Ga naar inhoud

Stamper niet oke ???


Britt

Aanbevolen berichten

  • Reacties 936
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Britt, serieus... Nog even en ik ga gillen!!

Vraag je nou echt of of die panacur niet goed is?!

Dit heb ik in meerdere posts gezegd!!! Waarom lees je niet gewoon wat ik schrijft.

En dan er ook zeggen dat je het maar een maand gaat doen.... :grrrrrr:

Nog één keer:

Deze panacur is voor honden en katten. De werking is waarschijnlijk hetzelfde, maar het is niet gemakkelijk om een tablet in zessen te delen. Dus dat wordt een drama. Dat is ook de reden dat er panacur voor konijnen bestaat. Als jouw DA konijnkundig was, had je deze gehad.

En nee, een maand is niet genoeg. Je moet 3 maanden panacur geven! (volgens wilhelminapark. En zij zijn wél konijnkundig!)

En ja, je moet je andere konijnen wél behandelen. E.Cuniculi is hartstikke besmettelijk!! De andere konijnen hoeven echter maar 2 weken panacur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het lijkt net of je wilt zeggen dat je meer weet dan een da ??:s

ik vertrouw jullie maar een da ook !

Hohoho jonge dame! Ik zal nooit beweren dat ik meer weet dan een DA. Maar jouw DA maakt er zo'n potje van, dat ik (voor jullie!!) op zoek ben gegaan naar informatie! Daarbij zitten er mensen op BB die ervaring hebben met E.Cuniculi en de behandeling ervan. Zij weten dus precies hoe het zit.

Dus houd je zogenaamde brutale opmerkingen alsjeblieft voor je, als ik me uit mijn naadje werk voor je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo dat duurde ff om bij te lezen.. zo'n 7 pagina's.

Wil jullie pap ook niet meerijden als jullie de benzine betalen Britt (en Claire) Normaal gesproken had ik mijn auto gepakt en mee naar Schijndel gereden. Maar helaas ik zit met griep thuis :frown:

Verder is het mooi kl*te als al jullie 5 konijnen dalijk EC hebben, dus misschien toch een slim plan om een paar tubes Panacure te kopen. Dan kunnen jullie de overige 4 peventief behandelen. Dit zal goedkoper zijn dan dat ze dalijk allemaal ziek zijn, en het bespaard de beestjes een hoop ellende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste... een goed anti-parasitair middel heeft géén 4 weken nodig.

Dus je konijnen zouden al lang beestvrij moeten zijn...

Waarschijnlijk zal je ze nog met Stronghold of iets dergelijks moeten behandelen... 24u en alles is weg! Makkelijker kan niet, toch?

Straks zit je met konijnen met bloedarmoede of iets dergelijks...

Ten tweede...

Ik moet morgen of overmorgen naar NL, kan langskomen en dan nemen we een bus (en jah, ik heb zelfs een Nederlandse strippenkaart, goedkoper kan niet...) met Stamper naar de DA van Loesah (er stopt daar bij één adres al zeker een bus voor de deur). Zonder medicatie kost je dat mss nog geen 15 euro...

Goed ideetje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zwarte Panter, Uden is wel lastig te bereiken met ov he! Maar dat had je al wel gezien denk ik. Wij hebben geen treinstation. Dus dan moet je met de bus vanaf Eindhoven of Oss. Aan het eind van de straat waar Britt en Claire wonen is wel een bushalte.

Schijndel en Sint Michielsgestel hebben ook geen treinstation. Dus dat wordt dan ook weer met de bus.

Ik vindt het wel super lief dat je dat aanbied in de tijd dat je in Nederland bent :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het topic gelezen, en ben inmiddels helemaal druk en zenuwachtig, geen flauw idee waarom. Maar wat een traag getreuzel zeg, niet normaal! MOCHT je konijn E.C hebben, dan helpt dat getreuzel van jullie echt niet mee in het herstelproces hoor van Stamper. Panacur in tabletvorm bestaat inderdaad wel, dan kun je zelf zo'n emulsie maken. Maar ik heb van Zwarte Panter aangenomen dat emulsies die je zelf maakt of die al gemaakt zijn niet zo goed zijn omdat je dan heel moeilijk kunt doseren aangezien het poeder snel naar de bodem zakt e.d. Vind het ook schandalig dat jullie ouders jullie totaal niet bijstaan, en ze letterlijk alles op jullie afschuiven. Ik hoop dat jullie naar de adviezen hier blijven luisteren, en wat sneller ergens wat opuit doen, want anders kom je nooit verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

goed nieuws

wij gaan waarschijnlijk deze week naar de dierenarts in Oss zijn we nog NOOIT gweest, ik laat haar daar controleren en helemaal onderzoeken, het zat nu vol, maar Tamara probeert voor mij wat te regelen !!!

Zwarte Panter super dat je had aan geboden !!!

ik laat het jullie weten, we hebben net haar kontje gedaan + de medicijnen !

en we nemen ook wel adviesen aan hoor Jmsn ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap dat het een enorm gepruts is, een pilletje in vijf stukjes delen etc, maar Panacur is toch Panacur? (Dat verandert niks aan het feit dat je het veel langer moet geven.. En dat alle konijnen behandelt moeten worden. Ik dacht dat je bedoelde dat je een pilletje in vijven moest delen en één stukje aan elk konijn moest geven. (Ik heb Britt net een PB'tje gestuurd.. Als reactie op een profielbericht, vandaar.) Bedacht me later dat dat alleen kan kloppen als alle konijnen evenveel wegen etc, en dat alleen Stamper 6 weken hoeft, de rest slechts 14 dagen dus dat die 30 dagen ook niet kloppen. Sorry, lange dag gehad. De reactie in mijn PB'tje op jullie profielbericht moeten jullie dus ook vergeten, die klopt niet. Ik heb jullie profielberichtje niet goed gelezen.)

EN dan wil ik nog even zeggen dat het feit dat jullie DA E. cuniculi kent, niks zegt. Ten eerste heeft hij het niet als diagnose gesteld nu, dus dan kan hij het wel kennen, maar niet herkennen, dat blijkt wel. En mijn dierenarts kent E. cuniculi ook wel, zei hij. Heb nog een gesprek over Joy gehad met hem. Maar vervolgens heeft hij tot twee keer toe (drie keer, als je de keer met mijn vader mee telt) gezegt dat ik ongelijk had terwijl Indy dus mooi wél E. cuniculi had. Dus, helaas, maar dat hij het kent zegt weinig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als niets anders lukt. Kan ik kijken of ik donderdag naar uden kan rijden om met jullie naar een da te gaan. Ik heb nog vakantie, een auto e nbezine dus keine problemen. Uden is een half uurtje, drie kwartier rijden dus dat valt reuze mee.

Voorwaarde is dan wel dat als die da zegt dat het EC je dus niet meer naar je eigen DA gaat en de behandeling kiest die, die da voorsteld.

Ik moet dan even kijken hoe het met mijn voedstertje gaat die word morgen gecastreerd. Maar dat krijg ik wel geregeld hier thuis.

Ik weet dat jullie het goed bedoelen maar dat goed bedoelen moet even omgezet worden in goed handelen. Dat je van je ouders niet naar de da mag vind ik raar. Als je/jullie niet met me mee mogen dan kan ik anders stamper ophalen bij jullie thuis ermee naar de da gaan en hem weer netjes terug brengen.

Moeten we alleen even een da zoeken die in de buurt van jullie zit waarvan we weten dat hij KK kundig is.

Als jullie ouders niet mee willen werken moet je maar vertrouwen op je grote BB familie die willen met zijn alle jullie helpen.

aangepast door Saf
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer maar heel goed te onthouden dat Britt en Claire vijftien zijn (al zou ik dit persoonlijk héééél anders doen en ik ben maar een jaartje ouder) en dat ze proberen te doen wat het beste is. Misschien dat we daarmee kunnen voorkomen dat er nog twee pagina's gevult worden met nutteloze berichten.

Overigens is het misschien een goed idee om in vervolg aantekeningen te maken bij de DA? Iedereen hier weet wel dat er enorm veel op je af kan komen tijdens zo'n consult. Ik denk nl. dat Loes wel gelijk heeft wat betreft de miscommunicatie. En vraag dan aan het einde van het gesprek met de DA even of hij een samenvatting wil geven, die jullie dan heel nauwkeurig opschrijven (of misschien wil hij het wel voor jullie doen) zodat jullie voor jezelf een duidelijk overzicht hebben van wat er gezegt is, wat er aan de hand is en wat er moet gebeuren, en dat wij dat dan ook helder hebben. Daarnaast is het ook wel zo dat veel dierenartsen je niet serieus nemen omdat je jonger bent, dat merk ik zelf ook. Maar ja, daar is niks aan te doen, behalve bewijzen dat je wél heel volwassen bent door het juiste te doen voor je konijn en je niks aan te trekken van zo'n dierenarts.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

jemig de pemig.... met zulke klachten zou ik eerder gisteren dan vandaag bij een goede da zitten.... en een goede da geeft géén medicatie mee die bedoelt is voor honden en katten!!!! misschien een idee Claire en Britt om dit toppic zelf nog eens helemaal door te lezen????.. volgens mij hebben jullie een heleboel waardevolle info gemist....

sterkte met jullie nijnen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .