Ga naar inhoud

Stamper niet oke ???


Britt

Aanbevolen berichten

Hallo

Vandaag mochten alle konijnen even loslopen en toen viel mij iets op.

Van Stamper&Snuggel's hok stond het nachtdeurtje + groot deurtje open,dus ze konden kiezen wat ze wilden.

IK heb het idee dat Stamper een beetje blind is. Ik denk dit omdat ze steeds een donkerdere kleur over haar oog ( blauw )krijgt.

Vandaag wilde Stamper proberen in het nachthokje te springen, maar ze viel in 3 keer op haar rug, ( wel verschillende keren dat ze 't probeerden )

Hoe komt dit? Kan het zijn dat ze niet oke is in haar achterpoten?

Ik heb dit al eens eerder binnen gezien.Toen wilde ze op haar achterpoten staan om iets te kijken ( heel nieuwschierig konijn !!:P) maar toen viel ze ook in een keer naar achteren, op haar rug !!

Mijn moeder denkt dat het door de ouderdom komt, maar ik weet het niet dus ik vraag graag jullie hulp.

Mijn zus en ik willen toch voor de zekerheid naar een dierenarts gaan ( de konijnenkundige die dure )maar ik wacht jullie reacties even af !

Ik heb ook gehoord dat konijnen van rond de 5 a 6 jaar 80% kans hebben op een baarmoedertumor?

Hoe kun je daarachter komen??

Graag zou ik wat meer willen weten over zijn achterpoten.

Ze loopt trouwens soms ook wel raar. Toenstraks is ze 3 x gevallen en het is haar 2 x gelukt om er in tekomen zonder te vallen !!

Wat kan dit zijn? Zit er misschien iets niet goed in haar achterpoten ?

Ik hoor graag jullie tips, advies en reactie's !

Alvast hartstikke bedankt !

aangepast door kelly1986
leesbaar gemaakt
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 936
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

hoe dit komt is natuurlijk niet zomaar te zeggen. Die blauwe waas over haar ogen, kan staar zijn, maar ook dit vertel ik zonder er verstand van te hebben. Wel ooit een cavia met staar gehad en die had ook een blauwe waas. Ze zijn dan niet blind, maar zien wazig. Maar dat heeft niets te maken met dat vallen. Dat vallen is vreemd hoor, als ze ouder worden worden ze strammer en rustiger maar dat wil niet zeggen dat ze dan zomaar op hun rug vallen. Goed in de gaten houden maar, en als je niet vertrouwd, even langs de da. Sterkte!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou als ik jullie eens ophouden met 'het komt door ouderdom', wnt geen van jullie konijnen zijn oud, dat is jullie nu al meerdere keren verteld.

Het klinkt in ieder geval niet goed, het omvallen, daar zou ik zeker mee naar een konijnkundige dierenarts gaan.

Die 50-80% kans op baarmoederkanker is hier niet het geval, dat zijn cijfers uit Engeland geloof ik. MAAR konijnen zijn wel heel gevoelig voor baarmoederontstekingen en dat kan net zo gevaarlijk en dodelijk zijn als kanker, vandaar dat veel BBers hier achter castratie van voedsters staan.

Ik zou eerst maar eens naar een konijnkundige DA gaan, dat lijkt me het verstandigst, wij zijn immers geen dierenarts en kunnen jou niet vertellen wat Stamper heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omvallen en raar zitten is niet goed Britt, je kunt beter zo snel mogelijk naar de DA gaan. Misschien krijg je dan medicijnen of wat dan ook en moet je nog een keer terugkomen voor controle, en dan kun je die week erop gaan op het gratis spreekuur ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou claire zij het zo van als ze er in wil springen en ze zit er met haar voorpoten in valt ze op haar rug zeg maar, en als ze zit liggen de poten aan 1 kant.

maar het was iets met de hersenen maar dat hebben meer konijnen zij ze,

maar als het eet en drinkt was het goed.

duss ik vond het ook raar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een konijn gehad, die elke keer viel, af en toe met zijn poten sleepte,

het werd langzaam maar zeker steeds erger,

naar de DA geweest, toen bleek dat ze erg veel pijn had,(Wat wij niet door hebben gehad, omdat ze het enorm goed verbergde) ze had verlammingsverschijnselen en we hebben haar toen helaas in moeten laten slapen. nu wil ik je absoluut niet bangmaken.

alleen weet ik zeker dat het heel goed is om even langs de DA te gaan!!

want ze kan ook pijn hebben zonder dat je dat dus doorheb!

en wil jij je konijn laten lijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee tuurlijk niet, maar ik doe maar wat onze KONIJNkundige dierenarts zegt.

er is volgende week een GRATIS inloopgesprek, of duurt da te lang, maar Stamper lijkt nergens last van te hebben want ze rent altijd als een dolle :P

maar ik kan het niet aan haar vragen !

maar ze rent wel veel, maar soms valt ze ineens om !

Maar mijn zus heeft het precies gezegt door de telefoon !

ligt het dan aan ons van Stamper ??

zijn wij nou de slechte omdat wij het wel eens hebben ??:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze kunnen zoveel zeggen, maar het is nog altijd afwachten of een DA inderdaad konijnkundig is.

En met een bloedprop en abces, heeft niets met konijnkundig te pakken. Dat zou bijv. ook bij een kat kunnen zijn.

Ik vind het in ieder geval raar, en velen met mij, dat er niks gedaan wordt aan een konijn dat steeds omvalt en van die rare dingen heeft. Dat hoort niet en is dus niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .