Ga naar inhoud

Stamper niet oke ???


Britt

Aanbevolen berichten

bedankt !

Saf ik vind het SUPER van je !

ik vertrouw jullie ook echt, en vooral die mensen waarvan de konijnen het hebben gehad

Sabbie sorry voor mijn opmerking !

ik was boos !

en idd wij proberen ons best te doen, wij zijn ook al enorm veel geld kwijt aan de da.

maar als we naar de dierenarts gaan in oss, laat ik hem eerst nakijken op EC en dan laat ik haar nog helemaal contreleren !

Bedankt allemaal !

Saf ik vind het eigenlijk niet nodig, je kent ons niet, maar je wilt ons wel helpen,

ik laat jullie weten wanneer ik naar een dierenarts ga !

Ik heb alles goed door gelezen,

Saf ben je een jongen ik dacht een meisje :$, qua tekst lijkt het er wel op :P:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 936
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ik weet niet waar een kk kundige da zit bij ons in de buurt,

in oss kennen ze EC maar daar ga ik dus naar toe om helemaal te laten controleren + op EC !

ik probeer het zo vlug mogelijk, maar ze zaten vol, daarom probeert Tamara voor mij wat te regelen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

en een goede da geeft géén medicatie mee die bedoelt is voor honden en katten!!!!

Er bestaat helemaal geen Panacur voor konijnen, dus wat je daar zegt klopt niet. ;) Meestal wordt behandeld met vloeibare Panacur, die als ik mij niet vergis voor schapen is. Panacur Petpaste, ook voor honden en katten, wordt ook nog wel gebruikt. Die heb ik zelf ook gegeven.

Maar Jasmijn, jij geeft toch ook de tabletjes? Alleen heeft de DA ze al voor jou vermalen en 'vloeibaar gemaakt'?

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom ik over als een meisje als ik typ? Dat zullen mijn "roze/vrouwelijke" kantjes wel zijn dan :)

Ik bood al aan om eventueel alleen stamper op te halen ik begrijp erg goed dat ouders hun 15 jarige dochters niet meegeven aan een of andere onguur uitziende rocker in een afgeragde witte daihatsu cuore.

Ik wil net als iedereen het beste voor jullie en zeker voor stamper en de rest van jullie, nijntje. Als ik op deze manier kan helpen laat maar weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is heel logisch dat je ouders jullie niet zomaar mee laten gaan met één of andere vreemde vent, dat gaf Saf van te voren ook al aan. Wellicht is er iemand anders die bij jullie in de buurt woont die mee zou kunnen gaan? Ik zou het wel willen doen maar woon wel een endje uit de richting en heb ook geen tijd helaas.. Daarnaast weet ik niet of twee 15jarigen nu enorm geholpen zijn als een 16 jarige hun kant op komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De doseringen van panacure zijn afhankelijk van de concentratie.

De concentratie van pillen zal beslist anders zijn dan die van vloeibare of van pasta..,

Maar, uiteindelijk gaat het toch om het werkzame deel en dat zal toch ook in de pillen zitten? Ik bedoel, uiteindelijk is Panacur Panacur. (Dan doel ik niet op de dosering ofzo, want daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Maar meer dat Britt en Claire niet het verkeerde spul in huis hebben ghaal.t)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jep volgens mij ook hoor. Panacur is panacur, kan voor alle dieren gebruikt worden: schapen, koeien, paarden, honden, katten, konijnen, ... .

Die verschillende vormen is gewoon voor gemak van toediening. En hebben inderdaad verschillende concentraties. Die dierenarts zal wel je juiste hoeveelheid hebben uitgerekend veronderstel ik.

Die tabletten zijn niet helemaal fout, je kan ze gerust geven. Maar het is gewoon niet practisch om te geven e, qua dosering. Je kan een tablet toch onmogelijk in 5 gelijke stukken doen. Dit moet dan nog opgelost worden en dus blijft er ook een deel aan de kant van de beker hangen. Niet zo handig dus.

Ik denk dat bij panacur overdosering niet zo erg is. Maar onderdosering kan resistentie bij de EC veroorzaken (zodat ze dus niet meer dood gaan gaan door de panacur).

In ieder geval, goed dat jullie opnieuw naar de dierenarts gaan. Print zeker ook af wat er op de site van Willhelmina staat over EC en de behandeling.

Ik hoop dat alles goed komt! Zien jullie eigelijk al verbetering na die medicijnen die je gekregen had? (voor iets anders dan EC)

Of is het nog verergert?

aangepast door Katrien
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met tamara zij werkt ook bij die da,

we moeten nu nog 2 pakjes halen dus 12 euro

we doen Stamper 6 weken behandelen met Panacur en de rest 2 weken !

Dollie weet hoe het zit dus neem ik het van haar aan !

umm, nou niet echt Haar geslacht is nog dik, maar we gaan door mde Carprofen drops tot a.s. zondag dan heeft ze het 10 dagen gehad !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik nu niet snap is; ik adviseer jullie die in schijndel, omdat ik daar ervaring mee heb en wederom vandaag weer een goed gevoel heb gekregen bij deze dierenarts (Ik weet helaas haar naam niet meer) en dan ga je naar Oss waar je nog NOOIT bent geweest en die niet bij de KK in de lijst van dit forum staat.

Ik vraag me af waarom?

Het is namelijk even ver, even lang rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Britt....... Ik weet helemaal niet hoe het zit. Ik weet maar een klein beetje, doordat ik zelf twee konijnen met E. cuniculi heb (gehad). Ik heb je toch ook gePB't dat je je vragen beter hier kunt stellen ipv aan mij omdat je dan betere antwoorden zult krijgen? Geloof mij maar, de mensen die hier in jouw topic reageren hebben heel veel (véél meer dan dat ik heb) verstand van konijnen en E. cuniculi, daarnaast hebben ze net als ik het beste met jullie en je konijnen voor.

Daarnaast raad ik net als de rest aan zo snel mogelijk naar een andere dierenarts te gaan met Stamper en dan te zorgen dat je meer Panacur krijgt zodat je alle konijnen veertien dagen kunt behandelen, en Stamper zes weken. Klaar. Nu dus ook niks anders meer zeggen daar over, want uiteindelijk heb ik jou precies hetzelfde gePB't als dat de rest hier gezegt heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .