald.

Binnen 3 dagen (dus na 5 dagen deze AB) zou ik volgens de DA verbetering (toch zeker koortsvrij) moeten zien als deze AB en deze dosering aanslaan... ik hoop het echt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .